MotoGP Argentina: Marquez învinge, Ducati se autodistruge

MotoGP Argentina: Marquez învinge, Ducati se autodistruge

O cursă cu un podium aparent firesc, însă niciuna dintre uzine nu se poate declara satisfăcută cu rezultatul din Argentina, cu excepția … celor de la Aprilia poate.

Marc Marquez plecat din pole position a fost văzut de mulți ca un candidat serios la victorie, după evoluțiile din FP4 încoace. Alături de Marc, a fost creditat cu șanse mari și Jorge Lorenzo, doar că aparent inexplicabil acesta a pierdut controlul motocicletei în turul 5, repetând isprava din calificări. O primă echipă și-a pierdut un pion important, bucuria fanilor lui Rossi fiind nemărginită atunci când acesta s-a apropiat de Marquez și a început să emită pretenții la victorie. Cursa nu a însemnat doar un duel nebunesc pe pistă, ci și o strategie bine gândită de trecere pe la boxe pentru schimbarea motocicletelor, aceasta fiind o măsură de siguranță impusă de Dorna și Michelin după nefericitul accident al lui Scott Redding de sâmbătă din FP4.

Duelul dintre Rossi și Marquez a ținut până la intrarea la boxe, câștig de cauză având Marc. Un alt pion care l-a avantajat pe Marquez a fost și Tito Rabat, ajuns miraculos până pe locul secund.  Rabat și-a jucat cartea unei clasări în prima parte a clasamentului, însă încăpățânarea sa justificată de a ține de locul secund cât mai mult l-a îndepărtat pe Valentino Rossi de rivalul Marquez. Din acest moment, secundele au început să se adune între cei doi, aparent, lupta pentru primele două locuri în cursă fiind tranșată. Nimeni nu s-a gândit însă la un Maverick Vinales, sau la cei doi ducatiști, Iannone, deja cu avertisment de la echipă după gafa din Qatar, respectiv Dovizioso.

Maverick Vinales a reușit să treacă de piloții Ducati și chiar s-a apropiat de Rossi, încercând chiar să-l atace, deși motocicleta sa trecea dintr-un voblaj în altul. Dorința ușor exagerată de a marca primul podium pentru Suzuki l-a aruncat pe Vinales în decor pe final, sarcina de a-l ataca pe Rossi revenind ulterior lui Iannone și Dovizioso.

Privind  duelurile dintre cei doi piloți oficiali Ducati, ne-am întrebat imediat oare de ce nu se impun niște reguli de conduită în echipă. Nu duelul intern este important ci rezultatul final. Cei doi au trecut de Rossi, însă nu s-au calmat și Iannone a gafat din nou, măturându-l de pe pistă si pe Dovizioso. Deja astfel de manevre la ambiție ar trebui sancționate cumva de Gigi Dall’Igna!

În pluton s-a remarcat și Scott Redding de la Pramac, acesta profitând eficient de trecerea pe la boxe. Britanicul a trecut de motocicletele Tech 3, invizibile în cursă și a ajuns până pe locul 6, dezideratul său din debutul sezonului. Ceea ce putea fi o clasare pe podium în final s-a transformat într-o dezamăgire dezarmantă când prototipul GP15 a cedat. Locul 3 a fost moștenit de Dani Pedrosa, însă adevăratul erou al cursei a fost poate cel mai slab pilot Ducati, Eugene Laverty de la echipa Aspar. Pe irlandez nu l-a văzut aproape nimeni pe pistă, însă după dezastrul ce a lovit echipa Ducati de uzină, Eugene s-a achitat cu brio de sarcina de a aduce motocicleta Aspar la linia de sosire. Din nou o cursă solidă a făcut și Hector Barbera, acesta avansând până pe 5.

Remarcăm și cursa deosebită realizată de Stefan Bradl, care a adus o Aprilia până pe locul 7, în fața ultimului erou al unei curse cu schimbare de motociclete, Bradley Smith, care a terminat abia pe locul 8. Topul primilor zece a fost încheiat de Tito Rabat, ce a făcut o cursă bună, dată fiind lipsa de experiență la clasa mare și materialul de concurs departe de cel oficial, și de Alvaro Bautista pe a doua motocicletă Aprilia.

Michele Pirro nu a impresionat cu nimic, însă a adus un Pramac Ducati pe locul 12, urmat fiind de Andrea Dovizioso, care a putut reveni în cursă și a adus o brumă de puncte pentru Ducati.

Dintre abandonurile importante menționăm și pe ocupantul locului 3 de anul trecut, Cal Crutchlow și pe Jack Miller, ajuns în turul 4 până pe locul 6 după ce și-a permis să treacă inclusiv de Lorenzo, însă în stilul deja caracteristic a ieșit spectaculos în decor.

Marc Marquez a preluat șefia la general, un fapt care cu siguranță îi surprinde pe toți componenții echipei Honda, care-și smulgeau părul din cap în testele din iarnă. Valentino Rossi a realizat o operațiune excelentă, devansându-l net pe un Lorenzo care a plecat cu mâna goală din Argentina, iar Dani Pedrosa a contribuit la revenirea echipei Repsol Honda în fruntea ierarhiei grupărilor din MotoGP. Urmează să vedem ce penalizare va primi Iannone de la comisarii de cursă, dar și ce-i pregătește șeful echipei Ducati, care ar putea grăbi procesul de racolare a lui Lorenzo.

Peste doar câteva zile, pe 10 aprilie se va desfășura o nouă etapă de motomondial, în Statele Unite, pe Circuit of Americas.