TCR Bahrain: Seat și Oriola pe cai mari în debutul sezonului

TCR Bahrain: Seat și Oriola pe cai mari în debutul sezonului

Așteptările pentru primele două curse din debutul sezonului prevedeau spectacol pe toată linia, însă datele problemei au fost schimbate puțin de debutul fulminant al echipei Craft-Bamboo, cu al său lider, Pepe Oriola pe un Seat Leon Racer.

Testele intersezonului ne-au dat o imagine cât de cât realistă asupra raportului de forțe din seria de turisme TCR, aflată la cel de al doilea sezon. Protagoniștii în lupta pentru titlu la modul teoretic ar putea fi piloții Craft-Bamboo, Pepe Oriola și cel încoronat anul trecut Stefano Comini de la echipa Leopard Racing care a făcut un pas riscant alegând să concureze cu un model Volkswagen Golf. De asemenea și Target Competition a ales modelele Opel Astra, liderul de echipă fiind Andrea Belicchi.

Cele două manșe din Bahrain au arătat o cu totul ordine de cursă însă. S-a confirmat dominația echipei Craft-Bamboo Lukoil, cu o dublă victorie obținută de Pepe Oriola și cei doi coechipieri Sergey Afanasyev si James Nash în zona podiumului, rusul întâmpinând ceva probleme cu adversarii în manșa a doua. Comini și Vernay de la Leopard au fost departe în pluton, mai tot timpul în centrul atenției, atunci când se petreceau contacte pe pistă. Nu doar incidentele i-au tras în jos în clasament ci și viteza de top precară a modelelor Golf, care încă nu se ridică la nivelul Seat-urilor Leon. Dacă Leopard și Engstler au fost echipele de top ghinioniste, Target Competition a tras fără drept de apel lozul ghinionist, Opelul Astra având probleme pe toată durata cursei. Debut de coșmar pentru Belicchi, anul trecut lipit de cele mai multe ori de locul 3 al podiumului.

După Seat-urile Bamboo, Honda Civic pregătită de echipa West Coast Racing a fost cea mai apropiată ca performanță de modelele spaniole. Veteranul Gianni Morbidelli a arătat o motivație exemplară, care a adus rezultate în prima manșă, când a reușit o serie de depășiri spectaculoase, ajungând pe finalul cursei până pe locul secund după Pepe Oriola.  În cursa a doua Morbidelli s-a arătat mult prea optimist, intrând în contact cu coechierul Kevin Gleason, de unde s-a ales cu o pană și o șansă ruinată de a urca din nou pe podium. Honda nu este departe de Seat, însă mai trebuie testată și lucrat mai mult la setup-ul de cursă. Kevin Gleason nu reușește încă să își depășească condiția de performer ocazional, fiind net depășit de surprinzătorul finlandez Aku Pellinen, un pilot pe care trebuie să stăm cu ochii ațintiți. Acesta a reușit curse solide, încununate cu un loc 5 și un loc 3.

O altă echipă care va da bătăi de cap celor de la vârf pe durata sezonului este B3 Racing (Ungaria), cu piloții principali Dusan Borkovic, campion ETCC și vicele seriei europene, Mat’o Homola, ambii pe modele Seat. Cei doi s-au amestecat spectaculos printre echipele de top și au reușit clasări în top 8 în ambele manșe.

Fratele mai mic al lui Pepe, Jordi Oriola a salvat cât de cât imaginea modelelor Opel și a adus o brumă de puncte pentru modelul Astra în cursa secundă.

La capătul opus al performanțelor s-au aflat noii Top Run cu modelul Subaru WRX pilotat de Luigi Ferrrara și Mulsanne Racing, echipa care a adus în campionat spectaculosul, dar încă realcitrantul model Alfa Romeo Giulietta. Michaela Cerruti câștigătoare de etapă în fosta competiție Euro V8 sau Superstars League nu a fost chiar ultima cu noul model Alfa, însă nu s-a bucurat prea mult de depășiri, Giulietta suferind incă de bolile copilăriei.

Nu este exclus ca la revenirea în Europa din 24 aprilie, la Estoril, în seria TCR să își facă debutul și modelele Ford Focus, iar pe viitor să auzim vești bune de la Peugeot și Kia.