MotoGP 2016: Puține surprize la prezentarea Yamaha

MotoGP 2016: Puține surprize la prezentarea Yamaha

Cu mai puțin de o lună până la primul test oficial al sezonului 2016, echipele din motomondial încep a-și dezvălui motocicletele cu care vor concura piloții anunțați dinainte de vacanța de iarnă. Prima pe lista noilor lansări este echipa Movistar Yamaha.

La Barcelona în clădirea Diagonal 00, sediul companiei Telefonica și a diviziei de telefonie mobilă Movistar, Yamaha a prezentat motocicletele ce vor concura în competițiile de anvergură: MotoGP, motocross, enduro, road racing, superbike și clasele adiacente, dar și programul pentru anduranță (EWC).

Vom insista în articolul de față asupra programului din MotoGP unde piloții care vor reprezenta culorile Yamaha în 2016, vor fi campionul Jorge Lorenzo și vicecampionul Valentino Rossi.

Noua motocicletă M1 este o evoluție a celei din 2015, însă va trebui să încalțe în noul sezon gumele producătorului francez Michelin și de asemenea va beneficia de un nou ECU standard, produs de Magneti Marelli conform cu regulamentul adoptat de Dorna la finele sezonului trecut.

În plan vizual, schema de culori respectă în mare tema începută anul trecut. Logourile sponsorilor sunt optimizate, Movistar fiind compania ce beneficiază de cel mai vast spațiu de expunere. Prea multe detalii tehnice nu au fost expuse acum. Acestea vor deveni vizibile în timpul testului de la Sepang din 1-3 februarie.

Ideea centrală a conferinței de presă a fost faptul că piloții Lorenzo și Rossi vor fi sprijiniți în mod egal în eforturile de a se impune în noul sezon și că în boxa echipei nu va exista nici un zid care să separe cele două echipe tehnice.

Gruparea Yamaha a fost angrenată în ultimul timp în tot felul de dispute. După controversele de la Valencia, s-a încercat o învinuire în justiție la adresa lui Marc Marquez și Honda HRC cum că spaniolul ar fi provocat incidentul de la Sepang. Odată abandonat acest demers, au trebuit lămurite și disensiunile dintre cei doi piloți. Securea războiului nu a fost îngropată definitiv, însă pentru moment atât Rossi cât și Lorenzo susțin că nu vor fi probleme de comunicare, ambii concentrându-se pe obiectivele deja fixate.

Valentino Rossi a subliniat că datorită problemelor organizatorice, debutul anumitor componente ale motocicletei pentru 2016 vor avea unele întârzieri, însă planul inițial nu va fi perturbat.

Tot Rossi a indicat că principala problemă a motocicletelor Yamaha în 2015 a fost viteza de top, dând exemplul celor de la Ducati care în weekend-ul de la Valencia au ajuns la 335.9 km/h (Iannone), în timp ce Rossi a atins doar viteza de 323.7 km/h.

Atât Rossi cât și Lorenzo au subliniat dificultățile de adaptare la noile gume Michelin, problema acută fiind aderența față. Cei doi au spus că echipa va mai avea nevoie de ceva timp pentru a ajunge la un balans optim între comportamentul furcii spate și a celei de pe față.

Jorge Lorenzo a repetat în mare discursul de după Valencia cum că a obținut titlul pe merit, a fost cel mai bun pilot per ansamblu, atât din punct de vedere al vitezei pe un tur de circuit, cât și ca eficiență pe durata campionatului.

Valentino Rossi a subliniat că își va încheia cariera de pilot la Yamaha și a cerut mai mult respect din partea lui Jorge Lorenzo. Desigur, aici a făcut referire la declarațiile și comportamentul spaniolului de după cursa din Valencia.

Motocicletele Yamaha M1 vor debuta în specificație 2016 în februarie. Datele tehnice tehnice vor fi date publicității tot în perioada testului malaezian.

După discursurile sforăitoare și ușor de anticipat ale echipei Movistar Yamaha MotoGP, interesul ziariștilor  s-a mutat spre programul din Superbike, clasa principală unde a fost prezentată noua motocicletă YZF-R1, piloții Sylvain Guintoli și Alex Lowes, dar și noul sponsor Pata. Cu siguranță declarațiile celor doi protagoniști din Superbike au fost mai puțin încrâncenate și mai orientatate spre esența sportivității în cursele de motociclism, în aceeași notă stând și prezentarea echipelor din anduranță.