DTM: Cea mai lungă așteptare până la prima victorie

DTM: Cea mai lungă așteptare până la prima victorie

Miguel Molina rămăsese cel mai experimentat pilot DTM fără vreun succes la activ. În sfârșit, toate cărțile s-au aliniat în favoarea spaniolului la Nurburgring, iar astfel Molina nu deranjează primii patru din acest top al celor ce au avut foarte mult de așteptat.

107 Jorg van Ommen – Prima cursă din istoria DTM a avut loc în primăvara lui 1984, la Zolder. Din pole pleca van Ommen, pe al său Rover Vitesse. În pofida numeroaselor manșe conduse, prima victorie a venit abia în 1992 la Wunstorf, când deja ajunsese la Mercedes. Totalul său a ajuns în următorii cinci ani la 5 victorii.

103 Uwe Alzen – După ce și-a etalat spiritul sălbatic în Cupa Porsche, a sosit în DTM în 1993. Însă campionatul a dispărut în 1996 și Alzen s-a mutat în noua ”categorie regină” a turismelor germane, STW, unde a devenit vicecampion în 1999. Abia în noul format DTM a reușit să bifeze prima sa victorie 2000, la Oschersleben, pe un Opel Astra V8 Coupe. După câteva săptămâni și-a trecut în cont ambele succese din finala de la Hockenheim. La finele anului s-a mutat la Mercedes și a devenit vicecampion în 2001 după alte două victorii, ajungând la cota 6 după încă un triumf izolat în 2002.

76 Timo Scheider – În epoca mașinilor de generații diferite, Scheider a avut de așteptat până în 2008 la Oschersleben pentru a urca pe prima treaptă a podiumului. A fost un real declic, urmând încă 2 victorii în acel an încheiat ca și campion. Apoi a repetat isprava și în următorul an. Perioada sa de vârf s-a cam încheiat cu succesul de la Adria din 2010, după care a urmat o secetă de cinci ani până la ultima rundă din 2015, când a recidivat cu o victorie memorabilă.

76 Kris Nissen – Opt ani au trecut de la debutul din 1986 (an în care devenise campion de F3 al Germaniei) al danezului, până la victoria sa din 1994 cu superbul model Alfa-Romeo 155. Însă Nissen s-a bucurat în acest răstimp de varii succese în Interserie și anduranță, fiind unul dintre piloții polivalenți ai vremii.

67 Miguel Molina – Nimeni nu s-a îndoit vreodată că rapidul spaniol ar putea să devină învingător de etapă. Ca dovadă, cele 5 pole-uri pe care le-a semnat de-a lungul colaborării cu Audi. Abia al cincilea a fost convertit pe Ring în 2015, Molina evitând astfel să urce pe podium în ierarhia aceasta.

58 Martin Tomczyk – Batman și Robin la începutul carierei în parteneriat cu Mattias Ekstrom, fiul lui Hermann Tomczyk a avut de luptat mult pentru a scăpa de titulatura de ”băiat al lui tata”. La Barcelona, în 2006, a venit și momentul său de glorie. În următorii cinci ani s-au mai adunat câteva victorii, ajungând la un total de 7. Însă din 2011, când a devenit și campion, este un mare vid de performanțe în cadrul colaborării cu BMW.

44 Mike Rockenfeller – Într-o situație similară cu Scheider și Tomczyk, Mike a oscilat între anduranță și DTM, debutând în seria germană de turisme (în 2007) pe mașini de generație veche. Implicit, șansele sale la victorie erau aproape nule în acea perioadă, însă a făcut minuni la Zandvoort în 2011, repurtând primul triumf cu un Audi vechi din 2009! Asta i-a convins pe angajatori să-l promoveze și Rockenfeller a confirmat prin titlul din 2013.

În concluzie, 3 din 7 au devenit și campioni. Toți cu Audi. Să fie oare Miguel Molina următorul, după ce a spart gheața la final de 2015?