După schimbările din WEC, Audi taie din implicare și la GT

După schimbările din WEC, Audi taie din implicare și la GT

Audi nu se va mai prezenta, ca anul trecut, cu patru mașini semi-oficiale împărțite între Team WRT și Phoenix Racing la cursele de 24 de ore de la Spa și Nurburgring. Germanii parte a grupului VAG au deschis sezonul ”tăierilor” alături de Porsche anunțând că nu vor mai aduce o a treia mașină la LMP1 pentru Le Mans, așa cum se obișnuia. Acum, se pare că trendul se va extinde și la GT-uri.

Astfel, conform ultimelor informații, pentru celebrele curse de o zi și o noapte din Belgia și Germania doar două R8 LMS-uri de generație nouă vor primi ajutor din partea uzinei, nefiind cunoscut la acest moment dacă se va împărți efortul între Team WRT și Phoenix, sau dacă ambele mașini vor fi înscrise de aceeași echipă. Această schimbare, venită după ce în 2015 Audi s-a impus pe Nordschleife și a ocupat pozițiile 2 și 3 la Spa, vine pe fondul unui an dificil dar și profitabil pentru Audi.

Pe de-o parte avem situația complicată din sânul grupului VAG produsă de scandalul emisiilor motoarelor diesel VW, acesta fiind, aparent, și motivul pentru care se reduce anvergura programelor de motorsport în întreg grupul. Totuși, Romolo Liebchen, șeful Audi Sport Customer Racing, s-a mulțumit să spună că Audi se va concentra pe consolidarea echipelor-client, nu mai puțin de 50 de R8-uri de generație nouă fiind deja comandate – fie în campionatele de GT de pe întreg mapamondul, sau în tot mai popularul R8 LMS Cup.

Această decizie, deși neașteptată, nu ar trebui să aducă o scădere în performanță a celor mai importante echipe concurente cu Audi, nici în cele două curse de importanță maximă – Spa și Nurburgring 24h – dar nici în campionatele în care aceste echipe concurează. Astfel, decizia ar putea, cel mult, să lovească în prezența unor piloți de uzină ai Audi în cele două curse, echipajele ambelor echipe fiind oricum de top și având o experiență vastă pe aceste modele, nefiind necesar ajutorul intrinsec al uzinei precum am văzut în eforturile din anii precedenți.

La polul opus, dacă s-ar putea spune astfel, se află Bentley – o altă marcă parte a VAG care, parcă impunându-și statusul de brand de lux, nu este afectată de valurile din cadrul grupului – echipa de uzină continuându-și programul și în 2016, cel mai proaspăt anunț fiind acela al participării uzinei în BES dar și la Bathurst, echipa Abt atacând ADAC GT Masters cu Continental-ul după mulți ani pe modele Audi în diferite campionate.

Sursă foto: Audi