Top 50 piloţi de GP: Fernando Alonso (17)

Top 50 piloţi de GP: Fernando Alonso (17)

Războinic fără odihnă ce uneori devine frustrat şi capricios, Alonso se poate lua efectiv la trântă cu orice maşină. O aduce la picioarele sale şi o obligă să facă lucruri pe care coechipierii săi jură că nu au crezut că e posibil să îi reuşească.

Un pilot excepțional, cu un stil de pilotaj diferit de tot ce s-a văzut în ultimele două decenii în F1,se descurcă cu orice îi arunci, are experiența unor mașini oribile și talentul de a masca pe pistă deficiențele unui monopost problematic. Omul care mereu s-a aflat în poziția propice pentru a apuca șansa oferită de picior, și asta într-un stil original, luându-și mașina de gât și luptându-se cu ea pentru a stoarce și ultima picătură de performanță, nu e chiar cel mai rapid pe un singur tur, dar în regim de cursă e puțin probabil să aibă superior. Ȋn primul său sezon la Maranello s-a luptat până la capăt cu Red Bull-ul superior al lui Sebastian Vettel şi numai greşeala tactică nepermisă a Scuderiei în cursa decisivă de la Abu Dhabi l-a privat de un titlu oarecum neaşteptat. Ȋn 2012, cel mai bun an al său, a dus ciudatul şi sălbaticul F2012 către trei victorii improbabile. A escaladat plutonul în condiţii de aderenţă schimbătoare pentru a se impune strălucit în Malaezia şi din nou la Valencia, unde pornit abia al 11-lea şi-a tăiat drum printre ceilalţi într-o manieră atât de hotărâtă încât pentru unii a părut a fi Gilles sub cască. A fost una dintre cursele deceniului. Anul următor, cu abia al treilea sau chiar al patrulea şasiu la dispoziţie, atât timp cât monopostul a fost încălţat cu anvelopele potrivite a subjugat concurenţa. Niciun alt pilot, fie că e vorba de Nuvolari, Clark sau Schumacher nu ar fi reuşit mult mai multe.

Dacă rezumăm ce îl face pe Fernando Alonso special în materie de pilotaj la limită atunci vom spune fără ezitare: nu realizările când maşina e în formă, ci minunile aproape scoase din joben când aceasta șchioapătă. Ȋn aceste condiţii vitrege a performat la maximul posibilitătilor în fiecare viraj, linie dreaptă sau ac de păr. Iar aceasta este măsura valorii unui mare pilot.