Phillip Island test ziua 2: Vinales cel curajos

Phillip Island test ziua 2: Vinales cel curajos

Încă de la finele testului precedent din Malaezia, Maverick Vinales declarase că abia așteaptă să ruleze din nou la Phillip Island, acolo unde curajul este premiat și spaniolul de la Suzuki a arătat excelent în cursa din toamna lui 2015, dar și în 2014 la Moto2.

Dacă în prima zi interferența ploii a făcut ca piloții să ruleze destul de puțin și cu timpi nesemnificativi, ziua de joi a adus o vreme mai prielnică și toți piloții oficiali au completat mai bine de 50 de tururi. Chiar dacă n-au fost condiții chiar la fel de bune ca la etapa de anul trecut, Vinales a reușit un timp mai bun decât reperul lui Marquez de atunci. Maverick continuă să impresioneze atât echipa Suzuki, cât și team managerii echipelor rivale.

În spatele lui Vinales, vremea senină a readus ierarhiile firești. Marc Marquez a încheiat cu al doilea timp, confirmând faptul că acest circuit este mai degrabă o excepție, decât o regulă referitoare la forma diverselor uzine. Cu ceva mai multe riscuri asumate, Marc a devansat perechea Yamaha ce dominase testul (mai concludent) de la Sepang. Lorenzo a fost mai rapid ca Rossi și a rulat ceva mai mult decât italianul (80 vs 71 tururi).

Primii 10 au fost într-o secundă, iar printre aceștia s-a numărat, din nou, Hector Barbera, cel mai rapid pilot Ducati. Modelul GP14.2 a fost încă o dată mai rapid decât noile prototipuri GP16 (sau D16 GP, ca să fim pedanți), cu doar 3 miimi simbolice. Scott Redding a fost mai rapid decât Danilo Petrucci, în timp ce ordinea se păstrează la Tech 3 (Smith în fața lui Pol Espargaro) și la uzina Ducati (Iannone mai bine clasat ca Dovizioso). Însă Dovi a fost autorul celor mai multe tururi în această zi de test – 88.

Căzăturile au survenit în primul ac de păr de dreapta, acolo unde flancul drept al pneului este extrem de rece după secvența prelungă 2-3 în care motocicleta este înclinată în partea opusă. Acest fenomen a dus în 2014 la apariția pneului asimetric Bridgestone, mai aderent pe această parte atât de rar folosită la Phillip Island. Totuși, cele două ace de păr de dreapta sunt locuri predilecte de depășire, așa că acolo se forțează mult și se poate trece limita aderenței. Michelin nu are intenția, pentru moment, să construiască un pneu față asimetric.

Toți cei 19 titulari au fost într-o secundă și jumătate, iar tabela timpilor a fost închisă de testerul Suzuki, Takuya Tsuda. Prezența acestuia este o dovadă în plus că uzina face tot posibilul pentru a recupera handicapul față de conaționali, iar timpul lui Vinales de astăzi ar putea fi recompensa notabilă la nivelul motivației tehnicienilor.

Circuitul de la Phillip Island e o bună ocazie să arăți dacă ai ”cojones”. Ai nevoie de asta cu cât dispui de mai multă putere.

Maverick Vinales

asdasda