DTM: Motoarele turbo se amână pentru 2019

DTM: Motoarele turbo se amână pentru 2019

Sezonul ce va începe în mai putea fi ultimul pentru actualele propulsoare V8, însă ITR și echipele nu s-au grăbit să definitiveze trecerea la 2.0 turbo, așa că au oficializat un răgaz de încă doi ani.

2017 ar fi trebuit să aducă noi motoare pentru DTM și o aliniere la regulile Class One (fără legătură cu Class 1 din 1993). Totodată, motorizarea similară și concordanța tot mai mare dintre regulamentele tehnice urmau să apropie seria germană de Super GT-ul japonez prin câteva curse comune. Pe termen lung, scopul declarat era o nouă serie mondială în care să fie și prezența americană a IMSA.

Dacă japonezii s-au ținut de cuvânt și au luat-o pe calea turbo, americanii continuă cu motoarele de cilindree mare, așa că vestea dată de ITR îi va bucura pe unii și îi va întrista pe ceilalți. Situația din DTM seamănă oarecum cu cea din Formula 1 – constructorii nu dispun de noul regulament cu mai puțin de 12 luni rămase pentru a face munca efectivă. Reamintim că la mijloc de 2012 se știau deja normele tehnice finale pentru F1 2014 și tot n-a fost destul pentru unii.

Revenind la DTM, faptul că nu s-au ținut de planul inițial în vederea introducerii motoarelor turbo poate fi cauzat și de reticența etalată de fanii Formulei 1 față de spectacolul oferit de aceste soluții, din punct de vedere auditiv și nu numai. Seria germană de turisme se află într-un moment foarte bun, popularitatea acesteia fiind tot mai ridicată într-un climat de stabilitate caracterizat de:

  • limitarea ariilor de R&D, ceea ce ține costurile destul de jos;
  • prezența confirmată pe termen lung a celor trei constructori;
  • grup de piloți de valoare ridicată, modificări rarisime de line-up;
  • echilibrul între destinațiile germane și deplasările externe;

Sunetul motoarelor V8 actuale este unul dintre punctele de atracție, momentul startului din DTM fiind incomparabil cu orice altă serie de turisme de renume (BTCC, WTCC, ETCC, TCR). Practic, seamănă cu GP2/Renault 3.5, competiții care, desigur, se bucură tot de motoare V8.

I-am întrebat adesea pe piloții din DTM dacă sunt mulțumiți de campionat și răspunsul a fost invariabil afirmativ. Totuși, dacă ar fi să schimbe ceva, majoritatea au afirmat că și-ar dori mai mulți cai-putere. Motoarele turbo ar răspunde la această doleanță, de vreme ce se vehiculează cifra de 650CP, față de cei 450 din prezent. Așadar, acesta ar putea fi considerat un minus important al amânării de doi ani.

Asta dacă nu contează prea mult supărarea partenerilor japonezi, care ar putea să renunțe complet la ideea Class One și să bată în cuie un regulament conform GT3, așa cum ne informează sursele noastre.