BTCC Thruxton: Dueluri aprige la limita rezistenței pneurilor

BTCC Thruxton: Dueluri aprige la limita rezistenței pneurilor

Cea de-a treia etapă din BTCC a fost o loterie dictată de uzura gumelor Dunlop, iar victoriile au mers către Mercedes și Ford prin Morgan, Jordan și Jackson. La polul opus, perdanții au fost cei de la Honda și MG, însă nimeni n-a suferit mai mult ca Team BMR Subaru.

Cei de la Subaru au anunțat înaintea etapei că nu se vor alinia la start, după ce problemele cu pompa de benzină detectate la mașina lui James Cole în etapa precedentă de la Donington nu au putut fi testate suficient. Astfel, Plato și Turkington au ratat manșele pe rapidul traseu de la Thruxton, unde oricum nu puteau spera la mare lucru în actualul stadiu al dezvoltării mașinii.

Cursa 1

Tom Ingram și Aiden Moffat au plecat din prima linie, însă Matt Neal a reușit un start fantastic de pe 3, în pofida balastului maxim de 75kg, preluând conducerea. Adam Morgan (Mercedes) a început să progreseze pas cu pas, ajungând pe prima poziție în doar cinci tururi, în timp ce noua vedetă MG Ashley Sutton a fost printre cei care au ieșit în decor. Și Moffat a revenit după un start slab, reușind să-i ia urma coechipierului său după ce a trecut de Neal.

Turul al zecelea a marcat implozia manșei inaugurale, în momentul în care pneurile extra-hard aduse de Dunlop pentru a satisface gradul foarte ridicat de uzură la Thruxton au început să cedeze. Mat Jackson și Aiden Moffat au fost primii care au făcut pană, iar un tur mai târziu a fost rândul lui Matt Neal să pățească același lucru pe frânarea din șicana de la finele turului. Veteranul a încercat să vireze brusc înspre boxe, fiind percutat de Josh Cook (MG), care a fost aruncat în calea lui Shedden, Jake Hill și Jeff Smith.

Steagul roșu a oprit manșa înainte ca alte pneuri să mai cedeze, iar Morgan a devenit astfel primul pilot care se impune de două ori în BTCC 2016. Podiumul a fost completat de Ingram și specialistul local, Andrew Jordan. Martin Depper a reușit cea mai bună clasare din carieră (P5), iar BMW-urile au venit în bloc pe 6, 7 și 8. Uzinele Honda, MG și Subaru nu au punctat deloc, așa că pentru BMW a fost un rezultat pozitiv. La fel de încântat a fost și Dan Welch, care a adus Protonul pe poziția a noua.

Cursa 2

Acomodarea lui Andrew Jordan cu modelul Ford Focus s-a încheiat odată cu runda a doua de la Thruxton, unde fostul campion al seriei a obținut prima victorie din 2014 încoace. Oficialii au reacționat prompt la problemele din prima alergare și au scurtat următoarele manșe. Morgan a plecat bine din pole, rezistând atacurilor lui Jordan până în penultimul tur, când s-a produs rocada. Rob Collard a trecut și el de pilotul Mercedes pe final, iar al treilea putea fi Ingram, însă acesta a furat startul și a fost penalizat. Astfel, Morgan și-a recuperat locul pe podium, în pofida ofensivei lui Shedden – omul cursei, după ce plecase de pe 23. În top 6 au mai sosit BMW-urile lui Goff și Tordoff, iar Dan Welch a mai bifat o clasare în primii 10. Pentru Neal (P11) și Jackson (P8), recuperarea a fost ceva mai greoaie decât cea a lui Shedden.

Cursa 3

Dan Welch se lansa din pole pe grila inversată, însă Mat Jackson a plecat mult mai bine cu o mașină superioară și nimeni nu l-a mai văzut până la final. Welch a ținut cu dinții de locul secund timp de 5 tururi, până când a cedat presiunii de o manieră dramatică, percutând glisierele. Goff și Shedden s-au lovit în șicană, iar Neal și Morgan au profitat pentru a urca pe podium. În sfârșit, a fost o cursă curată și pentru perechea MG, Cook și Sutton terminând pe 4 și 5. Collard, sosit al șaselea, le-a oferit propriilor fani un motiv suplimentar de bucurie la finele etapei, devenind co-lider al campionatului la egalitate de puncte cu veteranul Matt Neal.

Clasament: Neal 101p, Collard 101p, Morgan 98p, Jackson 90p, Shedden 86p, Goff 85p.

https://www.youtube.com/watch?v=rM4xRLR7loU