WTCC 2016: Honda confirmă trei piloți oficiali

WTCC 2016: Honda confirmă trei piloți oficiali

Tiago Monteiro continuă cu JAS Honda, Norbi Michelisz este promovat ca pilot de uzină, iar surpriza este reprezentată de Rob Huff, campionul din 2012 fiind racolat din tabăra Lada pentru a suplini plecarea lui Tarquini, probabil în sens invers.

După ce Gabriele Tarquini a fost demis la finele unei perioade de trei ani (2013-2015) alături de Honda, multă lume s-a întrebat cine-i va lua locul alături de portughezul Tiago Monteiro. Norbi Michelisz, care a avut prestații impecabile pe Honda de client pregătită de echipa maghiară Zengo, se afla în pole-position pentru locul eliberat de veteranul italian și nu a mirat pe nimeni confirmarea venită astăzi. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu gruparea lui Zoltan Zengo.

Intențiile constructorului japonez par a fi mai serioase de atât, iar odată ce Citroen a anunțat reducerea efortului de uzină de la 4 la doar 2 mașini pentru 2016 (Muller și Lopez), Honda a suplimentat numărul modelelor înscrise de către uzină, aducând cea de-a treia mașină pentru campionul din 2012, britanicul Rob Huff. Acesta și-a petrecut ultimii ani dezvoltând modelele Granta și Vesta pentru constructorul rus Lada, însă pe o Honda va avea mai multe șanse de a se apropia de obiectivul său declarat – să nu-și încheie cariera cu un singur titlu mondial.

Apropierea dintre Honda și Huff a avut loc la finele anului 2015, atunci când Huff a dorit să participe în cursa de turisme rezervată clasei TCR la Macau și a făcut-o tocmai pe un model Civic. Racolarea britanicului pune presiune suplimentară pe Monteiro, despre care se poate citi printre rânduri că nu este văzut ca un lider al echipei și un pretendent real la titlu. Este foarte posibil ca portughezul să se afle în ultimul an de colaborare cu Honda și tot atât de mari sunt șansele ca la finele stagiunii să fie cel mai slab clasat dintre cei trei coechipieri JAS.

În fine, odată cu eliberarea unui loc la Lada, rușii se pregătesc să-l aducă tocmai pe Gabriele Tarquini alături de cel ce impresionase anul trecut, Nicky Catsburg. Cel de-al treilea model Vesta îi va reveni probabil tocmai celui cu care Tarquini s-a certat ca la ușa cortului anul trecut, francezul Hugo Valente. Indiscutabil, fostul pilot Campos este rapid, însă cota de incidente în care a fost implicat este revoltător de ridicată. Însă la fel era și Bennani la BMW/Honda, apoi s-a mai maturizat și s-a calmat în 2015, deci speranțe există și pentru Valente.