F1 Test Barcelona: 5 din 8 pentru Ferrari

F1 Test Barcelona: 5 din 8 pentru Ferrari

Sebastian Vettel s-a impus în ultima zi de teste din cele 8 programate pe circuitul Montmelo. Germanul a câștigat astfel 3 din cele 4 zile în care a pilotat monopostul SF16-H, iar coechipierul său 2 din cele 4 ale lui. Ferrari câștigă astfel 5 zile din cele 8 de test.

În plus, timpul de azi stabilit de Vettel pe pneurile supersoft (01m22.852s) este cel mai rapid pe această compoziție de pneu din cele două săptămâni. Vettel a făcut mai mult simulări de calificare în prima parte a zilei iar după pauza de prânz a realizat o simulare completă de cursă. În total, germanul a acoperit astăzi 142 de tururi.

Locul 2 i-a revenit lui Carlos Sainz. Spaniolul de la Toro Rosso a stabilit un timp de 1m23.134s înainte de pauza de masă, dar a folosit pneurile ultrasoft. Nu este un rezultat deloc rău pentru echipa din Faenza dacă ne gândim că propulsorul acesteia este cu o generație mai veche.

Felipe Massa a terminat al 3-lea grație unui stint pe pneurile supersoft spre sfârșitul sesiunii. Evident, condițiile de pistă au fost diferite față de momentul în care Vettel a făcut turul său cel mai rapid și nu știm cu ce cantitate de benzină a alergat brazilianul. Cert este că monopostul Williams a fost cu 0.792s mai lent decât monopostul Ferrari.

Perez a clasat monopostul VJM09 pe locul 4. Un tur rapid cu pneurile ultrasoft în sesiunea de dimineață l-a dus pe mexican la 0.889s de Vettel.

Lewis Hamilton a fost al 5-lea, dar Mercedes a folosit numai pneurile Medium. Ne-am fi așteptat ca Mercedes să încerce o luptă directă cu Vettel, dar nu a fost să fie. Britanicul a completat 69 de tururi, mult mai puțin decât ne-a obișnuit în zilele anterioare. Înainte de pauza de masă incredibilul s-a produs și monopostul W07 a tras pe dreapta cu o problemă la cutia de viteze. Din fericire pentru Rosbergm care a preluat volanul în sesiunea de după amiază, mecanicii nu au fost nevoiți să schimbe cutia de viteze și astfel ieșirea germanului pe pistă a fost întârziată cât se poate de puțin.

Red Bull și-a clasat monopostul pe locul 6. Ricciardo a stabilit cel mai bun timp al său cu pneurile soft iar la finalul zilei a tras linie după 123 de tururi.

Jenson Button a terminat sesiunea pe locul 7. Monopostul MP4-31 a fost încălțat cu pneurile de compoziție ultrasoft iar Jenson a stabilit un timp cu aproape 2 secunde mai slab decât al liderului. Britanicul a parcurs 121 de tururi, semn clar că la capitolul fiabilitate Honda a făcut un mare pas înainte.

Jolyon Palmer descria aceste 2 săptămâni de test ca fiind dezastruoase. Pentru el. După ce în sesiunea de dimineață a făcut doar 31 de tururi – monopostul RS16 al celor de la Renault stând multă vreme la boxe pentru remedierea unei probleme hidraulice – după amiază britanicul a mai parcurs încă 59 ducând totalul zilei la 90. Timpul său cel mai bun a fost făcut cu pneurile supersoft, dar cele 2 secunde care-l despart lider confirmă faptul că la capitolul viteză Renault mai are de lucru.

Marcus Ericcson a dus noul Sauber C35 pe locul 9 la capătul a 132 de tururi. Cel mai rapid dintre ele a fost realizat cu pneurile soft.

Romain Grosjean a împărțit cockpit-ul monopostului Haas cu coechipierul Gutierrez. Francezul a reușit 66 de tururi, cel mai rapid cu pneurile soft, iar Gutierrez care s-a urcat în monopost abia în ultimele 70 de minute ale zilei a reușit 25 de tururi, cel mai rapid dintre ele fiind cu 0.2 secunde mai lent decât al coechipierului său în condițiile în care pe monopost erau pneurile supersoft.

Rio Haryanto a terminat al 12-lea pentru Manor. Indonezianul a reușit 58 de tururi folosind pentru cel mai rapid tur al său pneurile ultrasoft.

Nico Rosberg a fost ultimul pentru Mercedes. Germanul a rulat numai pe pneurile de compoziție medie concentrându-se pe long-runs cu o cantitate mare de benzină la bord.

Clasamentul ultimei zile de test:

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center|center|center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Poziția,Pilot, Echipa, Timp, Ecart, Tururi, Pneu

1,Sebastian Vettel,Ferrari SF16-H,01:22.852s,,142,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

2,Carlos Sainz,Toro Rosso STR11,01:23.134s,+0.282s,133,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

3,Felipe Massa,Williams FW38,01:23.644s,+0.792s,129,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

4,Sergio Perez,Force India VJM09,01:23.721s,+0.869s,60,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

5,Lewis Hamilton,Mercedes W07,01:24.133s,+1.281,69,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

6,Daniel Ricciardo,Red Bull RB12,01:24.427s,+1.575s,123,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

7,Jenson Button,McLaren MP4-31,01:24.714s,+1.862s,121,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

8,Jolyon Palmer,Renault RS16,01:24.859s,+2.007s,90,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

9,Marcus Ericsson,Sauber C35,01:25.031s,+2.179s,132,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

10,Romain Grosjean,Haas VF-16,01:25.255s,+2.403s,66,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

11,Esteban Gutierrez,Haas VF-16,01:25.422s,+2.570s,25,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

12,Rio Haryanto,Manor MRT-05,01:25.899s,+3.047s,58,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

13,Nico Rosberg,Mercedes W07,01:26.140s,+3.288s,70,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

[/table]