Preview WTCC 2016: Citroen se retrage în glorie

Preview WTCC 2016: Citroen se retrage în glorie

Citroen se pregătește să părăsească mondialul de turisme și își reduce deja implicarea, Honda s-a întărit iar Volvo debutează cu mari speranțe în 2016.

Noua stagiune debutează cu aceeași întrebare – va fi cineva în măsură să dea o replică susținută celor de la Citroen? Dacă primele răspunsuri le vom avea după manșele de la Paul Ricard, un lucru e deja cert: nu vom mai avea podiumuri monopolizate de uzina franceză. Sigur, asta nu înseamnă că modelele C-Elysee înscrise de echipele private nu se vor putea bate la vârf…

Echipele și piloții

citroenWTCCDOM
Măsura dominației Citroen

Citroen a redus efortul de uzină înaintea ultimului sezon în mondialul de turisme, urmând ca din 2017 uzina franceză să se concentreze din nou pe raliuri. Muller și Lopez vor face tot posibilul pentru a continua dominația din ultimii doi ani, în timp ce licențierea lui Loeb a fost o afacere urâtă, care a marcat finalul stagiunii precedente.

Honda și Lada au făcut rocada veteranilor, Huff și Tarquini deplasându-se în sensuri opuse. Dintre toți piloții Lada care au strălucit anul trecut, Catsburg a fost singurul păstrat. Lapierre nu a primit șansa, fiind adus Hugo Valente, un pilot cu care Tarquini a avut numeroase momente tensionate în trecut. Cei doi sunt acum nevoiți să conlucreze. La Honda, blazatul Monteiro a fost păstrat, însă efortul uzinei a fost sporit la trei mașini și campionul independenților, Norbert Michelisz, a fost și el integrat.

Consecința directă este eliberarea locurilor la gruparea maghiară Zengo, care a refuzat să înscrie piloți cu experiență din alte țări, reiterându-și țelul de a oferi șansa următoarelor talente maghiare – Ferenc Ficza (19 ani) și Daniel Nagy (17 ani). Aceeași gândire naționalistă domină și la noul constructor venit în campionat, Volvo, care-i aduce pe cei doi piloți din STCC cu care a dominat ultimele sezoane – Ekblom și Bjork.

Tom Coronel, unul dintre cei mai iubiți piloți din paddock, a tremurat până a adunat bugetul necesar pentru a continua cu ROAL și speră să fie implicat în mai puține incidente costisitoare în 2016. Revine în campionat și Rene Munnich, pe un alt Chevrolet, precum și John Filippi.

Însă cea mai mare expansiune o are gruparea de client a lui Loeb, care a cumpărat cele două modele C-Elysee la care a renunțat uzina. Așadar, pe lângă Mehdi Bennani, echipa îi va înscrie pe Chilton și Demoustier. Rețeta clasică – pachetul financiar consistent al britanicului și o tânără speranță din … țara de origine a echipei.

În fine, filonul național a făcut ca suedezii de la Nika Racing să aducă (abia de la a doua etapă) pe un Chevrolet tot un pilot din țara lor – John Bryant-Meisner, care nu a rupt gura târgului în F3 2014. Însă nici Pipo Derani n-a fost mai sclipitor în F3 și iată ce început de 2016 a avut…

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]
Echipa, Mașina, Piloți

Citroen Racing, C-Elysee, Jose Maria Lopez – Yvan Muller

Honda Racing, Civic, Tiago Monteiro – Rob Huff – Norbert Michelisz

Lada Sport, Vesta, Gabriele Tarquini – Nick Catsburg – Hugo Valente

Polestar Cyan Volvo, S60, Fredrik Ekblom – Thed Bjork

Sebastien Loeb Racing, C-Elysee, Mehdi Bennani – Tom Chilton – Gregoire Demoustier

ROAL Motorsport, Cruze, Tom Coronel

Campos, Cruze, John Filippi

Munnich, Cruze, Rene Munnich

Nika International, Cruze, John Bryant-Meisner

Zengo Motorsport, Civic, Ferenc Ficza – Daniel Nagy

[/table]

Intersezonul

La Vallelunga, modelele Citroen de uzină au fost cele mai rapide în 7 dintre cele 8 sesiuni și puțini sunt cei care cred că se va putea implica altcineva în lupta pentru titlu. Totuși, Honda ar putea profita de avantajul numeric (3 contra 2) pentru a-și trece în cont titlul constructorilor, iar victoriile de etapă ar putea fi distribuite mai uniform odată cu noua schimbare de regulament în ceea ce privește balastul. Învingătorul va primi 80 de kg suplimentare, în locul celor 60 de până acum, iar Lopez consideră că un asemenea lest echivalează cu peste o secundă pe tur pe majoritatea traseelor.

Despre calendar n-ar fi multe de spus – vor fi păstrate aceleași runde din 2015. Nici specificația tehnică a mașinilor nu a suferit modificări în acest an, păstrându-se următoarele caracteristici:

citroen5citroen4