Schimbări în cadrul echipajelor Ferrari din WEC și USCC

Schimbări în cadrul echipajelor Ferrari din WEC și USCC

Noul sezon vine cu modificări în echipajele din WEC și USCC ale grupărilor de top Ferrari, piloții de uzină ai căluțului cabrat fiind reorganizați în ajunul debutului noului 488 GTE. Sunt afectate ambele echipaje AF Corse din WEC de la GTE-Pro dar și mașina Risi Competizione, singura care va ataca întreaga stagiune în America de Nord pentru Ferrari.

Plecarea lui Pierre Kaffer din cadrul Risi Competizione a lăsat un gol în sânul echipei lui Giuseppe Risi, care a necesitat o strămutare. Asta va despărți binomul Vilander-Bruni, care și-a trecut în cont titlurile mondiale în 2013 și 2014 în WEC. Astfel, după schimbare, Vilander va trece Atlanticul pentru a concura alături de Giancarlo Fisichella în întreaga stagiune din redenumitul IMSA Weathertech Sportscar Championship (sau, după fosta denumire, United Sportscar Championship – USCC). Finlandezul nu va avea probleme în a se acomoda la conduita fostului pilot de F1, cei doi având deja la activ parteneriate de succes tot sub umbrela AF Corse consistând, în primul rând, în victorii la Le Mans în 2012 și 2014.

Locul lui Toni Vilander în WEC va fi ocupat de James Calado care, după ce a impresionat în sezonul de debut alături de AF Corse la GTE-Pro în acest an, va păși alături de Bruni în #51 pentru a încerca să readucă titlul mondial la Ferrari. Cum și această mutare a lăsat un loc liber, anume în echipajul Ferrari-ului cu numărul 71, Ferrari au decis readucerea unui alt britanic care a făcut la rândul său o impresie foarte bună în trecut, la GTE-Am. Este vorba de campionul en-titre de la LMP2, Sam Bird, care va reveni la GT-uri după un sezon de succes la prototipuri. Bird se va alătura lui Davide Rigon, completând octetul de piloți de uzină ai Ferrari. Dintre aceștia, Andrea Bertolini și Olivier Beretta vor concura cu SMP Racing cel puțin la Daytona, neavând însă un volan anunțat pentru întreg sezonul. Este foarte posibilă o revenire a lui Beretta în Pirelli World Challenge în încercarea de a învinge Cadillac-urile și restul pleiadei de GT3-uri din acel campionat.

Cum în aceste zile are loc testul oficial, Roar Before the Daytona 24, de pe ovalul din Florida înaintea debutului stagiunii, este de menționat că Risi Competizione nu se află la fața locului, doar rușii de la SMP Racing și americanii de la Scuderia Corsa anunțându-și participarea. Acest lucru este interesant din prisma faptului că toate cele trei echipe vor folosi noul 488 GTE și, dacă Risi a ales să sară peste Roar pentru a asista activ la pregătirea șasiului lor de către Michelotto, Scuderia Corsa a ales să continue pregătirea mașinii în cadrul testelor.

Sursă foto: SMP Racing