Acura NSX GT3 a fost dezvelită la New York

Acura NSX GT3 a fost dezvelită la New York

NSX, cu siguranță unul dintre cele mai celebre nume ale industriei auto nipone, a revenit de curând în actualitate odată ce Honda a readus acest nume pentru cea mai sportivă mașină a lor. Acum, la mai bine de un an de la prezentarea variantei road-legal, Acura, marca premium pe America de Nord a Honda, a dezvelit mult așteptata versiune de curse care va debuta în 2017.

Unul dintre cele mai răsunătoare anunțuri de la ediția din acest an a New York Auto Show, care este în desfășurare, a fost acela că Honda s-a decis să urce în barca GT3. Ei o vor face cu cel mai sportiv model din gamă, NSX. Divizia americană Acura va fi cea sub care noul model de GT3 va concura începând din 2017, urmărindu-se înlocuirea actualului TLX GT care aleargă în Pirelli World Challenge.

Actualul NSX de GT500, urmat de vechiul NSX și podul de legătură, HSV-010 GT
Actualul NSX de GT500, urmat de vechiul NSX și podul de legătură, HSV-010 GT

Mașina va ajunge cel mai probabil și în campionatele de pe bătrânul continent, însă aici se va alinia la start sub marca Honda. Sub capota mașinii care reînvie tradiția mărcii în cursele de GT se află același agregat V6 Twin-Turbo ca și la varianta de stradă. Lipsesc însă, conform regulamentului clasei GT3, sistemul hibrid și tracțiunea integrală. Mașina a trecut deja mai multe teste, atât în Japonia cât și în Europa, unde Peter Kox a fost prezent ca și principal pilot evaluator.

În septembrie, NSX-ul va fi adus la testele oficiale FIA de la Ladoux, din Franța, pentru determinarea BoP-ului. Până atunci, inginerii HPD lucrează intens ca să pună la punct ultimele detalii pentru ca mașina să poată fi omologată de către FIA.

Dacă ar fi să privim retrospectiv, numele NSX este unul cu sonoritate în motorsport, întâia generație fiind folosită în mai multe variante mai bine de un deceniu. Astfel, NSX-ul a bifat apariții în BPR Global GT Series, FIA GT Championship, dar și la Le Mans sau în seria națională JGTC, ulterior numită Super GT. În acest campionat, NSX-ul concurează și în prezent, o variantă de categorie GT500 fiind prezentă aici încă de la retragerea popularului HSV-010 GT acum trei sezoane.

GT1-and-GT2-big
Efortul Honda la Le Mans în 1995 a fost vast, incluzând și un NSX Turbo la GT1

Decizia celor de la Honda era una pe care pariau mai mulți insideri din lumea auto, în condițiile în care producătorul nipon concurează momentan împotriva mașinilor de GT3 prin filiera Acura cu o mașină de omologare specială. Este vorba, cum am menționat anterior, de modelul TLX GT care poate concura doar în Pirelli World Challenge. Mașina preparată de RealTime Racing este ultima de acest fel după ce Volvo-ul S60 a fost pensionat iar Cadillac a decis să construiască o variantă GT3 a lui ATS. Este probabil ca RealTime Racing să fie aleasă de uzină să treacă NSX-ul prin sezonul de debut.

Surse foto: Honda, projectnsx.co.uk