DTM Hockenheim: Piloții Mercedes sub lupă

DTM Hockenheim: Piloții Mercedes sub lupă

Noul Mercedes C63 arată foarte bine și s-a dovedit mult mai competitiv la Hockenheim decât estimau Ulrich Fritz și compania. După două manșe tensionate, constructorul din Stuttgart are primii doi piloți în clasament și, cu puțin noroc pentru Paffett, puteau fi chiar trei în vârf.

Performeri

Paul di Resta – P4+ victorie, lider la general cu 37p

După ce și-a petrecut ultimii doi ani în DTM mereu cu gândul la finalul abrupt al carierei în Formula 1, scoțianul di Resta a început sezonul 2016 cu mentalitatea potrivită. O mașină nouă și plecarea lui Wehrlein sunt factori importanți pentru încrederea fostului campion din 2010, care a tranșat favorabil duelul cu Vietoris din prima manșă, apoi și-a păstrat capul pe umeri în singura clipă cu emoții de duminică – oprirea destul de lentă la boxe. După ce a scăpat de insistentul Paffett, di Resta a gestionat fără probleme a doua jumătate a cursei și a învins detașat. În niciun moment nu a fost prins în offside la Hockenheim, unde a pilotat cu o precizie metronomică. Rolul echipei a fost decisiv, aceștia petrecând întreaga noapte dintre manșe în jurul mașinii #3, schimbând cutia de viteze.

Robert Wickens – P2 + P5, poziția a doua la general cu 28p

Acum doi ani, pe o mașină dezastruoasă, doar Wickens reușea să impresioneze pe uscat. Cu arma potrivită, a fost primul pilot Mercedes care a ieșit la rampă în 2016 și a adus podiumul inaugural pentru noua mașină. Duelul cu Nico Muller s-a încheiat în favoarea lui Wickens, care a înțeles apoi că Mortara are resurse să răspundă la o eventuală creștere a ritmului și nu a supra-condus. Uneori e greu de înțeles cât de mare e tentația atunci când liderul se păstrează în câmpul vizual al urmăritorului, undeva la 2-3 secunde, dincolo de intervalul DRS. La fel de matur s-a dovedit canadianul și a doua zi, adunând puncte bune și ferindu-se de contacte.

Gary Paffett – P11 + P4, poziția a 7-a la general cu 12p

Campionul din 2005 încheia stagiunea precedentă cu o declarație destul de ofensivă la adresa managementului Mercedes, invocând necesitatea de a oferi mai multor piloți șanse la victorii (nu doar lui Wehrlein). Spre bucuria lui Gary, noul sezon pare să fi început în acest spirit, el fiind unul dintre cei 4 piloți ai constructorului din Stuttgart care au rulat în avanposturi.

Dacă în prima cursă nu a putut transforma ritmul bun în puncte din cauza rivalilor care l-au asaltat în cel mai brutal mod posibil, remodelând Mercedesul albastru în repetate rânduri, manșa secundă a fost mai pașnică. Sau poate doar a fost o chestiune de noroc atunci când Paffett a scăpat cu mașina întreagă? În orice caz, el s-ar fi putut bate la victorie dacă nu era acel unsafe release și penalizarea aferentă, iar modul în care a recuperat ulterior până pe 4 îi dă speranțe mari pe viitor.

Christian Vietoris – P5 + P14, poziția a 8-a la general cu 10p

Prima parte a cursei de sâmbătă ne-a arătat un Vietoris incisiv, cu manevre curate de depășire. Odată ce și-a găsit locul aferent ritmului său de cursă, a pierdut lupta cu Paul di Resta, dar a adus puncte prețioase pentru Mucke/Mercedes. În manșa secundă a revenit în anonimat și s-a mulțumit să-și controleze coechipierul, dar nimic mai mult.

Sub așteptări

Maximilian Gotz – abandon + P12

Fostul as al competițiilor GT a ieșit rapid din prima cursă pe propria mână, în stadion. A doua zi, a fost mai precaut, însă n-a putut urca în zona punctelor.

Lucas Auer, P17 + P15

Plecat de pe linia standurilor, nepotul lui Gerhard Berger s-a ferit de incidentele din debutul cursei și a ajuns până în top 10. Din păcate, mici contacte au fost inevitabile și aerodinamica mașinii a avut de suferit, fiind silit să se retragă cu puțin timp înainte de final. Cursa a doua i-a adus un duel prelungit cu cealaltă ”panteră roz”, Christian Vietoris, însă de această dată kilogramele suplimentare l-au împiedicat să se apropie de top 10.

Dani Juncadella, abandon + P16

Chiar dacă Ocon a parcurs cei mai puțini metri în deschiderea sezonului și a fost părtaș la câteva incidente, situația este mult mai sumbră pentru spaniolul Juncadella, căruia cu greu i se mai pot găsi circumstanțe atenuante. În prima manșă a abandonat după un contact cu Timo Glock, pentru care a fost găsit vinovat. A doua zi, s-a plimbat pe circuit mai mult decât a concurat.

Esteban Ocon, dublu abandon

Dracul nu e atât de negru în cazul fostului campion din Formula 3 europeană, de vreme ce și-a putut etala viteza și a terminat ambele ședințe de calificări în prima jumătate a plutonului, pe 12, apoi pe 7. Totuși, primul tur i-a fost fata de fiecare dată: sâmbătă l-a percutat pe Farfus în acul de păr, iar duminică nici măcar nu a ajuns până acolo, în urma unui acroșaj colectiv în virajul al doilea. Cireașa de pe tort a fost o penalizare de 1000 de Euro pentru că n-a pus la loc volanul după ce a ieșit din cursă.

La nivel declarativ, francezul merge pe o demarcație subtilă între încredere și aroganță, declarând că vizează podiumuri și victorii, de vreme ce s-a obișnuit să ruleze în avanposturi. Însă în DTM e cu totul altul nivelul față de F3 sau GP3…