DTM Preview 2016: Imposibil de numit un favorit

DTM Preview 2016: Imposibil de numit un favorit

Noua stagiune din DTM va începe fără campionul Pascal Wehrlein și cu speranța că modificările de regulament vor amesteca mai bine cărțile. BMW și Audi pregătesc riposta cu aceiași piloți, experiența fiind la mare preț în turismele germane. Cam 2/3 din pluton aspiră la titlu.

Succesul formatului cu două curse per weekend, la care s-a revenit în 2015, face ca programul noului sezon să conțină tot 9 meetinguri. Crește însă ponderea rundelor din afara Germaniei, odată ce Oschersleben a lăsat loc pentru Hungaroring. Aceasta este o veste bună pentru fanii români, mulți dintre aceștia fiind nemulțumiți la finele lui 2014 când se eliminase deplasarea maghiară din calendar. În rest, nu sunt mari surprize – doar aducerea etapei de la Spielberg în luna mai reprezentând o variație.

Continuitatea primează și la nivelul celor înscriși, 23 din cei 24 de piloți revenind pentru un nou asalt în DTM. Practic, unica modificare a fost determinată de mutarea lui Pascal Wehrlein la Manor, în Formula 1. Locul său a fost luat de pilotul de teste Mercedes, Esteban Ocon. El va continua astfel să colaboreze cu formația franceză ART Grand Prix, pentru care a obținut titlul în GP3 anul trecut. La capătul opus al spectrului, avem 8 foști campioni pe grilă și 7 nume care au mai bine de 100 de curse în DTM la activ. Doar un sfert din pluton nu se numără printre cei cu victorii în serie.

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Pilot, Echipă, Starturi

Timo Scheider, Audi, 183

Mattias Ekstrom, Audi, 181

Martin Tomczyk, BMW, 177

Gary Paffett, Mercedes, 130

Bruno Spengler, BMW, 121

Jamie Green, Audi, 121

Mike Rockenfeller, Audi, 101

[/table]

Toți cei trei constructori au operat niște mici rocade interne, diverși piloți schimbând anturajul și mecanicul-șef. Chiar și la nivel cromatic asistăm la noutăți – minore la Audi, ceva mai însemnate la Mercedes. BMW doar i-a rotit pe Wittmann, Felix da Costa și Tom Blomqvist pe modelele sponsorizate de Red Bull, Ice Watch și BMW Lifestyle, aspectul celor 8 mașini rămânând definit de aceiași mari sponsori. Mercedes ne va provoca bătăi de cap, de vreme ce două mașini vor identice (și roz). Se așteaptă multe de la constructorul din Stuttgart, singurul care aduce un nou model în 2016.

https://twitter.com/MercedesAMGDTM/status/718348977163366401

Dacă până acum am consemnat prea puține noutăți, totul se schimbă atunci când vorbim de regulament. Ca de obicei, forul conducător este deschis la soluționarea problemelor și vine cu soluții prompte, fiind astfel la capătul opus al spectrului față de Formula 1. Principala critică din 2015 a fost legată de impactul prea mare al recalculării balastului de la un weekend la altul, ceea ce a dus la perechi de curse dominate de câte un constructor. Cel mai evident a fost la Zandvoort, unde BMW a sosit în bloc în primii 7 sâmbătă, apoi în primii 5 duminică.

Soluția nu putea fi prea simplă și noul mecanism de calculare a greutății suplimentare va încerca pe de o parte să fie cât mai corect în raport cu ritmul efectiv al mașinilor, nu cu punctele adunate, iar pe de altă parte va aduce modificări între cele două manșe dintr-un weekend, astfel încât să nu semene scenariile din zile consecutive. Indirect, asta ar aduce mai mulți fani mulțumiți în urma unei vizite la DTM, căci scad drastic șansele ca același constructor să bifeze ambele victorii (cum s-a întâmplat de 7 ori din 9 weekenduri în 2015).

Astfel, se vor lua în considerare cele mai rapide sectoare stabilite în calificări de fiecare constructor și diferența dintre timpii ideali pentru Audi, Mercedes și BMW va determina lestarea celor mai rapizi și degrevarea de greutate a celor mai lenți în cursa ce va avea loc câteva ore mai târziu. Mai mult, BMW a putut dovedi că înghețarea omologării până în 2017 îi împiedică să-i prindă din urmă pe rivali, așa că ITR le-a acordat o compensație sub forma reducerii greutății minime cu 7,5 kg în raport cu adversarii lor (1112,5 kg  față de 1120 kg). Un mic cadou pentru centenarul mărcii.

S-au operat modificări și la folosirea sistemului DRS: pe de o parte se vor păstra cele trei zone pe fiecare tur de circuit, însă va fi limitat numărul de acționări cam la una pe minut. Nu vom mai avea ședința duminicală de warm-up înaintea cursei, ci o jumătate de oră de antrenamente (FP3) înaintea calificărilor aferente manșei secunde.

Echipa Pitstops se pregătește de al treilea sezon în care aduce noutăți de la fața locului, după cele 3 deplasări din 2014 și cele 6 de anul trecut. Vom fi prezenți pe 8 mai la Hockenheim, în deschiderea stagiunii, oferindu-vă informații la cald, cadre inedite și retrospective în emisiunile Pitstops TV.