WRC Monte Carlo: Tripla lui Ogier în Principat

WRC Monte Carlo: Tripla lui Ogier în Principat

Pentru al treilea an la rând, Sebastien Ogier s-a impus în raliul ce deschide noua stagiune. Tot un Citroen i-a pus probleme, însă n-a fost Loeb de această dată, ci un foarte determinat Kris Meeke.

Raliul Monte Carlo îi așteaptă de obicei pe concurenți cu temperaturi scăzute și un amestec problematic de asfalt umed și uscat, cu zone pe alocuri înghețate. A fost mai cald ca de obicei, însă asta nu i-a făcut pe protagoniști să evolueze mai curat, numărul de incidente și ieșiri în decor fiind ridicat. Cele patru zile de concurs aveau de adus răspunsul la întrebarea-cheie din pre-sezon: cine-i poate sta în cale lui Ogier?

Teoretic, rivalul creditat cu cele mai mari șanse era coechipierul Jari-Matti Latvala. Acesta pornise greu în 2015, însă în ultimele șase raliuri ale stagiunii l-a devansat cu 15 puncte pe Ogier și era evident faptul că nu-și mai poate permite să lenevească până la Raliul Finlandei dacă vrea să-i pună probleme liderului echipei. Din păcate, prestația lui Latvala de la Monte Carlo a fost memorabilă nu prin timpii obținuți, ci printr-un incident în care a dat peste un fotograf, primind o penalizare ulterioară pentru că nu s-a oprit să cerceteze dacă victima este în regulă. Finlandezul a abandonat după PS11, când se afla deja la o distanță apreciabilă de Ogier.

Modelul VW Polo cu numărul campionului afișat a pornit ca din tun, trecându-și în cont prima specială. Surpriza a venit însă imediat, pe PS2, unde Kris Meeke a confirmat ritmul bun de la shakedown și a preluat conducerea. Ecartul de șase secunde față de Ogier s-a păstrat după următoarele două probe, iar rocada s-a produs la finele PS5. Ogier s-a distanțat pe următoarea probă, însă Meeke a avut puterea de a răspunde pe PS7, revenind la șefia raliului pentru doar 8 zecimi de secundă.

Ultima specială de vineri a adus semnalul de ”hammer time” pentru Ogier, care i-a luat pilotului Citroen mai bine de 10 secunde. Același ritm s-a păstrat și sâmbătă dimineață pe PS9 și PS10, după care Seb a început să meargă la conservarea avantajului de circa 30 de secunde. Speciala cu numărul 13 a pus capăt luptei pentru victorie, odată ce Meeke și-a avariat cutia de viteze și a fost constrâns la abandon. Locul secund a fost moștenit de Andreas Mikkelsen, la primul raliu cu Anders Jaeger în dreapta, însă norvegianul acuza o întârziere abisală, de 2 minute. Mai mult, din spate venea amenințarea primului Hyundai, cel pilotat de Thierry Neuville.

Ogier s-a impus și în Power Stage (în fața lui Sordo și Mikkelsen), reușind astfel să obțină punctaj maxim în Principat, iar bucuriile au continuat pentru pilotul francez odată cu nașterea primului copil. Volkswagen pare să-și fi păstrat avansul, în pofida apariției noului Hyundai i20, însă pentru Neuville a termina pe podium reprezintă un rezultat solid, în comparație cu inconstanța etalată în 2015. Mikkelsen s-a declarat extrem de încântat cu locul al doilea și poate să-și facă socoteli pentru un ipotetic titlu de vicecampion dacă Latvala continuă în același stil. Se merge către Suedia cu un aer de deja-vu care nu lasă loc de prea multe surprize și tot la categoria ”previzibil” trebuie să trecem și abandonul lui Robert Kubica.

Elfyn Evans a pierdut volanul Fiestei WRC înscrise de M-Sport, dar s-a revanșat prin victoria la clasa WRC2, în cadrul căreia a participat și Simone Tempestini (P9 la categorie și P40 la general). Francois Delecour adoră acest raliu și nu a ratat ocazia de a participa din nou, la volanul aceluiași Peugeot 207 S2000 pregătit de Munaretto pe care fanii din România l-au putut vedea în acțiune. Francezul s-a clasat pe 16 la general și primul dintre modelele S2000. Din păcate, raliul din acest an a fost lipsit de vreo participare la clasa R-GT. Chiar dacă FIA a anunțat continuarea acestei cupe, nimeni nu s-a prezentat la această primă etapă.

73905_delecour-primo-tra-le-s2000-al-rally-di-monte-carlo