Formula E Argentina: Sam Bird, defensivă ermetică

Formula E Argentina: Sam Bird, defensivă ermetică

Calificările au deschis o portiță pentru ca etapa de la Buenos Aires să nu ajungă tot în contul e.dams Renault sau Abt Audi. Însă dezechilibrul a fost din nou vizibil în cursă și Sam Bird a rezistat eroic pentru DS Virgin.

Sebastien Buemi a avut o nouă scăpare în calificările argentiniene, ratarea turului rapid aruncându-l la coada grilei. Lucas di Grassi ar fi putut specula portița, însă nici el nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor în ședința cronometrată și a plasat monopostul Abt Audi abia pe 7. Pole-ul i-a revenit lui Sam Bird (DS Virgin), urmat de Nico Prost și Antonio Felix da Costa, încă o dată eroic pe monopostul de veche generație. Mike Conway s-a achitat excelent de sarcină la prima cursă după ce a preluat monopostul Venturi al lui Jacques Villeneuve.

Ordinea primilor trei s-a păstrat după start și din nou s-a putut vedea imediat diferența dintre Nico Prost și coechipierul Buemi. Dacă elvețianul a început o ofensivă furibundă în primele tururi și a ajuns în scurt timp în top 10, Prost avea de efectuat o singură depășire (cu un monopost net superior față de liderul Bird). Fiul lui Alain nu a reușit acest lucru, ba chiar s-a trezit surprins de portughezul Felix da Costa pe o frânare. În turul 13, di Grassi urcase în trenul fruntaș (P4), iar Buemi era deja al șaselea.

Lovitura de teatru a venit în turul 18, când miraculoasa cursă a lui Felix da Costa s-a sfârșit brusc, mașina oprindu-se pur și simplu în mijlocul pistei. Plutonul a intrat la schimbarea de monoposturi și Sam Bird a predat șefia pentru un tur. Nelson Piquet Jr, în buna tradiție, și-a putut întârzia oprirea, însă NextEV nu e un monopost de luat în seamă momentan.

Bird a gestionat perfect restartul din turul 23, în timp ce di Grassi urcase pe doi și Buemi pe trei, după o depășire fermă asupra lui Sarrazin. Șansa britanicului era ca pretendenții la titlu să se încurce reciproc și să-i faciliteze evadarea, de vreme ce Lucas di Grassi era cea mai tare nucă a plutonului de ”victime” din calea lui Buemi. Elvețianul a găsit breșa și a promovat o poziție, începând să pună presiune pe Bird. În penultimul tur a venit și atacul, însă monopostul DS Virgin a rezistat și a învins. A fost pentru prima oară când tehnologia cu două motoare separate triumfă în Formula E.

Zecimile pe care le-a putut păstra Bird la trecerea liniei de sosire au fost capitale în imaginea oferită de cursa de la Buenos Aires. Dacă Buemi ar fi învins de pe ultima poziție, s-ar fi dezlănțuit un val de negativitate similar cu cel văzut în Formula 1, referitor la superioritatea dezarmantă a pachetului e.dams Renault. Lucas di Grassi are șanse foarte mici să reziste timp de o oră în fața lui Buemi, însă are și el o parte din vină în Argentina pentru calificările sub standard.

Însă ce scuze ar mai avea Nico Prost, al cincilea la final, în urma lui Sarrazin? În asemenea condiții, mai că-ți vine să-i dai șansa debutului domnișoarei Jorda. Norocul lui Jean-Paul Driot este că și rivalii de la Audi sunt cam într-un picior, de vreme ce Daniel Abt nu a punctat nici de această dată.

Ziua a fost a britanicului Sam Bird, care continuă să se prezinte excelent în Formula E. După două victorii în stagiunea de debut, a venit și primul succes din această campanie, a doua sa prezență pe podium în patru curse. Totuși, pentru un asalt la titlu al uzinei Citroen este nevoie de mai mult decât o conjunctură favorabilă precum la Buenos Aires. Bird acuză acum o întârziere de 24 de puncte față de Lucas di Grassi și 28 în raport cu liderul la zi, Sebastien Buemi.