Formula 1: Update pentru Ferrari în Rusia

Formula 1: Update pentru Ferrari în Rusia

Ferrari nu a început sezonul cu dreptul. Problemele lui Kimi Raikkonen din M.P. al Australiei, dar şi sincopa lui Vettel din Bahrain i-au obligat pe inginerii italieni să folosească mapări conservatoare ale ICE-urilor sale.

Deşi iniţial se vorbea de o soluție propusă pentru M.P. al Spaniei, surse din interiorul companiei italiene au dezvăluit că cel puţin o parte a problemelor vor fi remediate începând cu M.P. al Rusiei de spătămâna viitoare.

Insiderii italieni au aflat că pentru M.P. al Rusiei Ferrari va folosi 3 din cele 9 jetoane rămase pentru a modifica camera de combustie a ICE-ului. În plus, Shell va aduce în Rusia ultima generaţie a combustibilului. Toate aceste noutăţi au ca rol principal creşterea fluxului de gaze de eşapament şi a temepraturii acestora.

Ca urmare, MGU-H-ul va lucra mai eficient, iar pe liniile drepte Ferrari va putea beneficia de o putere mai mare. Pe bancul de probe inginerii italieni au observat că noutăţile duc la creşterea puterii motoarelor. Modificările aduse ICE-urilor înseamnă că atât Raikkonen cât şi Vettel vor trebui să schimbe PU-ul pentru Rusia. Germanul va folosi a treia unitate din 5 disponibile, iar finlandezul pe cea de-a doua.

De ce Rusia şi nu Spania aşa cum era planul iniţial ? M.P. al Rusiei este un circuit power-sensitive. Lunga linie dreaptă are nevoie de un PU în care sistemul ERS funcţionează perfect, ceea ce nu era cazul la Ferrari. În plus, circuitele următoare, cele din Spania şi Monaco, nu sunt circuite în care PU-ul este foarte solicitat.

În plus, prezenţa lui Sergio Marchionne în China şi reprezentaţia dezamăgitoare a monoposturilor roşii în acest început de an îi obligă pe ingineri să forţeze. Dacă update-urile funcţionează, M.P. al Rusiei poate fi un punct de cotitură în sezonul italienilor.

Ferrari plănuieşte şi un update la turbină. Italienii vor folosi cel mai probabil alte două jetoane în vară la M.P. al Canadei pentru a remedia anumite probleme de supraîncălzire şi vibraţie apărute la unitatea produsă de Honeywell.