StockCar Brasil: Debut cu ”proba de perechi” la Curitiba

StockCar Brasil: Debut cu ”proba de perechi” la Curitiba

Cea mai nebunească serie de turisme din America de Sud se pregătește de un nou sezon ce își va ține fanii lipiți de ecranele calculatoarelor. Pasiunea cu care concurează piloții, unii din F1, alții cu vechi ștate în cursele de turisme și frenezia cu care se jurizează cursele sunt ingrediente care vor face fiecare etapă o poveste unică.

Sezonul 2016 aduce mai multe noutăți în regulamentul tehnic, o grilă reîmprospătată, mutări importante de sponsori și prezența celui de al doilea pilot străin din campionat, după aventura portughezului Pedro Pereira din sezoanele 1981-1982. Intrusul este argentinianul Nestor Girolami, campionul seriei TC 2000, pilot cu pretenții și aspirații de a călca în viitor pe urmele compatriotului Jose Maria Lopez, deja multiplu campion WTCC.

În cursa finală a sezonului 2015, Girolami s-a acomodat cu StockCar-ul, însă rezultatele nu au fost cele scontate. Poate și exuberanța colegilor de grilă brazilieni l-au speriat pe argentinian, obișnuit cu întrecereri ceva mai domoale.

Efectele trecerii piloților la alte echipe și mutările de sponsori sunt detalii ce interesează mai mult fanii locali.Pentru cei care urmăresc competiția de partea cealaltă a oceanului interesează mai mult schimbările de regulament și eventualele noutăți în ce privește modelele de mașini ce vor alcătui grila sezonului 2016.

Începând din acest an efectuarea pit stop-urilor nu mai este obigatorie. Piloții care vor dori să treacă totuși pe la boxe pentru realimentare, în caz de nevoie, sau pentru schimbarea pneurilor, o vor putea face după trecerea a 35 de minute din cursă. Adică spre final, întrecerile ținând în general aproximativ 45 de minute.

Sistemul de punctaj al piloților în cele 9 duble etape din sezon (în total sunt 11 weekend-uri de cursă) se va modifica, astfel că victoria va fi recompensată cu 30 de puncte, locul 2 cu 25 de puncte, locul 3 – 22 de puncte, 4 – 20 puncte, 5 – 19 puncte, iar de la locul 6 ce va primi 17 puncte cota va scădea cu câte un punct. În manșa secundă doar primii 14 clasați punctează, după modelul locul 1 – 15 puncte, locul 2 – 13 puncte, locul 3 – 12 puncte și tot scade cu câte un punct.

În cursa pentru un milion, ce va avea loc în data de 11 septembrie la Interlagos, punctajul va fi precum în cursă dublă din debutul sezonului, în timp ce la finala din 11 decembrie de la Sao Paulo punctele se vor dubla.

Specificul cursei de la Curitiba constă în prezența piloților invitați. Întrecerea se va întinde pe o durată de 65 de minute, după care doar primii 6 clasați vor puncta. Atragerea de piloți invitați are rolul de a face cunoscută competiția braziliană și pe alte continente și de a atrage publicul spre micile ecrane, în dorința de a-și vedea favoriții din competiții mai cunoscute precum DTM sau Blancpain, majoritatea venind din țara vecină, Argentina.

Pe grila de la Curitiba vom putea admira vedete din DTM (Antonio Felix da Costa, Augusto Farfus, Maxime Martin), campionul electric Nelson Piquet Jr, dar și protagonistul din aceeași serie Lucas di Grassi, precum și specialiști ai GT-urilor (Laurens Vanthoor sau Luis Razia). De asemenea vom putea urmări foști piloți de Formula 1, precum Rubens Barichello, campion al seriei, Ricardo Zonta, Antonio Pizzonia, Luciano Burti sau Tarso Marques.

Pe grila întregului sezon se va afla și o fostă prezență feminină din Indycar, Bia Figueiredo ce va pilota un model Peugeot în cadrul echipei Bassani.

La vârf se vor bate trei echipe, Red Bull Racing cu pilotul principal Caca Bueno, Voxx Racing cu campionul en-titre Marcos Gomes și Felipe Fraga și ultima din lista granzilor, Shell Racing care în acest an l-a adus pe Atilla Abreu, alături de Ricardo Zonta. Dintre outsiderii cu șanse la momente de glorie, sau chiar un atac la titlu, s-ar putea regăsi echipa Full Time sponsorizată de Medley pentru care vor rula Allam Khodair și Rubens Barichello, Eurofarma cu Ricardo Mauricio și probabil AMG cu Valdeno Brito.

Din păcate sezonul 2016  al StockCar Brasil debutează cu un scandal de proporții în care sunt implicați comisarii seriei, aceștia devenind ridicoli în urma apariției în presă a unor conversații purtate pe aplicația mobilă WhatsApp. Discuțiile făceau referire la măsurile disciplinare luate de-a lungul sezonului trecut, la un incident petrecut la Ribeirao Prato, unde a fost implicat și Marcos Gomes. După acea cursă câștigată, legenda braziliană Caca Bueno i-a catalogat pe comisari ca ”o adunătură de imbecili” după ce comisarul responsabil cu fluturarea steagului în carouri ”a uitat” să îi indice lui Bueno finalul de cursă, acesta mai efectuând un tur în forță.

De la această discuție generală, lucrurile au degenerat complet, comisarii în cauză începând să își exprime frustrările legate de multiplul campion Caca Bueno și unul dintre piloții de perspectivă Thiago Camilo, considerat un pilot plictisitor de cei ce împart dreptatea.

Cei doi comisari Clovis Matsumoto și Paulo Ygor au trecut la înșirarea unor penalizări date lui Bueno în anii trecuți, fapt care a dus la pierderea unor titluri. Înșiruirea de mesaje text a fost asezonată ocazional cu anumite mesaje vocale care de fapt erau râsetele isterice ale celor doi comisari. Respectivii au fost suspendați de CBA, diriguitorii competiției urmând a da cât de curând un verdict pentru această situație fără precedent.

Cursele campionatului brazilian de turisme se pot urmări în țara noastrp  în mai multe condiții: antrenamentele de sâmbătă 5 martie vor putea fi urmărite pe canalul de youtube începând cu ora 13, ora României (plus 5 ore pentru ora de desfășurare în Brazilia), calificările de la ora 17 pe un stream al postului SporTV pe Vimeo sau Periscope, iar cursa de duminică 6 martie va putea fi urmărită de la ora 17.20 pe SporTV sau așa cum s-a anunțat recent pe canalul video Vimeo sau Periscope.

Pitstops anunță pe această cale continuarea angajamentului de acoperire mediatică a seriei braziliene Stock Car, urmând ca în 2016 să avem și un colaborator la fața locului, pe care ne putem baza pentru cele mai proaspete știri și imagini cu drept exclusiv de folosință.

12791019_1118075961556037_769066342233777519_n

 

Surse fotografii oficiale: Glauco Guerin/Fabiano Esteves (P1 Filmes)