Raliul Sibiului: importul sportivilor maschează realitatea

Raliul Sibiului: importul sportivilor maschează realitatea

Raliul Sibiului 2016 aduce probe noi față de ediția de anul trecut, dar atât sportivii cât și fanii duc dorul macadamului dur de pe Șanta și Crinți. Un număr de 12 probe speciale care însumează 108 km de concurs reprezintă a doua etapă din CNR și prima din CN de Raliuri al Bulgariei.

Echipaje

În ultima vreme numărul echipajelor înscrise la o etapă din CNR este din ce în ce mai mic. La Sibiu sunt prezente 39 de echipaje în competiția principală și 12 în Rally 2. Poate și din această cauză s-a decis parteneriatul cu federația bulgară. Din partea vecinilor vin 20 de echipaje pentru a lua startul la prima etapă din campionatul de raliuri al Bulgariei. Cu toate aceste subterfugii numărul înscrișilor se ridică artificial la 71 și, ca de obicei în motorsportul românesc, te-ai putea înscrie și cu 3 minute înainte de start.

Ne aflăm înaintea celui de-al doilea raliu al sezonului și oricât ar dori Federația să ne amăgească cu comunicate pompoase, adevărul este unul trist.

Horațiu Savu, interviu acordat pentru RallyMax

Traseu

Transfăgărășanul a reprezentat mărul discordiei de anul trecut. Situația a fost politizată și prost gestionată de Federație la finele anului, iar popularitatea organizatorului care n-a mai primit dreptul pentru 2016 a învins. În timp fulger, ”Sibiul din august” a bătut palma cu FIVA și a dezvoltat pentru 2016 componenta clasică, aducând-o în prim plan. Așadar, macadam la niciunul dintre cele două raliuri de la Sibiu, Transfăgărășan în august, Transalpina acum. Lăudăm organizarea superspecialei în oraș, lucru din ce în ce mai rar în CNR.

Organizatorul

Cităm din descrierea CS ”Aria pentru Sport”:

Am început prin a promova anumite discipline sportive, cum sunt natația, ciclismul, tenisul de masă și schiul, dar nu ne oprim aici. Club Sportiv Aria pentru Sport a derulat, până în prezent, mai multe competiții, între care: Cupa copiilor cu dizabilități la tenis de masă, aprilie 2015; Campionatul Județean la Tenis de Masă Amator;  Tabere Naționale de Tenis de Masă.

Desigur, nimic din trecutul acestei structuri nu o recomandă pentru organizarea unui raliu. Dar, cum toate lucrurile au un început, nu putem să-i acuzăm de ”lipsă de experiență” precum se întâmplă la interviurile de angajare ale absolvenților. Asocierea acestora cu AMC Racing, clubul patronat de Mihai Leu, este însă un mare semn de întrebare, dat fiind trecutul discutabil al implicării în raliurile organizate la Timișoara și, mai recent, la Arad, acolo unde aspectele negative au fost covârșitoare anul trecut.

Favoriți

Ne plângem de ani buni că românii nu se pot bate pentru victoriile de etapă în ”campionatul lor”. Ei bine, acum venim după un raliu al Brașovului unde Dan Gîrtofan a fost foarte aproape de succes pe al său R5. Piatra de hotar va rămâne totuși Simone Tempestini, campionul en-titre și singurul component al familiei care se va lansa pe probele de la Sibiu. Dacă numărul total de echipaje înscrise e foarte scăzut (39), ce să mai spunem de ”clasa regină” unde sunt doar 4 înscriși (Tempestini, Gîrtofan, Szabo și Juhos) Edwin Keleti a revenit la clasa 3, iar în pielea lui Bogdan Marișca n-am vrea să fim în acest weekend. Lista completă a piloților înscriși o găsiți aici.

Cu ce vin bulgarii și cum îi primim?

20 de echipaje, dintre care 6 dispun de material tehnic de generație curentă (2015-16). Nu suntem convinși că această deplasare a fost acceptată de piloții bulgari cu prea mare fast din prisma costurilor. Când majoritatea piloților dispun de echipament de concurs trecut de prima tinerețe, este de preferat o oarecare economie pentru crearea mediului propice pentru dezvoltarea sportului.

Dar asta nu ne va împiedica să vedem jumătatea plină a paharului – avem de două ori mai mulți înscriși decât bulgarii. Palidă consolare.