Top 50 piloţi de GP: Rudolf Caracciola (10)

Top 50 piloţi de GP: Rudolf Caracciola (10)

Dintre toți marii piloți pe care i-am cunoscut – Nuvolari, Rosemeyer, Lang, Moss sau Fangio – nu am nicio îndoială: Caracciola a fost cel mai mare dintre toți” obişnuia să spună rubicondul Alfred Neubauer.

Delicateţea sa în modularea accelerației și senzitivitatea extremă în condiții de aderență precară au fost de neatins în era interbelică, iar o legătură specială cu Mercedes şi Neubauer au făcut din rezervatul Rudi cel mai titrat pilot al epocii titanilor.

Mai mult decât în cazul oricărui alt mare nume poate, cariera originalului Regenmeister trebuie împărţită în două episoade distincte având ca hotar accidentul serios de la Monaco 1933. Până în acel punct pilotul era necruţător de rapid, dar câteodată prea entuziast, mergând mereu la limită, deşi stilul său de o incomparabilă delicateţe ascundea furia din spatele volanului. Evoluţia necunoscutului care a spulberat concurenţa pe ploaie torenţială în primul MP al Germaniei în 1926 a fost fulgerătoare, versatilitatea pe acelaşi plan cu Nuvolari şi Varzi, de la magnetizarea publicului şi a adversarilor la Tourist Trophy 1929 când s-a impus în ciuda unui handicap de 5 tururi, la modul ireal în care arunca mastodontul Mercedes SSK prin virajele şerpuitorare ale Ring-ului udat de furtună în 1931 la omul care s-a dovedit de multe ori egalul lui Nuvolari ca viteză în anul în care au făcut echipă la Alfa Romeo. Şi superiorul acestuia ca simţ tactic.

La revenirea după accidentul ce l-a lăsat cu un picior mai scurt, era un alt pilot parcă. Calităţile sale primare nu se diminuaseră, abilitatea pe ploaie nu se ştirbise, doar că devenise mai prudent, mai rezervat în exprimare. Faptul că a avut tot timpul cea mai rapidă maşină la dispoziţie a ajutat hotărâtor această manieră de abordare. Bătut convingător în exerciţiul calificărilor de Bernd Rosemeyer, dar de cele mai multe ori şi de coechipieri ca Lang, Brauchitsch sau Seaman, de obicei punea lucrurile la punct în ziua cursei, întocmai ca un Alain Prost avant la lettre. Iar când cerul se deschidea opera instantaneu la un alt nivel, aşa cum adversarii săi au aflat la Monaco 1936 sau Bremgarten 1938. Semnând cu stil încheierea epocii de aur a GP-urilor cu o victorie tactică pe iubitul său Nordschleife, a revenit în Europa obţinând un podium eroic la Le Mans 1952, dar steaua sa apusese de mult.