ART Grand Prix continuă legătura cu filiera Honda

ART Grand Prix continuă legătura cu filiera Honda

După un sezon peste așteptări, Nobuharu Matsushita a fost reconfirmat la ART Grand Prix în GP2 2016, iar un alt japonez promițător, Nirei Fukuzumi, este primul pilot anunțat de francezi pentru campania din GP3.

Dacă în 2014 Honda l-a trimis în Europa pe Takuya Izawa, care nici nu mai era la vârsta iluziilor (30 de ani) și nici nu a confirmat în GP2, anul următor a fost rândul lui Nobuharu Matsushita să descopere o lume străină de a sa Japonie. Cei de la ART Grand Prix au fost impresionați de el: adaptare foarte rapidă, incidente rarisime într-o categorie destul de sălbatică și bună gestiune a pneurilor Pirelli. Progresul său a fost evident:

  • debutul în Bahrain, puncte (P10) la primul start, apoi o clasare și mai bună în manșa a doua (P6);
  • după două weekenduri dificile, a sosit la Spielberg și a îmbunătățit reperul în prima cursă (P4), apoi a urcat pe podium pentru prima oară (P3);
  • pe Hungaroring a încheiat pe 8, ceea ce i-a adus pole-ul în manșa de sprint. A pilotat fără greșeală și a învins;
  • încă două clasări în puncte la Sochi, apoi un loc 2 la revenirea în Bahrain, circuit pe care-l știa deja;
  • poziția a noua la finele stagiunii.

Matsushita revine așadar pentru al doilea sezon alături de ART în GP2, fiind de această dată partenerul lui Sergey Sirotkin. Lupta dintre cei doi ar putea fi încântătoare, în orice caz mai echilibrată decât cea purtată de japonez cu fenomenul Vandoorne, care mai avea și un an de experiență preliminară.

Însă asocierea dintre ART, McLaren și Honda nu se va rezuma în 2016 la programul lui Matsushita. La finele stagiunii 2015, în testele de la Abu Dhabi, francezii au evaluat încă un pilot al filierei Formula Dream. Nirei Fukuzumi a primit așadar șansa debutului în GP3, după ce anul trecut a terminat pe poziția a patra în Formula 3 japoneză, cu două victorii.

Este încă o lecție despre importanța susținerii – campionul din F3 japoneză, Nick Cassidy, va concura în Formula 3 europeană, în timp ce un pilot pe care l-a învins fără drept de apel este deja în GP3.