MotoGP Qatar test ziua 2: Vinales nu glumește

MotoGP Qatar test ziua 2: Vinales nu glumește

Cota lui Vinales crește în fiecare zi în care spaniolul rulează pe circuit. După avertismentul dat în prima zi, cel mai rapid tur de joi este o dovadă clară că Maverick s-ar putea implica în lupta pentru podium.

Suzuki a acționat cu maturitate și a luat în cea de-a doua zi de teste singura cutie full seamless disponibilă de pe motocicleta testerului Takuya Tsuda, montând-o pe prototipul #41 pilotat de mai experimentatul Aleix Espargaro. Programul celor doi piloți a fost astfel diferit, ceea ce ne împiedică să tragem concluzii propite pe seama celor 7 zecimi ce-i separă pe Maverick și Aleix. Vinales a fost mai rapid cu aproape jumătate de secundă față de timpul său din prima zi, concentrându-se pe setupul de cursă și pe analiza electronicii standard. Davide Brivio este încântat, dar totodată realist – acestea sunt doar teste.

Cele patru modele Ducati care s-au evidențiat în prima zi au fost din nou în top 6, cu același Iannone ca și ”locomotivă” pe poziția a doua. Cei doi Andrea au adunat 87 de tururi, Dovizioso (P6) reușind o secvență de 18 tururi la rând spre final de zi, într-un ritm foarte bun. Declarațiile celor doi denotă optimism, superlativele fiind folosite însă de Scott Redding, al patrulea pe modelul de generație veche înscris de Pramac. Hector Barbera continuă să fie printre fruntași, declarând că simularea de cursă a fost convingătoare, atât ca ritm, cât și din punct de vedere al consumului de combustibil.

Tot pe setupul de cursă și pe electronică s-au concentrat și băieții lui Massimo Meregali – Lorenzo (P3) a fost metronomic și a stabilit un timp-reper foarte apropiat de cel din ziua anterioară, iar același lucru se poate spune și despre Rossi (P8). Consecința directă este că și ecartul dintre cei doi componenți ai uzinei Yamaha a rămas constant, într-o zi în care au avut mai mari dificultăți cu aderența pistei. Ambii piloți au parcurs long runs și nu au plecat în căutarea unui tur-blitz. Meregali a acuzat numărul limitat de pneuri față, dar a promis că vom avea un time attack în ziua finală.

Marc Marquez (P7) aștepta ziua a doua pentru a evalua o serie de modificări și, încă de la prima ieșire pe pistă, a înjumătățit ecartul de o secundă ce-l separase de Lorenzo miercuri. A urmat însă o căzătură fără urmări în primul viraj, după care dublul campion a revenit și a completat 42 de tururi. Aceeași distanță a fost parcursă și de Pedrosa (P9), iar impresia generală este că dezvoltarea merge în direcția bună. După ce Yamaha testase aripioarele de tip Ducati la Sepang, a fost rândul celor de la Honda să încerce acest lucru la Losail. Pedrosa le-a catalogat drept ”cu bune, cu rele”, în timp ce Marquez vede un progres mid-corner, însă nu înțelege de ce motocicleta nu poate să profite de pneuri noi și scoate aceiași timpi ca pe cele uzate.

Pe lângă Marquez, au mai căzut Michele Pirro și Pol Espargaro. Cei mai dezumflați au fost britanicii Crutchlow și Laverty. Cal s-a plâns de inconsistența lotului de pneuri aduse de Michelin, fiind nevoit să ruleze pe un singur pneu față o zi întreagă. Iar la cât de multă nevoie are Honda de date, chiar a fost un fault serios. Laverty are încă dureri și nu a reușit să parcurgă o întreagă simulare de cursă, iar timpii săi sunt la o secundă de coechipierul Hernandez. Aprilia a venit la 2,3 secunde de liderul zilei prin Bautista, în timp ce Bradl a fost ultimul.

Astăzi are loc ultima zi de teste oficiale din pre-sezon.

La Jerez au continuat testele claselor mici. Alex Pons a realizat surpriza la Moto2, reușind un timp senzațional, cu jumătate de secundă mai rapid ca următorul clasat (Rins) și cu o secundă sub timpul de pole al lui Bradl din 2011. Italienii au cucerit Spania la Moto3, cu Fenati pe primul loc, urmat de un intrus (Navarro) și de alți doi piloți ai academiei lui Rossi – Antonelli și Bulega. Am avut echilibru între motocicletele KTM și Honda, spre deosebire de Moto2 unde toți piloții din top 10 sunt pe șasiuri Kalex.