GP2 2016: Antonio Giovinazzi la Prema Powerteam

GP2 2016: Antonio Giovinazzi la Prema Powerteam

Vicecampionul anului trecut din Formula 3 europeană a devenit primul debutant confirmat în actuala campanie de GP2. El va sări așadar ”în pat cu dușmanul”, la echipa pe care a încercat mereu să o bată în F3.

If you can’t beat them, join them. Așa a gândit Felix Rosenqvist la început de 2015 când a trecut de la Mucke la Prema în europeanul de Formula 3, iar acum este rândul din nou ca cel mai important rival al italienilor de la Prema Powerteam să piloteze pentru ei. Antonio Giovinazzi însă nu mai putea să stea în F3, de vreme ce o nouă prevedere ”anti-Felix” limitează șederea piloților la trei ani în această categorie.

Italianul a debutat în 2013, a obținut primele succese în a doua parte a sezonului 2014 și anul trecut s-a bătut pentru titlu, fiind lider în prima parte a sezonului după o serie incredibilă de podiumuri consecutive alături de britanicii de la Carlin. Și-a trecut în cont și victoria în mastersul de la Zandvoort. În paralel, a devenit pilot de teste Audi în DTM și i-a fost oferită șansa debutului în această serie la Moscova, acolo unde Timo Scheider își ispășea etapa de suspendare în urma incidentului de la Spielberg. Giovinazzi a sperat ca la finele anului să primească un loc de titular la Audi în 2016, însă constructorul din Ingostadt a decis să nu schimbe line-upul și italianul a rămas ca rezervă.

Uși închise în F3 și DTM, însă destule rezultate în CV pentru a fi luat în seamă de formulele superioare, precum GP2. Mai rămânea de rezolvat chestiunea financiară, de vreme ce Giovinazzi a fost susținut în ultimii patru ani de Jagonya Ayam, franciza indoneziană KFC deținută de tatăl lui Sean Gelael. Odată ce s-a confirmat că Antonio va primi finanțarea în continuare, Prema n-avea cum să nu accepte să bată palma cu Giovinazzi, din patru motive:

  • Aveau dosarul complet al italianului, fiindcă l-au urmărit atent în Formula 3 – e rapid, e constant și evită contactele;
  • Greu poți găsi un debutant mai competent, cu mai multe succese în categoriile inferioare;
  • Orice structură din GP2 are nevoie de cel puțin un pilot care să aducă bani/sponsori. Dacă mai e și de valoare…
  • Italian într-o echipă italiană, nu neapărat din motive patriotice, ci pentru că ar putea deschide calea către eventuali sponsori din Peninsulă.

Astfel, se ivește posibilitatea ca al doilea volan Prema să fie acordat pe criterii mai subiective, nu doar cu ochii la completarea bugetului, Rosenqvist fiind în prim-plan. Iar cu perechea formată din campionul și vicecampionul Formulei 3, gruparea italiană pare hotărâtă să țintească foarte sus în 2016, încă de la debut.

Sunt extrem de fericit să mă alătur celor de la Prema, o echipă cu o foarte bogată cultură de motorsport.

Antonio Giovinazzi