CNIR Viteză Serres: Prestație onorantă pentru piloții români

CNIR Viteză Serres: Prestație onorantă pentru piloții români

În data de 23-24 aprilie s-a desfășurat la Serres, în Grecia, prima etapă a campionatului național de motociclism. Un bun prilej pentru reprezentanții noștri de a-și măsura puterile cu piloții veniți din estul Europei, rezultatele fiind la înălțime pentru noi.

Din punctul de vedere al rezultatelor înregistrate pe pistă, piloții români s-au impus doar la clasa Supersport, duminică, prin Ionel Pascotă, însă vorbind strict de campionatul național, putem vorbi de victorii și pentru Cătălin Cazacu, la Superbike, Adrian Petrovici la SSP, în prima cursă, Razvan Mates la 125cc sau victoriile obținute de Laurențiu Stoiculescu și Bogdan Buleandra la clasele F1000 și F600.

Aceste rezultate s-au îmbogățit în manșele secunde cu victorii în CN pentru Ionuț Mistode la SBK (locul 3 la general), podiumul fiind completat de Cătălin Cazacu și Cosmin Costescu. La SSP am avut în manșa secundă o dublă victorie pentru Ionel Pascotă atât în CN cât și la general (Balkan Road Racing Championship), podiumul românesc fiind completat de Eduard Socaci și Adrian Petrovici, locurile 7 și 11 la general.

În a doua manșă la 125 cc s-a impus Denis Pop în CN, locul 5 la general în BRRC. La această clasă mezină menționăm evoluția foarte bună a bulgăroaicei Julieta Lenkova, care s-a impus în cursa 1 și a terminat pe locul secund în a doua alergare.

Cunoștiința noastră din CNMV și totodată eroul cursei inaugurale din EWC desfășurată la Le Mans, bulgarul Martin Choy s-a impus în ambele manșe de SBK. În prima a bifat un succes facil în fața conaționalului Krasen Kanchev, dar în cursa secundă a trebuit să reziste în fața grecului Haralampos Paraskevopoulos, diferența la sosire dintre cei doi fiind de doar 0.075 secunde. Ne amintim cu plăcere de duelul disputat pe meleaguri autohtone între Choy și Robert Mureșan, însă în lipsa pilotului arădean niciun conațional nu a putut sta aproape de bulgar.

Condițiile meteo au fost bune în ziua de sâmbătă, însă a doua zi și-a făcut apariția ploaia, care a dat multora planurile peste cap. Au fost piloți care nu au mai luat startul în manșele secunde, în timp ce alții au întâmpinat dificultăți pe pistă. Condițiile nefavorabile nu au afectat însă pe cei mai valoroși piloți, aceștia fiind protagoniști la clasele lor.

Catalin Cazacu s-a prezentat la Serres cu o motocicletă de împrumut, un Kawasaki ZX 10 R , asta după ce suspensia spate a BMW-ului său a cedat în prima zi de antrenamente. Motocicleta inițială a suferit ample reparații după accidentul grav suferit de Cătălin la începutul lunii, într-o sesiune de teste disputată tot la Serres.

Cum motocicleta Kawasaki a sosit abia sâmbătă, timpul de acomodare a fost aproape inexistent, realizările pilotului român din cele două curse fiind meritorii.

Un alt român care a impresionat plăcut a fost multiplul campion național de VTM (viteză în coastă), dar și deținătorul titlului național în CNMV la clasa Debutanți 1000, Daniel Onoriu, la ghidonul unui BMW S1000RR de specificație 2016. El a făcut pasul la clasa regină și a terminat în apropierea perechii Taifun Racing, formată din Cazacu și Costescu. Legat de evoluția sa în ziua de duminică, Onoriu, manageriat de clubul Motorsport Race Management (MRM) a avut de declarat următoarele:

Am depășit câțiva piloți la start, am mai depășit câțiva în virajele 2 și 3 pe exterior până am dat de Costescu și Cazacu. Mi-am zis să stau după ei câteva tururi pentru că mă gândeam să nu cad. După câteva tururi am prins curaj, m-am obișnuit cu lipsa de aderentă și am început să-i atac. Costescu și-a dat seama că sunt mai rapid  și a început să inchidă. La un moment dat pe un viraj foarte lung de dreapta l-am depășit pe exterior, dar imediat după acel viraj urma un altul legat, de stanga, iar el avea trasa perfectă și a revenit. În tururile 8-10 am început să obosesc și mi-am spus că trebuie să-i atac în ultimul tur, dar din păcate experiența lor, infinit mai mare decât a mea, și-a spus cuvântul și nu am putut să-i depășesc.

Poate că cea mai interesantă evoluţie a fost cea a lui Daniel Onoriu, debutant la clasa mare. Dezavantajat de o greutate prea mare şi de o condiţie fizică nu prea bine pusă la punct, şi în plus având probleme cu respiraţia, Ono41 a stat în coasta învingătorului, doar neajunsurile menţionate mai sus şi lipsa de experienţă în duelurile directe trăgându-l în jos. Pe viitor, cu o motocicletă BMW bine pusă la punct ce conform datelor din interior ar fi cea mai bună pe frânare din tot platoul, şi cu o pregătire fizică adecvată, Daniel Onoriu ar trebui luat în calcul în lupta pentru supremaţie.
Etapa următoare din campionatul național de viteză va avea loc în perioada 25-26 iunie pe circuitul MotorPark România.

Mulțumim pentru informațiile oferite: MotorsportRaceManagement, Federația Română de Motociclism, Daniel Onoriu.

Credit foto: Andrei Gemes, MRM

Rezultate cursa 1

Rezultate cursa 2