DTM Hockenheim: Prestațiile piloților BMW

DTM Hockenheim: Prestațiile piloților BMW

După ce anul trecut BMW obținea 5 victorii cu 5 piloți diferiți, trendul continuă în noul sezon. La Hockenheim, toți piloții au fost în postura de a puncta, doar Timo Glock având contorul pe 0 după descalificarea din manșa terminată pe 2.

Maxime Martin – P8 + P3, poziția a cincea la general cu 19p

În buna tradiție, adaptabilul pilot belgian provenit din competițiile GT scoate cele mai bune rezultate din grupul BMW în weekendurile dificile, în care e nevoie de improvizație pentru a compensa deficitul de performanță al pachetului. Martin a fost singurul capabil să puncteze în ambele manșe, iar toate semnele indică un sezon similar cu 2015, în care BMW va obține podiumuri și victorii uneori, însă nu printr-un solist unic, ci mai uniform repartizate între cei 8.

Augusto Farfus – P14 + P2, poziția a șasea la general cu 18p

Brazilianul a fost în centrul atenției camerelor TV în ambele curse. Sâmbătă a fost aruncat la coada plutonului după ce Ocon l-a răsucit la prima trecere prin acul de păr, iar ultimele 10 minute ale manșei l-au găsit într-o încleștare prelungită cu Jamie Green. Cei doi au oferit momente fantastice, în pofida faptului că miza era doar un loc 14. Farfus a rezistat până la vederea steagului în carouri și privea a doua zi cu încredere.

BMW-urile au mai slăbit după recolta slabă din prima alergare, iar asta l-a ajutat pe brazilian să se califice pe 2, terminând cursa pe trei după ce Glock l-a surclasat. Totuși, descalificarea germanului l-a adus înapoi pe locul secund pe Farfus, care speră să fie vioara I a bavarezilor, la fel ca în 2013.

Tom Blomqvist – P13 + P6, poziția a 9-a la general cu 8p

Tânărul britanic de origine suedeză a pilotat ca un veteran în manșele de la Hockenheim, fiind printre victimele inocente de sâmbătă. Din fericire pentru el, a putut să revină din decor și a terminat cursa, adunând kilometri utili. Duminică s-a ferit de incidente și a adus mașina în puncte, după ce plecase de pe 8.

Bruno Spengler – P6 + abandon, poziția a 10-a la general cu 8p

BMW nu a avut ritm de a accede în top 5 în manșa de sâmbătă, iar Spengler a rulat solitar, terminând cursa la 10 secunde în spatele / în fața celei mai apropiate mașini. Cheia a fost să scape cu elementele aerodinamice intacte în primele tururi. Duminică, niciun BMW nu s-a calificat mai jos de locul 14, însă Spengler a fost printre cei mai slabi din colectiv și a plătit prețul chiar în virajul al doilea, fiind angrenat într-un incident colectiv provocat de Felix da Costa. Bruno și-a îndreptat mânia pe nedrept asupra debutantului Ocon, dar s-a calmat după ce a văzut proba video.

Antonio Felix da Costa – P7 + abandon, poziția a 11-a la general cu 6p

Portughezul a avut mai mult de furcă în faza inițială a cursei de sâmbătă cu furioși precum Ekstrom sau Paffett, iar asta l-a făcut să piardă trena lui Spengler. Jamie Green l-a scos în afara pistei chiar în timpul unui slow zone, însă Antonio și-a văzut de progresul său și a realizat o cursă impresionantă. Plecat de pe 20, el a ajuns pe 7 și a păstrat această poziție chiar și în urma unei penalizări de 5 secunde pentru folosirea de 4 ori în același tur a sistemului DRS, limita fiind de 3 deschideri. A doua zi, Felix da Costa s-a calificat mai bine (P10), însă o încercare prea optimistă de a forța interiorul în virajul al doilea a dus la abandonurile lui Spengler și Ocon. Oficialii i-au livrat imediat o penalizare de 3 poziții pe grila următoarei manșe, la Spielberg.

Marco Wittmann – P16 + P8, poziția a 12-a la general cu 4p

N-a fost suficient pentru campionul din 2014 să se ferească de contacte, de vreme ce mașina BMW nu a dat randamentul scontat din cauza unor sincope la cutia de viteze. S-ar fi putut mai mult în cursa de duminică, în care a rulat solitar lungi perioade de timp.

Martin Tomczyk – P12 + P9, poziția a 13-a la general cu 2p

În cuvintele lui Charly Lamm, ”Martin s-a luptat ca un leu, așa cum face mereu”. Chiar dacă recolta a fost sărăcuță, meritele sale nu pot fi trecute cu vederea. A ajuns în puncte în prima cursă după ce plecase de la coada grilei, până când s-a implicat în duelul aprins dintre Paffett și Ekstrom, fiind apoi nevoit să renunțe la luptă cu mașina avariată. Orice zvon despre o lipsă de motivație a veteranului este disipată de prestația sa pe pistă, iar mașina care marchează centenarul mărcii este de urmărit în acest an.

Timo Glock – abandon și descalificare după ce terminase pe 2

Victima lui Dani Juncadella în prima alergare a tras ponoasele și în manșa a doua, de vreme ce impactul cu spatele a pricinuit reparații care s-au dovedit neconforme. E foarte puțin probabil ca dimensiunea acelui ”rear cover” să fi adus vreun câștig de performanță, însă ITR aplică legea cu strictețe și toate eforturile lui Glock s-au risipit într-o descalificare foarte riguroasă. În manșa secundă a rulat multă vreme pe 3 și l-a atacat hotărât pe Farfus spre final, asumându-și poziția a doua. Un lucru e cert – toți cei opt piloți BMW au fost capabili să puncteze.