StockCar Brasil Curitiba: Pizzonia îl completează pe Gomes

StockCar Brasil Curitiba: Pizzonia îl completează pe Gomes

Impresionantul circuit de la Curitiba a găzduit în weekend prima etapă a sezonului din seria braziliană de turisme StockCar, întrecere cunoscută și sub denumirea de ”cursa perechilor”, unde diverse vedete au venit alături de titulari.

Din păcate, ediția cu numărul 56 a etapei de turisme de la Curitiba a fost și ultima ce a avut loc în complexul de motorsport ce a fost vândut și va fi dezafectat în mai puțin de 3 luni, pentru a face loc unei afaceri imobiliare. Acest lucru ne amintește cu tristețe de un alt circuit brazilian faimos, Jacarepagua, pe care s-au ținut minunate curse de Formula 1 în perioada 1978-1989, dar și de MotoGP. La finele lui 2012 circuitul a fost demolat complet și terenul vândut tot unui dezvoltator imobiliar.

Ținând cont de acest aspect nu ne-a mirat să vedem tribunele aproape pline și un oarecare regret în ochii piloților care au urcat pe podium.

Așa cum am specificat și în avancronica sezonului  2016, această cursă a beneficiat de aportul unor invitați speciali, piloți provenind din DTM sau GT-uri, dar și un pensionar de lux: fostul pilot Minardi din  Formula 1, Tarso Marques.

Debutul de sezon stă și sub auspiciile scandalului în care sunt  implicați multiplul campion Caca Bueno și Thiago Camilo pe de o parte și doi comisari care au comentat prestațiile piloților de-a lungul ultimilor ani. Discuția s-a purtat pe aplicația mobilă WhatsApp și a ajuns în cele din urmă în presă.

Cursa în sine s-a bazat foarte mult pe experiența invitaților care au pus serios osul la treabă pentru titulari, aportul lui Pizzonia și Felix da Costa la clasările finale fiind semnificativ. A existat și un caz hilar, protagonist fiind invitatul sigurei femei pilot din campionat, Bia Figueiredo. Aceasta a pilotat exemplar Peugeot-ul cu numărul 3, însă Beto Monteiro a scăpat mașina în decor la câteva secunde după ce preluase mașina.

Cursa a fost dominată de echipajul Marcos Gomes/Antonio Pizzonia, invitatul campionului en-titre uimind spectatorii printr-un stil de pilotaj ce nu l-a abordat niciodată în escapadele din Formula 1. De altfel, evoluția din competiția regină poate fi cea mai mare dezamăgire a lui Antonio. Faptul că nu a avut rezultate cu Williams, echipă încă capabilă să se bată la puncte, este de neiertat pentru un pilot venit cu aplomb în Marele Circ. Gomes a plecat de pe 5 și în jumătatea sa de cursă a urcat până pe 3, iar Pizzonia a executat alte două depășiri pentru a ajunge la conducere.

Prima jumătate a cursei l-a avut ca lider pe polemanul Ricardo Mauricio, însă pe stint-ul invitatului Salas, Chevroletul Eurofarma a rămas fără oglinda retrovizoare dreapta, pilotul având dificultăți în a aprecia ecartul față de Antonio Felix da Costa. Portughezul din DTM a fost protagonistul unei depășiri spectaculoase în fața lui Salas, ducând Chevroletul Texaco cu numărul 18 pe poziția secundă.

Pe locul 4 a sosit echipajul format din Daniel Serra și Danilo Dirani, în timp ce topul 6 a fost încheiat de mașinile Shell Racing pilotate de Zonta/Vanthoor respectiv Atila Abreu/Nelson Piquet Jr, ultimul fiind campionul electric în exercițiu. Abreu și Piquet au conlucrat pentru a reveni de pe 31 până pe 6, salvând așadar situația pentru ca titularul de drept să nu plece cu un mare handicap în fața rivalilor la titlu în etapa a doua.

Printre protagoniști s-a aflat și perechea Rubens Barichello/ Augusto Farfus, însă echipajul a pierdut pe mâna lui Farfus ce l-a acroșat pe di Grassi spre finalul cursei. Augusto a trebuit să treacă pe la boxe cu 3 tururi înainte de final, astfel ceea ce părea un podium sigur s-a transformat într-o clasare spre coada clasamentului, pe locul 20. Victima contactului s-a afundat în clasament, ceea ce îi complică misiunea lui Thiago Camilo în runda următoare, unde grila se va stabili pe baza rezultatelor de la Curitiba.

Echipajul format din Valdeno Brito, protagonist al campionatului trecut, și Maxime Martin a fost scos din cursă de capota sărită de pe mașina cu numărul 66 (Felipe Guimaraes/Duda Pamplona), Martin trebuind să tragă la boxe cu parbrizul spart. De aceeași soartă a avut parte și Caca Bueno, capota mașinii sale ajungând în tribune, fără să rănească însă spectatorii din zona respectivă. Comisarii au fost delăsători cu Bueno în urma scandalului iscat și s-au ferit să-i arate steagul negru cu portocaliu, deși era evident de tururi bune că elementul de caroserie se va desprinde.

Deși evoluția sa era așteptată cu interes, campionul Nestor Girolami  a fost implicat într-un incident la debutul cursei, neputând să mai continue. De asemenea aniversatul weekend-ului brazilian, Luciano Burti a fost chiar primul ghinionist ce a părăsit întrecerea.

Etapa următoare, formată din două manșe se va ține pe circuitul Velopark în data de 10 aprilie. Până atunci nu putem să nu încheiem altfel decât cu formularea, ADIO Curitiba, și să ne amintim cu plăcere de cursele de WTCC și TC2000 desfășurate. Vă lăsăm în compania imaginilor de la această cursă a vedetelor și reiterăm angajamentul nostru de a acoperi în detaliu întregul sezon al turismelor braziliene.

Pentru pasionații de jocuri pe calculator, putem aminti că circuitul de la Curitiba a fost baza simulărilor ce au generat comportamentul mașinilor din cunoscutul joc Race 07 realizat de SimBin Studios.

Surse fotografii oficiale: Glauco Guerin/Fabiano Esteves (P1 Filmes)

www.stockcar.com.br