DTM: Felix Rosenqvist, pilot de teste Mercedes

DTM: Felix Rosenqvist, pilot de teste Mercedes

Cariera lui Rosenqvist este presărată cu șanse venite târziu. Dacă abia în al cincilea an de Formula 3 a putut să obțină titlul, în DTM a testat încă din 2013 și a fost mereu în discuții pentru un volan la Mercedes.

Primul contact al lui Felix Rosenqvist cu modelul Mercedes de DTM a avut loc la finele stagiunii 2013, pe când încă se concura cu vechea mașină care a pus atâtea probleme piloților titulari. Suedezul venea după lupta pierdută în F3 europeană în raport cu Raffaele Marciello, italianul bucurându-se însă de un avantaj tehnic net furnizat de Prema Powerteam și spera la un loc în DTM. Mercedes a mizat însă doar pe Vitaly Petrov și a înscris un număr neobișnuit de 7 mașini pentru anul următor.

În 2014, Rosenqvist a avut un an de uitat în F3 europeană cu Mucke Motorsport, însă tot a reușit două victorii de prestigiu la Pau și Macau. La finele anului, a mai primit o oportunitate de a testa în DTM pentru Mercedes, alături de Pic, Ocon, Gotz și Auer. Ultimii doi au fost preferați pentru titularizare în 2015, iar Esteban Ocon a devenit pilotul de rezervă al constructorului din Stuttgart. Rosenqvist s-a întors în F3 pentru al cincilea an la rând, a semnat cu Prema și a obținut titlul fără drept de apel.

Plecarea campionului Pascal Wehrlein în Formula 1 la Manor a deschis ușa pentru ca Ocon să debuteze în DTM, iar Rosenqvist a primit, în sfârșit, șansa de a se alătura echipei în postura vacantă de pilot de teste/rezervă. După ce Prema nu l-a ofertat în GP2, Felix deja își anunțase o campanie în Indy Lights pentru 2016 și începuse anul cu o altă aventură americană în cursa de 24 de ore de la Daytona, la clasa PC. Contractul recent semnat cu Mercedes îl va aduce și în Blancpain GT Series, pe un model înscris de AKKA ASP, coechipier fiindu-i Tristan Vautier.

Așadar, legătura dintre Formula 3 și DTM devine tot mai strânsă – ultimii doi campioni ai seriei (Wittmann și Wehrlein) vin pe această cale, iar piloții de teste din 2016 ai celor de la Mercedes, respectiv Audi, sunt campionul și vicecampionul stagiunii precedente din F3 europeană – Rosenqvist și Giovinazzi. Campionul F3 din 2014 a fost Esteban Ocon, unicul debutant din DTM în acest an, iar numărul total al piloților DTM ce provin din F3 Euroseries sau succesoarea FIA F3 a ajuns la 15. Dacă-i punem la socoteală și pe cei care au evoluat doar în serii de F3 naționale, ajungem la cota 19, iar dacă socotim orice formulă de monoposturi absolvită, avem doar două excepții – Mattias Ekstrom și Maxime Martin.

Titlul neoficial de cel mai ocupat pilot în 2016 se va juca așadar între Lando Norris și Felix Rosenqvist. Iar suedezul se va impune, dată fiind varietatea de vehicule pe care le va struni.

CcIgbmNVAAA2PM2