MotoGP Qatar: Jorge Lorenzo se impune la Losail

MotoGP Qatar: Jorge Lorenzo se impune la Losail

Nebunia de la clasele mici ne-a trezit și mai mult interes pentru ultima cursă a zilei, cea de la MotoGP. Premisele mult discutate pe timpul antrenamentelor și calificărilor s-au risipit însă la puțin timp după debutul cursei.

Toată lumea a așteptat să vadă cum se comporta noile motociclete GP16 de la Ducati, cum va încerca Marquez să ajungă în siajul lui Lorenzo și Rossi, pe Maverick Vinales luptându-se pentru un loc pe podium și o serie de piloți privați gata să încurce lumea bună din top 6. Toate aceste așteptări s-au năruit treptat, odată cu trecerea tururilor cursei qatareze.

Ducati a început în forță, Iannone preluând ostilitățile. Momentul a căpătat și mai multă greutate atunci când și Dovizioso a trecut de Jorge Lorenzo de la Yamaha și a pus o lungime de motocicletă față de acesta. Tehnicienii de la Honda și Yamaha au privit cu îngrijorare cum cei doi piloți Ducati rulau cu o viteză de top cu aproximativ 10 km/h mai mare ca a celorlalți concurenți din echipele de uzină, însă visul frumos al ducatiștilor s-a încheiat când Andrea Iannone, mult prea optimist, a trântit motocicleta.

Deja zâmbetele celor din boxa Ducati s-au transformat în grimase, iar pe fețele tehnicienilor și a lui Gigi Dall’Igna se putea citi dezamăgirea cruntă. După jumătatea cursei Andrea Dovizioso a început să piardă ritmul, uzura pneurilor soft fiind imediat invocată de specialiștii BT Sport de la fața locului. Marc Marquez a speculat momentul pentru a trece pe poziția secundă, lucru înlesnit și de o inexactitate în abordarea unui viraj din partea lui Valentino Rossi, moment care l-a transformat pe italian în închizător peren al grupului fruntaș.

Încurajat de tehnicienii săi, Dovi a revenit la un ritm alert și a pornit ofensiva asupra locului secund ocupat de Marquez. Din păcate inconstanța rămâne marea meteahnă a lui Dovizioso, fapt tot mai evident în ultimele sezoane. Semnalizările insistente pe linia boxelor ale mecanicilor Ducati l-au remontat pe italian, care în final a trecut de Marquez și a terminat cursa pe locul secund, o consolare care însă nu a reparat dezamăgirea pricinuită de momentul de rătăcire al lui Iannone.

O strategie cu ordine de echipă precise, care să le interzică lui Iannone și Dovizioso să se bată prostește pentru victorie, ar fi putut aduce marele succes în tabăra constructorului din Bologna. Un deranj similar a avut loc și în Superbike, cu Giugliano și Davies încurcându-se reciproc, dar pe moment nu par să se tragă concluziile potrivite. Astfel, dezideratul ducatiștilor va mai avea de așteptat, un prim test asupra ritmului real de cursă al motocicletelor GP16 fiind următoarea etapă din Argentina.

Pe locurile 5 și 6 au încheiat Dani Pedrosa și Maverick Vinales, inconstant cu timpii pe tur, neieșind în nici un moment din zona de confort cu care ne-a obișnuit. Se pare că speranțele de a avea un Suzuki pe podium nu sunt încă fondate, tehnicienii trebuind să mai lucreze la prototipul albastru. Cât despre Dani, acesta n-a găsit aceleași soluții ca și Marquez, terminând la mare distanță de liderul echipei.

Piloții Tech 3, Pol Espargaro și Bradley Smith au încheiat cursa pe locurile 7  și 8, britanicul fiind probabil cu mintea mai mult la noul contract pe două sezoane semnat cu uzina KTM. Minunile ce trebuiau realizate de prototipurile Ducati GP15 și GP14.2 au întârziat să apară, Barbera și Redding terminând pe locurile 9 și 10.

La coada grilei au fost puncte pentru toți cei care nu au abandonat, surpriza fiind Alvaro Bautista de la Aprilia, motocicletă ce a avut un ritm mai bun decât se așteptau toți. Alvaro era deja în zona punctelor când a început seria de abandonuri. Ultimii în cursă s-au clasat coechipierii Marc VDS, Jack Miller și Tito Rabat, campionul Moto2 realizând constant cei mai slabi timpi pe tur.

O analiză completă a evenimentelor de la clasa mare, dar și de la categoriile Moto2 și Moto3 va urma în cursul săptămânii.