Nascar Fontana: Jimmie Johnson la al doilea succes

Nascar Fontana: Jimmie Johnson la al doilea succes

O cursă pe trei sferturi câștigată de Kevin Harvick a fost furată pe final de sextuplul campion Jimmie Johnson, dar au contribuit și alte incidente care au ajuns ulterior sub lupa comisarilor.

Cursa de la Fontana s-a vrut o bătălie a eroilor de benzi desenate Batman și Superman, conturați de piloții Dale Earnhardt Jr și Jimmie Johnson. Lui JJ i s-a potrivit ca o manușă rolul de Superman, reușind o victorie ”supranaturală” chiar pe finalul cursei, în timp ce Batman, vorba unei reclame celebre…

Johnson a oferit spectatorilor, dar și celorlalți piloți din pluton o lecție de pilotaj, de stăpânire, arareori vizibilă în Nascar. JJ a câștigat bătălia intrărilor la boxe, a evitat exploziile de cauciuc care parcă și-au făcut de cap în ultimele 3 etape și a intrat cu mașina în siajul lui Harvick, dându-i lovitura finală pe linia dreaptă dinainte de finish. pentru Jimmie a fost succesul cu numărul 77, ceea ce îl plasează pe locul 7 într-un clasament all time al victoriilor de etapă. Pentru pilotul cu numărul 48 visul de a devansa recorurile de victorii deținute de Cale Yarborough (83) și mai cunoscuții Darrell Waltrip și Bobby Allison (84) devin obiective realizabile în acest sezon.

Asemenea lui Michael Schumacher care a obținut 5 titluri consecutive între 2000-2004, JJ a câștigat 5 din cele 6 titluri consecutiv în perioada 2006-2010. Dacă la numărul de titluri stă bine, fiind pe locul 2 în spatele lui Richard Petty (7 titluri) la victorii de etapă, recordul de 200 de curse câștigate va aparține încă mult timp zâmbărețului cu pălărie de cowboy. Nu trebuie trecut cu vedera faptul că pe vremea lui Petty, anii 60 și 70, campionatul de Nascar avea aproximativ 45 de etape pe sezon. Recordul de victorii de dată mai recentă aparține însă lui Jeff Gordon și însumează 93 de succese.

Cursa a avut parte de o serie de incidente, care ulterior au dus la discuții serioase între comisarii circuitului, piloți și diriguitorii competiției. În turul 48 Lyle Larson a pierdut controlul mașinii cu numărul 42 și a percutat violent zidul de protecție. Din fericire pilotul nu a avut nevoie de intervenția medicilor.

A urmat un incident care a iscat discuții legate de siguranța mecanicilor la boxe, în care a fost implicat Casey Mears, a cărui mașină a luat foc la boxe în timpul realimentării. Incendiul a fost stins rapid și pilotul a putut reveni în cursă, pe care a terminat-o pe locul 17.

Ppunctul culminant al cursei i-a avut protagoniști pe Casey Kahne și Danica Patrick. Casey, deși cu un tur în urmă față de lideri, a încercat o depățire la Danica, aceasta fiind în același tur cu plutonul fruntaș și în plină ofensivă. Kahne a agățat spatele mașinii cu numărul 10, aruncând-o pe Danica Patrick în zidul de protecție.

Comisarii au considerat reprobabilă manevra lui Kahne, dar și gesturile Danicăi în timp ce se îndrepta spre boxe. Știind parcă ce îl așteaptă de la impulsiva Danica Patrick, Casey Kahne și-a cerut public scuze printr-un mesaj postat pe Twitter. Cei doi sunt încă sub lupa oficialilor și până la cursa următoare ar putea primi penalizări.

Celălalt incident l-a avut protagonist pe Kyle Busch, însă se referă la un incident petecut în cursa xFinity series ce prefigurează cursa principală din Sprint Cup. Kyle era liderul cursei în ultimul tur, când un pneu a explodat, Kyle pierzând șansa de a termina între primii 10. Campionul en titre a dat vina pe comisari pentru că nu au neutralizat cursa, mai apoi nu s-a prezentat la obligațiile față de media. Acest lucru ar putea aduce o penalizare mai gravă pentru pilotul echipei Joe Gibbs.

În lupta pentru podium s-au mai aflat și piloții Martin Truex Jr, unul dintre performerii cursei și din nou Joey Logano. Pilotul Penske a executat spre finalul cursei una din depășirile sale controversate, tamponându-l pe Truex care a a terminat întrecerea abia pe locul 32, în timp ce Logano s-a clasat pe locul 4, în spatele lui Denny Hamlin.

Din eșalonul secund au impresionat Ricky Stenhouse Jr, care a terminat pe locul 5, arătându-i astfel prietenei Danica cine este mai bun dintrei ei doi, asta pe baza unui interviu din săptămâna cursei în care întrebată cine pilotează mai bine, Danica a răspuns că rezultatele ei sunt peste cele ale lui Ricky.

Chase Elliott se apropie din ce în ce mai mult de plutonul fruntaș, dorind să arate tuturor că evenimentele din cursa de la Daytona au fost doar un accident nefericit. Înlocuitorul lui Gordon a încheiat cursa pe locul 6.

După cursa de la Fontana, Brian France, CEO-ul competiției a declarat că succesul seriei din ultiml an a atras atenția altor constructori care în scurt timp s-ar putea implica în campionat, după modelul Toyota. Printre cei interesați s-ar afla grupul Fiat-Chrysler, ce ar putea reveni cu unul din brandurile proprii, după retragerea mărcii Dodge din 2012, dar și Honda, Nissan, sau chiar grupul Hyundai, cel mai vizibil producător de mașini asiatice, non japoneze de pe piața americană.

Următoarea cursă se va desfășura în data de 3 aprilie, pe circuitul de la Martinsville, aceasta desfășurându-se la o oră mai decentă, de la ora 19, ora României.