Mercedes W07 Hybrid – noua mașină de bătut

Mercedes W07 Hybrid – noua mașină de bătut

Urmaș al autoritarelor W05 și W06, noul monopost al germanilor de la Mercedes a fost arătat presei printr-o serie de fotografii de studio. Prezentarea fizică propriu zisă va avea loc pe pista din Barcelona, mâine dimineață.

Fără să mai lungim vorba pentru că nu mai este nimic de spus despre performanța ce se așteaptă din partea acestui monopost, să vedem ce aduce nou W07, sau ce au vrut inginerii să ne lase să vedem până va ieși pe pistă varianta finală.

Aripa față cu siguranță nu este cea finală întrucât nu se vede nicio diferență față de ultima aripă cu care au concurat la Abu Dhabi. Nasul este și el identic cu cel de anul trecut. Probabil că or avea cei de la Mercedes un avantaj asupra rivalilor săi, dar la nivelul ăsta a te culca pe o ureche nu este o opțiune, așadar, este de așteptat ca atât nasul cât și aripa față să se schimbe. Poate chiar de mâine.

Suspensia față, turning vanes-urile si T-tray-ul par să fie la fel cu cele din 2015, dar dacă nasul si aripa față se vor schimba atunci cu siguranță că și aceste componente vor fi noi.

Vortex generator-ul care anul trecut era îmediat în spatele oglinzilor retrovizoare acum este mult mai înalt (1). La fel și sidepod flow conditioner-ul care de data asta se contiunuă peste sidepod în încercarea de a reatașa fluxul de aer și de a-l trimite cât mai eficient spre centrul monopostului (2).

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Vortex generator-ul este acum sub flow conditioner (3). Interesantă este și prinderea flow conditioner-ului de podea (4).

Airbox-ul este mult diferit față de cel de anul trecut (5).

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Admisia de aer este împărțită în 3 zone. Cel mai probabil, inginerii au încercat să încorporeze cele două admisii suplimentare vizibile anul trecut pe monopost când temperatura aerului era extremă. Se poate ca, la fel ca Ferrari, Mercedes să fi optat pentru un sistem de răcire cu două intercoolere, iar cele două zone de la extemități să fie folosite exact pentru acest lucru (6). În orice caz, și capota motorului este puțin mărită imediat după airbox semn că tuburile de aer coboară imediat spre sidepod-uri. Și dacă tot vorbim despre sidepod-uri să spunem că undercut-ul este data asta mai agresiv (7).

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Design-ul acestora se continuă cu tunelurile de evacuare ale aerului fierbinte (8). Mercedes au reprofilat caroseria în această zonă. Din imaginile surprinse în ziua de filmare de la Silverstone, se observă că întreaga evacuare este îngustată (9). Iar asta nu înseamnă decât un singur lucru: o îmbunătățire a randamentului sistemului de răcire.

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Podeaua este o evoluție a celei de anul trecut. Există mai multe fante înaintea pneurilor spate (10) iar strake-urile verticale au fost păstrate (11).

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_f1

Apendicele aerodinamice folosite anul trecut de Mercedes pentru a ajuta la extragerea aerului fierbinte au fost păstrate, dar undercut-ul agresiv a însemnat și redesenarea acestora (12).

Țevile de eșapament au aceeași configurație ”inverted Mickey Mouse” pe care am văzut-o și la McLaren sau Williams (13).