MotoGP 2016: Pramac Ducati gata de start în noul sezon

MotoGP 2016: Pramac Ducati gata de start în noul sezon

2016 va marca sezonul cu numărul 15 pentru echipa Pramac. Echipa însă există din 1999 când purta numele fostului pilot și proprietar Luis D’Antin.

Avându-l pilot pe japonezul Norick Abe, unul dintre eroii copilăriei lui Valentino Rossi, și motociclete Yamaha apropiate de cele de uzină, echipa reușește să ofere o motocicletă îndeajuns de performantă ca riderul japonez să se impună în cursa de casă, la Suzuka în 2000. Ulterior, odată cu trecerea la motoarele în 4 timpi, performanțele piloților au scăzut dramatic, iar sponsorii celebri precum Antena 3 s-au evaporat treptat. În 2002 echipa a fost vândută producătorului italian de generatoare autonome Pramac, nume însușit si de noua structură cu sediul în Italia.

Mulți îl asociază pe italianul Max Biaggi cu echipa Pons pentru care majoritatea cred că a câștigat două curse în sezonul 2003. În realitate Hondele galbene pilotate de Biaggi și Tamada au fost înscrise de Pramac, dar cu sprijin tehnic asigurat de echipa Pons, responsabil tehnic fiind cunoscutul inginer Luca Montiron, ulterior fondator al structurii JIR sau Scot Racing.

Din 2005 putem vorbi despre echipa care există și în ziua de azi, Luis D’Antin retrăgându-se definitiv din postul de conducere. Tot din 2005, Pramac a semnat un parteneriat de colaborare cu Ducati, folosind motociclete mai vechi cu un an decât cele de uzină. Ca și în sezoanele recente, Pramac a devenit ocazional o echipă de teste pentru uzina Ducati, aceasta oferind diverse subansamble pentru teste în regim de cursă.

Echipa a crescut în plan tehnic și în ce privește calitatea piloților, rideri gen Alex Hofmann sau Jose Luis Cardoso lăsându-le locul altora mai rapizi precum Alex Barros, Toni Elias, Sylvain Guintoli, Mika Kallio sau Aleix Espargaro.

Cam toți acești piloți au întâmpinat dificultăți majore în adaptarea la capricioasele motociclete Ducati. Rând pe rând, au trăit coșmarul lui Marco Melandri din 2008, unii dintre ei distrugându-și carierele definitiv. Printre piloții care totuși s-au adaptat într-un final la capriciile motocicletei Ducati s-a numărat Hector Barbera, locul pilotului secund fiind destul de des schimbat  până în 2014 când Pramac a ales cecul consistent al columbianului Yonny Hernandez, care a rezistat și în sezonul 2015.

În 2014 Ducati a făcut un pariu riscant și l-a adus la MotoGP pe inconstantul, dar talentatul italian Andrea Iannone. Acesta a fost primul pilot după Casey Stoner care s-a adaptat aproape instantaneu la stilul specific de pilotat al motocicletei italiene. La finele lui 2014 a venit recompensa pentru Iannone, anume promovarea la echipa de uzină. Locul său la Pramac a fost luat de Danilo Petrucci, polițistul reușind un senzațional loc secund în Marele Premiu al Marii Britanii disputat pe ploaie, dar și alte curse foarte bune de-a lungul sezonului.

12553091_10153981349888304_2171713707595030943_n

În sezonul 2016 Pramac l-a păstrat doar pe Danilo Petrucci, prim pilotul echipei fiind speranța britanică Scott Redding, venit de la Marc VDS Honda. Uzina Ducati va oferi pentru Redding un prototip GP15 cu îmbunătățiri periodice pe durata sezonului, în timp ce Petrucci va pilota ultimul update prezent în cursa de la Valencia.

Pramac a semnat un parteneriat tehnic cu echipa rusească de Superbike, Yakhnich Motorsport, dar și cu federația rusă de motociclism. Nu este exclus ca pe viitor să vedem la MotoGP un pilot rus, aceștia devenind tot mai vizibili în campionatele suport, sau în clasele inferioare din SBK.

La Pramac va continua și sponsorul lui Petrucci, Octo, alături de care se vor mai alătura sponsori mai mărunți din Marea Britanie care vor susține cauza lui Scott Redding.

Danilo Petrucci a fost rezervat în declarații, la lansare, promițând evoluții mai bune decât în sezonul 2015, în timp ce Scott Redding s-a arătat optimist promițând podiumuri și un loc 6 la general, la finele sezonului.

Simpatica echipă italiană debutează în 2016 cu mult optimism, un pachet tehnic și financiar mai bine pus la punct, țelul declarat fiind de a deveni cea mai bună echipă privată. Plutonul clasei MotoGP este unul mult mai competitiv în 2016, dispărând motocicletele Open, astfel că sarcina Pramac va fi extrem de dificilă în fața unor echipe precum Tech3 sau LCR. Restul echipelor private vor trebui să arate mai întâi ca și-au ales corect piloții și apoi sa încerce să arate nivelul pachetului tehnic achiziționat.