SBK Thailanda Cursa 2: Revanșa lui Sykes, demult așteptată

SBK Thailanda Cursa 2: Revanșa lui Sykes, demult așteptată

Dacă sâmbătă am asistat la o defilare fără emoții a verzilor și la primele greșeli în tabăra Ducati, manșa a doua a avut un arbitru incomod, dar neputincios în fața avansului tehnic al celor de la Kawasaki – Chaz Davies.

Aducerea lui Jonathan Rea la Kawasaki l-a luat prin surprindere pe liderul autoritar al echipei, Tom Sykes, unul din dezvoltatorii proiectului japonez. Acesta arareori a avut replică la dominația lui Rea din 2015, ipostază care pare să continue și în noul sezon. Sunt totuși momente când orgoliul lui Tom răbufnește și ies la iveală performanțe precum cea din manșa secundă de la Buriram.

Michael van der Mark nu a avut nici o șansă să reziste pe prima poziție după start, Sykes preluând conducerea fără a primi vreo replică. Ceva mai prevăzător a fost Jonathan Rea care s-a plasat în spatele coechipierului, iar din acel moment a început regalul de pilotaj oferit de cei doi britanici de la Kawasaki, secondați la mică distanță de Chaz Davies pe un Ducati incapabil să se apropie de vitezele de top atinse pe liniile drepte de ”verzi”. Între Sykes și Rea a pornit o luptă la limită, un adevărat coșmar pentru echipa tehnică din boxe ce privea siderată succesiunea de manevre efectuate de cei doi piloți. Trebuie apreciată și inteligența lui Davies care a stat la cutie așteptând o eventuală manevră greșită a celor de la Kawasaki.

Jonathan Rea a mers la maxim în ultimul tur, reușind să treacă în fața lui Sykes, însă ieșirile largi din viraje au fost exploatate mai bine de Tom care, folosindu-se de toată suprafața pistei, a reușit să se impună la final pentru o diferență de doar 0.190 secunde. După Chaz Davies, Van der Mark și Hayden au punctat consistent pentru Honda, locurile 4 și 5 fiind maximum posibil pentru actuala dezvoltare a modelului CBR 1000. Sylvain Guintoli, singurul reprezentant Yamaha rămas în cursă a terminat pe locul 6, în timp ce Alex Lowes continuă să ridice semne de întrebare dacă are ce căuta la Superbike, după o nouă căzătură.

În duelul dintre reprezentanții BMW s-a impus în extremis germanul Markus Reiterberger ce a trecut chiar pe final de Jordi Torres. 24 de miimi de secundă i-au separat pe piloții Althea.

Leon Camier continuă să impresioneze pe motocicleta de 1000 cmc a celor de la MV Agusta, reușind clasări în fața unor piloți cu pretenții precum campionul BSB Josh Brookes sau Alex de Angelis, care se luptă cu inconsistența echipei tehnice din cadrul grupării Ioda. Șansa oferită de Aprilia proiectului Ioda nu pare o idee inspirată și poate ar trebui ca efortul redus al constructorului din Noale să fie preluat și de altă grupare cu experiență la clasa Superbike. Însă nici motocicleta n-a mai fost dezvoltată de la finele lui 2014.

O prestație complet rușinoasă a avut maghiarul de la Team Toth,fiind depășit cu un tur de lideri. Interesant de știut cum vede seniorul Toth prestațiile lamentabile ale fiului, care orice ar pilota nu poate avansa de pe ultima poziție.

Supersport

La clasa de 600 cmc am asistat la un duel în trei, protagoniști fiind Cluzel, Sofuoglu și americanul Jacobsen, suedezul Krummenacher nu a mai impresionat precum în cursa de debutul stagiunii, în Australia. Am fi așteptat poate un duel mai aprins între protagoniștii de la MV Agusta, Kawasaki și Honda, însă francezul Cluzel nu a intrat în jocul clasic al lui Sofuoglu, câștigând o cursă ce va conta mult în economia campionatului, după ce niciunul dintre cei doi mari pretendenți la coroană nu punctase în Australia.

MV Agusta a mai făcut un pas important în dezvoltarea motocicletei, aceasta reușind să furnizeze aceeași putere pe durata întregii curse desfășurată la temperaturi de peste 36 de grade Celsius. În trecut în astfel de condiții toride, motorul italian se supraîncălzea și ceda în jerbe de flăcări.

Spectatorii thailandezi au trebuit să asiste cu tristețe la ieșirea prematură din cursă a localnicului Ratthapong Wilairot, fratele mai cunoscutului Ratthapark, pilot ce activează la clasa Moto2 din motomondial. Asiaticii au trebuit să se mulțumească însă cu prestația solidă a ”vecinului” malaezian Khairuddin Zulfahmi ce a încheiat pe locul 7.

Dacă turcul Kenan Sofuoglu are parte de un ajutor de nădejde din partea coechipierului Krummenacher, Jules Cluzel de la MV Agusta nu se poate baza în această fază a campionatului pe echipierii Zanetti și Terol care au prestații mult sub ceea ce așteaptă toată lumea.

La începutul lui aprilie Superbike-ul va ajunge în Europa, pe circuitul de la Aragon, prilej de a urmări și prestațiile piloților de la Stock 1000, dar și a celor din European Junior Cup.