F3 Pau: Piloții Hitech GP dau replica celor de la Prema

F3 Pau: Piloții Hitech GP dau replica celor de la Prema

George Russell și Ben Barnicoat au revenit în lupta pentru titlu la finele weekendului francez, iar Alessio Lorandi speră să fi determinat un declic odată cu primul său triumf în F3 europeană, tocmai în prestigiosul Grand Prix.

Cel mai rapid în calificări a fost Lance Stroll, în timp ce George Russell degeaba a semnat al doilea timp, fiind retrogradat din cauza incidentului de pe Hungaroring. Nici localnicul Anthoine Hubert nu avea mari speranțe de la prima manșă, de vreme ce regulamentul îl penaliza cu 10 locuri pe grila următoarelor trei curse după schimbarea motorului, fapt ce se produsese la finele primei alergări maghiare.

Cursa 1

În mod surprinzător, manșa disputată pe ploaie cu 21 de piloți la start nu a fost fragmentată decât o singură dată de un incident cu barierele atât de apropiate de la Pau. În jargonul celor din F3 se spune că Monaco e autostradă față de Pau, însă 20 de piloți au văzut steagul în carouri la finele unei manșe disputate în cele mai grele condiții. Previzibil, doar chinezul Zhi Cong Li a percutat parapetul.

Polemanul Lance Stroll a plecat foarte slab și a căzut la jumătatea plutonului, șefia cursei fiind preluată de Ben Barnicoat. Nick Cassidy a reușit manevra cursei, trecând pe exteriorul primului viraj de coechipierul Max Gunther, imediat după restartul ulterior accidentului lui Li. În urma piloților Prema au sosit britanicii Russell și Ilott, în timp ce Stroll nu a putut să miște în front și a încheiat abia pe 9. Surpriza etapei a fost americanul Tveter, clasat al 7-lea.

Cursa 2

George Russell a plecat foarte bine din pole, ceea ce nu se poate spune și despre conaționalul său Callum Ilott, cu care a împărțit prima linie. Russell a gestionat ulterior excelent cele două restarturi care au pigmentat cursa disputată pe o pistă în uscare, în care mulți piloți au explorat limitele aderenței la prima ocazie în care au montat pneurile de uscat în acest weekend. Nick Cassidy a fost primul care a făcut pană, fiind urmat de Lorandi, italianul pierzând astfel poziția a treia. Ryan Tveter, Guanyu Zhou și Harrison Newey au lovit glisierele, iar Pedro Piquet a suferit aceeași soartă, însă accidentul său a fost ceva mai serios. David Beckmann a fost percutat din spate și scos din puncte în primul său weekend în F3, iar astfel Arjun Maini a putut să aducă monopostul T-Sport pentru prima oară în top 10 în acest an.

Russell s-a impus facil, fiind urmat de Sergio Sette Camara și Callum Ilott. Lance Stroll l-a presat pe Ilott, însă cele 12 puncte sunt mult mai importante pentru campionat decât o manevră deosebit de riscantă pe străzile din Pau, iar Barnicoat și Aron au sosit în top 6 după evoluții liniștite. Anthoine Hubert a fost al șaptelea, iar manevra sa în detrimentul lui Mikkel Jensen a fost cel mai spectaculos moment al manșei.

A fost cel de-al treilea succes consecutiv pentru noua grupare HitechGP.

Cursa 3

Cea mai importantă cursă a weekendului a pierdut ceva din expunerea mediatică deoarece s-a suprapus cu finalul electrizant al etapei de Formula 1 din Spania, însă pentru grupul de piloți angrenat în încleștarea de pe străzile din Pau nimic nu conta mai mult decât unica victorie cu titulatură de Grand Prix din calendarul Formulei 3 europene. Disputat pe o pistă uscată, prestigiosul GP a adus un nou învingător în această ediție a campionatului, păstrându-se astfel norma de cel puțin două noutăți/weekend pe lista celor care se impun în 2016.

La Paul Ricard am avut succese pentru Stroll, Ilott și Gunther, apoi pe Hungaroring și-au deschis conturile Aron și Barnicoat, iar la Pau deja se trecuse pe listă și al doilea component al grupării HitechGP, George Russell. Din pole în manșa a treia se lansa Alessio Lorandi (Carlin), italianul care rămăsese dator în 2015 cu prestații de nivelul lui Max Verstappen, după ce tocmai olandezul îi făcuse o introducere atât de pompoasă în campionat. Lorandi putem spune că s-a numărat printre marile dezamăgiri ale campaniei anterioare și nici mutarea la Carlin nu dăduse roade în acest an – cea mai bună clasare fusese locul al șaselea.

Însă Lorandi a plecat în cursă decis să nu mai repete evoluțiile ezitante, iar la trecerea plutonului prin rapidul viraj 1 în care ne amintim atâtea accidente grave (sau stupide), și de această dată s-a produs dezastrul colectiv. Lorandi și Stroll, plecați din prima linie, au țâșnit în frunte, în timp ce componenții liniei a doua (Sette Camara și Cassidy) nu și-au lăsat niciun milimetru de loc și acroșajul lor a determinat efectul domino în care Beckmann, Li, Guanyu și Mazepin au suferit avarii terminale. Primele 13 minute rezervate cursei s-au scurs sub Safety Car, cu Lorandi în fruntea grupului de 15 supraviețuitori.

La restart, primii trei s-au distanțat, însă Stroll și Russell erau cu gândul mai degrabă la importanța punctelor în campionat decât la o manevră riscantă în detrimentul lui Lorandi. Astfel, italianul a trecut victorios linia de sosire, iar urmăritorii săi au fost mai degrabă mulțumiți de faptul că Barnicoat, Gunther și Cassidy nu au punctat. În schimb, au fost din nou în top 10 nume cu care ne intersectăm mai rar, precum Tveter (P7), Maini (P9) sau Pedro Piquet (P10), brazilianul fiind surprinzător de jos în ierarhiile curselor din deschiderea acestui an.

Așadar, Carlin a devenit cea de-a patra echipă ce se impune în 2016, după Prema, Van Amersfoort și Hitech. Lorandi este al șaptelea căștigător diferit în nouă runde și se așteaptă de la el o continuare în aceeași notă, dat fiind că este liderul de facto al grupării britanice.

Următoarea etapă din europeanul de Formula 3 va avea loc peste doar o săptămână, în weekendul DTM de la Spielberg. Nick Cassidy ar fi trebuit să absenteze din cauza unei suprapuneri cu etapa a treia din Super GT, însă japonezii au fost nevoiți să anuleze respectiva cursă, așa că neozeelandezul va putea să-și continue ofensiva în F3 pe Red Bull Ring.

Clasament: Stroll 98p, Gunther 85p, Russell 79p, Barnicoat 75p, Cassidy 74p, Ilott 73p