Debut dificil pentru noul BMW M6 la Daytona

Debut dificil pentru noul BMW M6 la Daytona

Noul BMW M6, atât la GT-LM cât și la GT-D, a trecut printr-un adevărat botez al focului cu ocazia debutului internațional care a avut loc la Daytona în cadrul cursei de 24 de ore care deschide calendarul nord-american de anduranță, rezultatul final fiind pozitiv pe ambele fronturi.

Sfârșitul anului trecut a marcat și pensionarea venerabilului Z4, atât de la GT3 cât și de la GTE, anul acesta făcându-se trecerea la M6. Noua mașină, pe lângă proporțiile diferite, a venit și cu dificultățile legate de un agregat nou. Patru M6 au fost prezente la Daytona pentru a-și bifa debutul internațional: două la GT-LM și două la GT-D.

Cele dintâi, înscrise de echipa de uzină BMW Team Rahal Letterman Lanigan, au îmbrăcat niște culori aniversare care marchează 100 de ani de istorie BMW. Asta nu a reprezentat vreun argument în cursă când Lucas Luhr, pilot cu mulți ani de experiență în spate, s-a văzut scos din joc de probleme la sistemul de frânare. Acestea au fost cauza principală a accidentului care a eliminat, în timpul nopții, modelul M6 cu numărul 100. Cel supraviețuitor s-a luptat cu o lipsă a vitezei de vârf pentru a termina pe 5 la categoria sa. Rezultatul îmbucurător nu poate să ascundă faptul că noua mașină nu s-a putut lupta de la egal la egal cu liderii categoriei, Porsche și Corvette, care au dominat ostilitățile, cu rare intermezzo-uri marca Ferrari.

Uzina a terminat doar cu mașina #25, cea din poză ieșind din joc noaptea
Uzina a terminat doar cu mașina #25, cea din imagine ieșind din joc pe parcursul nopții

La GT-D, echipa lui Will Turner a adus la start două M6 GT3 – categoria GT-D făcând trecerea în acest an la specificația FIA GT3. Dacă mașina #97, pe care au pilotat și piloții de uzină Maxime Martin și Markus Palttala, a reușit să termine pe 6, celălalt bolid galben-albastru a întâmpinat probleme în puterea nopții. Asta a însemnat că debutul tinerei Ashley Freiberg, pilot al IHG Rewards Club și bursier al BMW North America, a fost lipsit de strălucire. Conform lui Palttala, M6-le a fost cu peste 2 secunde mai lent decât ritmul impus de cele mai rapide Lamborghini-uri.

Viteza celor cinci Huracan-uri, cu aproape 20 de km/h mai mare decât a BMW-urilor, a alarmat și echipele de la GT-LM. Acestea s-au chinuit să treacă de mașinile italiene care, în mod normal, nu ar trebui să îi pună în dificultate. Problema diferențelor mici de top speed a fost una care a marcat întreaga cursă, o schimbare fiind necesară la acest capitol, mai ales în cazul prototipurilor spec de la LMPC care au fost cele mai lente mașini de pe circuit.

Turner a venit pe 6 cu mașina #97, rezultat onorabil
Turner a venit pe 6 cu mașina #97, rezultat onorabil

Într-o notă finală, BMW a fost prezent la Daytona, ca și motorist, și la categoria-regină Prototip. Acolo, un Riley Mk.XXVI înscris de Highway to Help a concurat cu un echipaj format din piloți veterani trecuți de 50 de ani. Aceștia au reușit să termine cursa în ciuda unor probleme întâmpinate pe parcurs, toate acestea pentru o cauză nobilă.

Sursă foto: BMW