GP2 Barcelona Cursa 1: Norman Nato, surpriză totală

GP2 Barcelona Cursa 1: Norman Nato, surpriză totală

Pierre Gasly a pregătit perfect terenul pentru a-și încheia seceta de victorii care ajunsese la doi ani și jumătate, fiind mereu primul la Barcelona: în testele din pre-sezon, în antrenamente și calificări, cu record inclus. Însă finalul de cursă l-a expus la atacurile lui Nato și Latifi, iar asta nu-i va plăcea deloc doctorului Helmut Marko.

De pe prima linie a cursei inaugurale din 2016 se lansau francezii Gasly (Prema) și Nato (Racing Engineering), protejatul Red Bull aducând un pole la debut pentru gruparea italiană ce a dominat Formula 3 europeană în ultimii ani. În urma celor doi se aflau piloții DAMS (Lynn și Latifi), apoi Sirotkin, Malja, Rowland și Markelov. Marele perdant al calificărilor a fost Mitch Evans (Campos), abia pe 18, însă nici alți pretendenți la titlu precum Marciello sau King nu au prins un loc în top 10.

Startul l-a adus pe Sirotkin imediat în fața cuplului DAMS, rusul ajungând pe poziția a treia în doar două viraje. Ceva mai în spate, Trident pierdea o primă mașină ca urmare a unui mic contact în rapidul viraj 3, Luca Ghiotto provocând introducerea unui Virtual Safety Car, devenit ulterior o neutralizare clasică. Localnicul Sergio Canamasas a fost autorul unui start magnific, de pe 15 urcând până pe 8. La restartul din turul al șaselea, catalanul a mai făcut o victimă în persoana suedezului Gustav Malja, în timp ce Alex Lynn, plecat pe gume soft, a intrat rapid la standuri, urmat de conaționalul King.

În frunte, Gasly nu a putut să pună mai mult de două secunde avans în fața unui Nato cu ochii mereu în oglinzi, acolo unde Sirotkin era tot mai insistent. În turul 24, rusul a comis ceea ce a părut o eroare de începător, pierzând spatele pe accelerare la ieșirea din virajul al doilea și calând motorul. Mașina ART Grand Prix #2 a rămas blocată chiar în mijlocul pistei și asta a atras o nouă neutralizare, de care au profitat primii trei (Gasly, Nato și Latifi) pentru a-și satisface oprirea obligatorie.

Cei trei au ieșit de la standuri în aceeași ordine, însă la restart Norman Nato nu a stat deloc pe gânduri și l-a taxat pe Gasly fără DRS la intrarea în virajul La Caixa. Ceva mai în spate, Artem Markelov era într-o ofensivă totală pe pneuri soft proaspete, iar britanicii King și Lynn i-au căzut victime în doar câteva clipe. Rusul a ajuns pe 5, însă progresul său către un posibil podium a fost blocat de defensiva lui Canamasas – robustă, dar cinstită de această dată.

Cu două minute înaintea finalului, pe zona DRS dinainte de virajul 1 (deoarece ar fi impropriu spus pe frânare), Latifi i-a mai dat o lovitură lui Gasly, luându-i locul al doilea, iar Markelov a executat manevra în oglindă și a trecut în sfârșit de Canamasas. Din păcate pentru pilotul Russian Time, Gasly era prea departe pentru a mai fi prins până la căderea steagului, iar orice șansă de atac s-a risipit printr-o ultimă neutralizare, pricinuită de contactul dintre Giovinazzi și conaționalul Marciello, în lupta lor pentru poziția a opta ce aduce pole-ul în cursa a doua.

Așadar, prima victorie din 2016 a mers în contul lui Norman Nato, un pilot pentru care mutarea de la Arden la Racing Engineering s-a dovedit de bun augur. Francezul nu urcase niciodată în top 5 anul trecut și fusese prins de câteva ori în offside, pricinuind incidente reprobabile (cel mai important fiind în Bahrain). Victorii ocazionale mai obținuse și în 2014 în Formula Renault 3.5 (Monaco, Hungaroring), însă a lăsat impresia unui pilot inconstant care nu a putut să livreze rezultate în mod constant, deși avea parte de monopostul DAMS dominator în acea serie. Oare și-a găsit acum Nato climatul potrivit pentru a se bate la titlu?

Pe podium, Latifi avea toate motivele să se bucure, după ce și-a relansat cariera în monoposturi și strategia sa de cursă a fost net superioară în raport cu coechipierul Alex Lynn. Desigur, Pierre Gasly a ratat o mare șansă, însă la ritmul etalat de binomul pilot-mașină e doar o chestiune de timp până când se va sparge și această serie. Ne amintim de Felipe Nasr, pentru care declicul primei victorii în GP2 a atras după sine alte și alte victorii. Artem Markelov (P4) a impresionat, iar Lynn a trecut pe final de Canamasas și a adunat puncte importante.

Gustav Malja a terminat pe 9, în spatele lui Giovinazzi și King, însă italianul și-a pierdut clasarea în puncte din cauza incidentului cu Marciello, iar astfel suedezul va pleca din pole în cursa a doua, unde cel mai mult va avea de muncit Sirotkin, pentru care un punct ar putea fi un rezultat mare cu plecare de la coada grilei.

Update: steagul în carouri a fost arătat cu un tur mai devreme, penalizarea lui Giovinazzi rămâne valabilă, însă Marciello își păstrează poziția a opta (și pole-ul pe grila inversată), iar Malja și Rowland încheie pe 9, respectiv 10.