Raliul Brașovului: Simone începe anul cu brio

Raliul Brașovului: Simone începe anul cu brio

Simone Tempestini a câștigat prima etapă din CNR după o luptă strânsă cu Dan Gîrtofan, mai ales în prima zi de concurs. Campionul en-titre a decis soarta raliului azi, pe prima specială de azi când a fost mai rapid decât următorul clasat cu 10.6 secunde și a închis raliul en fanfare cu un parcurs impecabil al power stageului cu un timp mai bun cu 21 de secunde decât al lui Gîrtofan, principalul său urmăritor.

Prima zi de concurs i-a găsit pe cei doi protagoniști împărțind victoriile pe probele speciale brașovene astfel: Simone s-a impus pe primele două speciale și pe PS 4, iar Gîrtofan a fost mai rapid pe a doua trecere pe speciala Râșnov, pe PS 5 Cheia și pe superspeciala din Brașov. Bogdan Marișca a avut un parcurs constant pe întreaga durată a raliului lucru ce l-a făcut să ocupe la final poziția a treia în clasamentul general. Pentru Gergo Szabo “blestemul” de pe probele brașovene s-a împlinit și anul acesta, fiind nevoit să abandoneze din cauza unor probleme tehnice. Sorin Badea și Zoltan Juhos au fost departe de podium în ciuda materialului de concurs folosit.

La clasa 3 Edwin Keleti a tras de fiecare cal putere al Mitsubishi-ului său pentru a obține un rezultat cât mai bun. A terminat primul la această clasă, cu un avans de un minut și 57.5 secunde, iar în clasamentul general a terminat al patrulea. Clujeanul a fost urmat în clasament de Manuel Mihalache, Rareș Tomiță și Horațiu Savu. Mihalache a reușit al doilea timp pe power stage fiind mai rapid decât Gîrtofan cu 2.7 secunde.

După cum era de așteptat la clasa 5 Adrian Răspopa nu a avut adversar. Băcăuanul a fost mai rapid cu peste trei minute decât Adrian Teslovan. Este de remarcat rezultatul lui Florin Crișan care este la primul raliu cu o mașină cu două roți motrice, clujeanul încheind raliul pe a treia poziție la clasa 5.

Clasa 9 l-a avut ca și cap de afiș pe Csongor Szabo cu al său Suzuki Swift. Raul Badiu a fost al doilea clasat arătând încă o dată că nu a uitat cum se pilotează Loganul cu care a început. Sibianul a reușit chiar și o victorie la această clasă pe PS1. Tot cu o probă câștigată pleacă acasă și Norbert Maior care din cauza unei pene în prima zi de concurs a terminat raliul numai pe poziția a patra în clasamentul clasei 9 și pe 2 în Cupa Dacia. Andrei Gîrtofan a terminat al treilea la Cupa Dacia pilotând o Dacia Logan.

Clasa 11 l-a oferit câștigător pe Romulus Preda cu al său Mitsubishi Lancer Evo VII, iar în clasamentul dedicat mașinilor clasice s-a impus echipajul Gabriel Stanciu-Georgios Ladopoulos.

 

Credit foto: Attila Szabo.