MotoGP: Vinales la Yamaha, Pedrosa rămâne la HRC

MotoGP: Vinales la Yamaha, Pedrosa rămâne la HRC

Sezonul 2017 va debuta cu ample modificări ale liniilor de piloți din cadrul echipelor de uzină. Nebunia zvonurilor și confirmărilor a început mult mai devreme în acest an decât eram obișnuiți în trecut, fiind declanșată de mutarea lui Lorenzo la Ducati, care a determinat reacțiile lui Vinales și Pedrosa.

Startul transferurilor a fost dat încă de la prima cursă, din Qatar, când un zvon imposibil de crezut atunci spunea că Jorge Lorenzo va părăsi echipa Movistar Yamaha și va semna cu Ducati. Zvonul a devenit treptat o știre de senzație, ca mai apoi să vină și confirmarea la conferința de presă dinaintea cursei din Spania. Astfel la Yamaha, alături de Rossi , un loc devenea vacant, motiv pentru ziariști să înceapă speculațiile. Ba un tânăr de perspectivă din Moto2, ba o soluție de siguranță, anume un pilot experimentat, probabil Dani Pedrosa, lucru susținut de apropierea dintre acesta și sponsorul Movistar la debutul în motomondial. Zvonistica ne-a scutit în cazul Yamaha de ipotezele venite dinspre Superbike, unde fie vorba între noi, Yamaha stă mult mai prost la capitolul piloți de perspectivă, decât o face Ducati.

În cele din urmă candidații la locul lui Lorenzo s-au restrâns la două nume, unul firesc și altul ușor fantezist, dar plauzibil la o analiză mai atentă. Se pare că normalitatea a primat și șefii Yamaha s-au hotărât să dea curs semnării unui contract cu pilotul Suzuki, Maverick Vinales, proaspăt deținător al primului podium din cariera de la clasa mare. Nimic nu este încă confirmat, dar ziariștii au aflat că Maverick s-a deplasat în acest weekend în Italia, ceva mai devreme decât restul piloților care se pregătesc pentru cursa de la Mugello pentru a purta ultimele discuții cu reprezentanții Yamaha Movistar. Piesele din puzzle se leagă tot mai bine: spaniolul este cel mai talentat din noul val, iar naționalitatea sa ajută în păstrarea pe viitor a sponsorului spaniol, compania de comunicații Movistar.

Un anunț oficial va fi făcut joi, la conferința de presă de la circuitul Mugello, înaintea unuia dintre cele mai spectaculoase weekenduri din motomondial. Maverick se pare că a luat decizia trecerii la Yamaha săptămâna trecută la Le Mans și întâi s-a consultat cu Davide Brivio și ceilalți reprezentanți ai echipei Suzuki, cu care avea deja un precontract pentru sezonul 2017. Suzuki nu a abuzat de opțiunea din contract, ci i-a oferit lui Maverick libertatea de a-și decide viitorul.

Plecarea lui Maverick Vinales, îi va orienta pe cei de la Suzuki spre unul dintre piloții Ducati, ori Iannone, cel mai probabil, ori Dovizioso, deși dacă l-am compara pe Dovi cu Aleix Espargaro, mișcarea mai inteligentă ar fi păstratea lui Aleix. Desigur în discuție este și Johann Zarco, pilot ce are un precontract cu Suzuki, dar nu are specificat în contractul existent rolul ce îl va juca în echipă. Alegerea Suzuki va fi una dificilă, căci rezultatele mai puțin convingătoare ale lui Zarco din ultimele curse au schimbat puțin perspectiva asupra sezonului 2017.

Între timp se pare că și la HRC lucrurile s-au limpezit și conducerea Honda a optat pentru păstrarea lui Dani Pedrosa pentru încă două sezoane. În definitiv nu are rost să schimbe un locotenent bun, care obține clasări constante în top 6, ba chiar și victorii de etapă din când în când, cu un debutant inexperimentat de la Moto2, sau un alt pilot cu siguranță sub nivelul lui Dani. Un lucru e cert –  de la Casey Stoner încoace, echipele-satelit Honda de la clasa mare nu au mai dat uzinei un nume notabil. Și atunci a fost ”pe ocolite”, iar un deceniu s-a scurs de când Casey era pe Honda privată.

Despre această mișcare sunt momentan zvonuri că ar fi fost parafată vinerea trecută, iar anunțul oficial a venit astăzi, înaintea confirmării lui Maverick Vinales la Yamaha.

Odată cu anunțarea rămânerii lui Dani Pedrosa la Honda, șansele lui Alex Rins de a ajunge la MotoGP la o echipă de uzină s-au mai diminuat, însă numele acestuia este vehiculat și în legătură cu un potențial transfer la Suzuki, unde Aleix Espargaro este monitorizat cursă de cursă.

În paddock mai rămân două necunoscute în rândul echipelor de uzină, locul secund de la Ducati și cel de la viitoarea echipă KTM. La Ducati spun ziariștii că Jorge Lorenzo ar fi impus semnarea contractului cu un pilot care să nu îi pună reale probleme în caz că debutul va fi unul dificil, astfel că Gigi Dall’Igna ar putea să se orienteze spre un pilot din Superbike, precum Chaz Davies, sau spre unul din testerii actuali, Petrucci fiind numele mai vehiculat. Nu este exclusă totuși nici păstrarea lui Andrea Dovizioso, ceea ce ar însemna că Iannone este pe făraș după gafele recente.

Dacă la Ducati totuși se vehiculează nume, KTM nu lasă prea multe zvonuri să răsufle în presă. Intenția lor este să semneze cu cel mai bun pilot ce va fi disponibil la un moment dat, însă nu este exclusă nici abordarea unuia dintre actualii testeri. Dintre Kallio, Hoffmann, de Puniet, Abraham și Luthi, alegerea elvețianului ar putea fi cea mai înțeleaptă. Acum că opțiunea premium Pedrosa a dispărut, KTM ar mai putea plusa pe lângă Andrea Dovizioso, care oricum nu va mai avea nici un viitor pe termen lung la Ducati.

Așteptăm cu interes debutul noii săptămâni și cu siguranță conferința de presă de joi de la Mugello va avea o audiență însemnată.