SBK Buriram Cursa 1: Un verde crud și dominator

SBK Buriram Cursa 1: Un verde crud și dominator

Michael van der Mark avea nevoie de o cursă perfectă pentru a spera să rivalizeze cu perechea Kawasaki. N-a fost să fie, iar olandezul a terminat la aproape 10 secunde de Rea, care se bate mai mult cu recordurile decât cu adversarii de pe pistă.

În ședința de superpole am asistat la o premieră istorică – van der Mark a putut exploata upgrade-urile aduse de Honda în intersezon și a furat pole-ul celor de la Kawasaki (care au semnat același timp la miime de secundă), devenind astfel primul olandez care se lansează din fruntea unei grile dintr-o manșă de World Superbike. Plecarea sa a fost însă anemică, Rea asumându-și șefia în primul viraj.

Cursa părea să intre în tiparul manșelor din 2015, când Johnny Rea avusese weekendul perfect: pole, record pe tur, ambele victorii și curse conduse cap-coadă. Însă nord-irlandezul a greșit la finele turului, în ultimul viraj de dreapta, iar Sykes a trecut în față. Singurul care ar fi putut să le pună probleme ”verzilor” pe un circuit unde Ducati nu se simte bine deloc era van der Mark, însă acesta a pierdut ceva timp până a trecut de Chaz Davies. Giugliano i-a făcut cadou poziția pe greșeală personală, iar pentru echipierii Ducati era evident că podiumul nu va putea fi atins fără puțin ghinion pentru Sykes, Rea și van der Mark.

Olandezul a forțat pentru a-l prinde pe Johnny Rea, însă a greșit din nou în turul al cincilea și a pierdut contactul cu campionul en-titre, care se mulțumea să-l urmărească pe Sykes tur după tur. Van der Mark a ajuns astfel undeva la mijlocul distanței dintre primii doi și restul plutonului, resemnat cu poziția a treia. Piloții Ducati au tremurat serios pentru pozițiile lor în fața echipierilor Yamaha, însă nici Lowes, nici Guintoli nu au avut un parcurs fără greșeală. Hayden a ieșit din joc cu probleme mecanice și se ajungea în ultimele cinci tururi cu două perechi de dueliști: Sykes-Rea pentru victorie și Davies-Giugliano pentru locul 4.

Johnny Rea și-a recuperat poziția de lider în turul 15, în același ultim viraj. Manevra sa a fost clinică și nu a lăsat loc de vreo ripostă pentru Sykes, care a declarat după cursă că n-are de ce să fie supărat, de vreme ce a fost mult mai aproape de Rea în Thailanda decât fusese în urmă cu un an. Palidă consolare pentru campionul din 2013, în caz că-l crede cineva cu asemenea declarații de pilot secund. Cât despre Rea, acesta își continuă parcursul perfect pe ”motocicleta croită după doleanțele lui Sykes”, așa cum declarase în iarnă, cu un soi de revoltă. Nord-irlandezul a ajuns la 32 de victorii, fiind al cincilea în ierarhia all-time, la un singur succes de Troy Corser.

Ultimul viraj i-a venit de hac lui Giugliano, care le-a scos peri albi celor de la Ducati prin tentativele sale foarte riscante de a trece în fața lui Davies. Italianul a căzut (din nou) și a ieșit din puncte, lăsându-l pe Davies să răsufle în ultimul tur. Galezul a terminat la 7 secunde de podium și, în condiții normale, nu are nicio șansă de a face mai multe în manșa a doua. Însă marea surpriză a fost în spatele acestuia, pe locul al cincilea sosind campionul german de Superbike, Markus Reiterberger (BMW). Acesta a rulat impecabil și a profitat de ezitările celor doi piloți Yamaha, reușind o clasare excepțională dacă punem în balanță materialul tehnic de care dispune. Următorul BMW, cel al coechipierului Jordi Torres, a sosit după alte 12 secunde.

Cursa a doua ar putea aduce surprize doar în măsura în care Rea ezită din nou și van der Mark reușește să se mențină în apropierea celor doi piloți Kawasaki după start. Altfel, monotonia traseului desenat de Tilke se va oglindi pe foaia cu rezultate.