Top 50 piloți de GP: Herman Lang (36)

Top 50 piloți de GP: Herman Lang (36)

Şampanie pentru mine şi Caracciola!… Aah, şi o bere pentru Lang!” decreta Manfred von Brauchitsch în 1937. Chiar dacă asta duce mai mult spre cancan, încapsulează surprinzător de mult din esenţa problemei.

Herman Lang, fostul mecanic, modest în afara pistei şi rezervat în garajul Mercedes avea să fie pentru ultimii doi ani ai glorioasei ere interbelice cel mai rapid exponent al Stelei în trei colţuri, ba chiar cel mai rapid pilot din lume. Şi asta în detrimentul coechipierilor Caracciola, Seaman şi von Brauchitsch şi a adversarului de la Auto Union – Tazio Nuvolari. Doar pe ploaie afișa o oarece slăbiciune şi dată fiind natura sa francă, nu-i era ruşine să o recunoască. Colegii i-au fost ostili, nu a avut personalitatea să se impună ca nr. 1 în echipă, deşi viteza şi abilitatea sa tehnică o cereau, iar într-o ultimă tuşă nu a putut ţinti către stele cum uneori Caracciola o putea face. Cei mai buni ani ai săi au fost ruinaţi de război, de accea aprecierea justă a potenţialului său este încă o chestiune de gust.