USCC Long Beach: Corvette-urile DP culeg toți laurii

USCC Long Beach: Corvette-urile DP culeg toți laurii

După Daytona și Sebring, caravana campionatului IMSA Weathertech United Sportscar s-a oprit în Long Beach pentru etapa a 3-a, pe cunoscutul circuit stradal care găzduiește competiții încă de la jumătatea anilor 70. Frații Ricky și Jordan Taylor au repetat rezultatul din 2015, dominând cursa de 100 de minute în timp ce la GT-LM s-a impus Porsche după un final controversat.

Calificările premergătoare cursei de 100 de minute nu au mers tocmai perfect pentru echipajul #10 Konica Minolta Wayne Taylor Racing căci ocupanții pole-ului de anul trecut au fost învinși de un alt Corvette, cel cu numărul 5 al Action Express Racing. Mai jos, la GT-LM, Bill Auberlen a arătat că trecerea de la Z4 la M6 nu l-a încurcat, fiind la fel de rapid ca și anul trecut și luând pole-ul în singura categorie de GT-uri prezentă. O premieră pentru 2016 a fost prezența mașinilor de LMPC între prototipuri și GT-uri, CORE Autosport vizând o nouă victorie, oamenii lui Colin Braun dominând pe circuitul stradal încă din epoca ALMS.

Michael Shank Racing au avut o cursă anonimă și au terminat pe 7
Echipierii Michael Shank Racing au avut o cursă anonimă și au terminat pe 7

Fittipaldi a plecat bine din pole, dar mai bine decât acesta a plecat Ricky Taylor care a reușit să se insinueze pe interior pe frânarea pentru primul viraj și a trecut în frunte, rezolvând repede cursa. El a reușit să se mențină în frunte pe întreaga durată a stint-ului, predând apoi mașina fratelui Jordan care a adus-o la final pe prima poziție. În total, Corvette-ul #10 a condus 72 din cele 75 de tururi ale întrecerii. La trei secunde de Taylor a terminat Joao Barbosa care a adunat puncte valoroase în clasament, portughezul având ca țintă un al treilea titlu în USCC.

Corvette-ul Whelen #31 înscris tot de Action Express Racing a ocupat ultima treaptă a podiumului, Curran venind la Long Beach după ce a bifat prima etapă din ADAC GT Masters la Oschersleben cu un Corvette C7 GT3 Callaway. În urma celor trei Corvette-uri au venit cele două Mazde Speedsource, acestea reușind cel mai bun rezultat de când aleargă în USCC. Deși bucurați de clasarea în top 5, membrii echipei Speedsource sperau la mai mult după ce prototipurile construite de Multimatic au fost cele mai rapide în a doua sesiune de antrenamente.

Mazda a bifat cel mai bun weekend de la începerea campaniei la categoria Prototip prin locurile 4-5
Mazda a bifat cel mai bun weekend de la începerea campaniei la categoria Prototip prin locurile 4-5

În clasa LMPC, JDC-Miller Motorsport a lăsat concurența în urmă după o cursă perfectă în care Goikhberg și Simpson au reușit dubla: pole și victorie. Renger van der Zande și Alex Popow au terminat pe poziția secundă în ORECA Starworks #8 în timp ce Performance Tech #38 a venit pe trei. Finalul a fost unul zbuciumat pentru ocupanții ultimei trepte a podiumului, Marcelli lovind puternic zidul de pe Seaside Way înainte de a trece linia de sosire. CORE Autosport nu s-au putut implica în lupta pentru supremație după ce Bennett a fost implicat într-un acroșaj cu un GT care l-a trimis pe acesta în zid. Incidentul a adus singura neutralizare a cursei.

Auberlen s-a aflat în frunte pe durata primului sfert de oră la GT-LM însă veteranul american a pierdut ulterior șefia din cauza unei penalizări cu drive-through, echipierul Dirk Werner terminând abia pe poziția a cincea. În frunte, Corvette a preluat inițiativa, Porsche revenind în luptă abia pe final de cursă, mașina #911 urcând până pe trei în ciuda unei penalizări venite înainte de trecerea primelor 50 de minute (odată cu cea primită de Auberlen). Acesta avea în urma sa celălalt 991 GTE în timp ce, în față, se vedea o mare de galben formată din cele două Corvette.

usc2

Garcia a derapat în Corvette-ul #3 cu mai puțin de 10 minute rămase astfel că Milner a fost lăsat singur cu cele două Porsche în urma sa. Cu două minute înainte de final, Makowiecki a încercat să-l depășească pe Milner în acul de păr, reușind însă să-l lovească pe acesta în partea dreapta spate și întorcându-l. De acest incident a profitat Nick Tandy care a preluat prima poziția și s-a îndreptat către victorie. Între timp, Mako s-a târât la boxe și a abandonat, penalizarea primită ne mai fiind onorată. Milner a reușit să își păstreze poziția secundă în timp ce Fisichella, care a pornit dep e poziția a opta, a venit pe trei. Manevra controversată a lui Makowiecki a scos din joc Corvette-ul #3 astfel că ordinea finală este încă neoficială, stewarzii anunțând că vor revedea ultimele secvențe ale întrecerii. Chiar și cu poziția secundă, Gavin și Milner își păstrează șefia în ierarhia clasei GT-LM.

Ford-ul GT al Team Ganassi și-a făcut pentru prima dată apariția pe circuit Long Beach, acest debut încheindu-se cu o clasare pe poziția a patra pentru mașina #67 a lui Briscoe și Westbrook, care a plecat de la coada grilei după incendiul de vineri care a făcut imposibilă prezența echipajului în calificări. Celălalt Ford a fost lovit de o penalizare pentru viteză excesivă pe pit-lane și a terminat pe opt în timp ce Ferrari-ul 488 al Corsa Motorsport a terminat pe șase.

usc1

Următoarea etapă a IWSCC (USCC) va avea loc pe 1 mai pe circuitul Mazda Speedway Laguna Seca.

Rezultate complete aici

Sursă foto: IMSA