ELMS Imola: Thiriet by TDS se impune pentru al doilea an consecutiv

ELMS Imola: Thiriet by TDS se impune pentru al doilea an consecutiv

Etapa a doua din Seria Europeană Le Mans a avut loc pe circuitul Imola și, în mod neobișnuit, aceasta a fost întreruptă înainte de completarea celor patru ore din cauza ploii, la acel moment în frunte fiind prototipul Thiriet by TDS Racing care a fost declarat învingător.

Nicolas Lapierre a plecat din pole position în ORECA-ul 05 al DragonSpeed Racing, francezul fost pilot de uzină al Toyota reușind să se păstreze în față în prima parte a cursei. În urma sa, Paul Loup-Chatin a trecut în Variante Tamburello de ORECA-ul Thiriet by TDS pentru a urca pe doi. Lapierre s-a aflat la conducere până ce a intrat la boxe pentru prima oprire când mașina a fost preluată de Henrik Hedman. Diferența imensă de ritm dintre Lapierre și Hedman s-a văzut imediat, acesta din urmă fiind depășit și de Thiriet (unul dintre cei mai buni piloți semi-profesioniști din prezent) și de Loup-Chatin înainte de finele primei ore.

Ligier-ul JS P3 este mașina de bază în LMP3
Ligier-ul JS P3 este mașina de bază în LMP3

După al doilea rând de opriri la boxe, ORECA echipei Thiriet by TDS pilotată de Hirakawa a trecut în frunte, japonezul devansându-l ușor pe Barthez care a căzut pe doi la bordul proprii mașini. Pe trei s-a aflat Andreas Wirth, germanul urcând mai multe poziții datorită strategiei alese de echipa SMP Racing. Wirth a reușit să se mențină pe trei până la jumătatea întrecerii când pe patru se afla Bjorn Wirdheim cu Ligier-ul Krohn Racing. G-Drive Racing se afla pe poziția a cincea.

Duquaine Engineering s-a aflat în fruntea clasei LMP3 la jumătatea întrecerii, francezii alegând să intre la boxe înainte de neutralizarea cauzată de problemele mașinii #9 Graff Racing. United Autosport a condus în această categorie în prima parte a întrecerii însă aceștia au pierdut șefia, oprind la boxe după neutralizare.

La GTE, Proton Competition a condus în prima parte a cursei prin mașina cu numărul 77, Renauer lăsând mașina pe mâna lui Wolf Henzler după un stint dublu. În urma sa se aflau Ferrari-urile AT Racing și JMW Motorsport.

Panis-Barthez au termiant pe șapte la LMP2 și pe trei la LMP3
Panis-Barthez au termiant pe șapte la LMP2 și pe trei la LMP3

Finele orei a treia a adus ploaia și nu orice fel de ploaie ci ploaie torențială. Mai multe mașini au acvaplanat în aceste condiții, printre ele numărându-se și Ligier-ul Panis-Barthez Racing care a căzut pe șapte. Full Course Yellow a fost urmarea firească a ploii, safety car-ul intrând pe circuit în cele din urmă pe când mai erau 25 de minute rămase. Acesta a rămas pe traseu până la scurgerea timpului, conservând avantajul echipei Thiriet by TDS Racing care a bifat astfel primul succes din 2016.

În spatele echipei TDS s-a aflat Gibson-ul G-Drive care a progresat pe întreaga durată a cursei, trecând de BR-ul SMP Racing #32 la boxe cu 90 de minute înainte de final și apoi, pe pistă, de ORECA-ul DragonSpeed. Acesta din urmă a ajuns în top trei după o cursă de recuperare a lui Hanley. Americanii au terminat în cele din urmă pe trei, acesta fiind primul podium pentru ei în ELMS.

Proton Competition a terminat pe prima și pe a patra poziție la GTE
Proton Competition a terminat pe prima și pe a patra poziție la GTE

Echipajul #2 al United Autosports s-a impus la LMP3, aceștia revenind în ciuda opririi făcute după prima neutralizare (majoritatea echipajelor au intrat în timpul neutralizării). Cealaltă mașină a echipei a avut de efectuat un drive-through pe final de cursă și a termiant pe poziția a șaptea. Eurointernational a terminat pe trei cu mașina #11 iar Panis-Barthez a venit pe trei cu șasiul înscris la această categorie.

La LM GTE, Proton Competition a învins, stint-ul dublu al lui Renauer fiind îndeajuns pentru a-i scăpa de griji pe echipierii Henzler și Hedlund. În urma lor au terminat membrii echipei JMW Motorsport, Andrea Bertolini fiind cel mai rapid om pe pistă în stint-ul său dar un atac decisiv pe final nu a venit din cauza neutralizării. AT Racing a ocupat ultima treaptă a podiumului în timp ce cea de-a doua mașină Proton a terminat pe patru, Aston-ul Beechdean venind pe cinci după o cursă anonimă.

AF Corse cu o mașină care nu e roșie - lucru destul de rar
AF Corse cu o mașină care nu e roșie – lucru destul de rar

Următoarea etapă din ELMS va avea loc la jumătatea lunii iulie în Austria, pe Red Bull Ring însă unele din echipele din această serie vor putea fi văzute în iunie în cadrul cursei de 24 de ore de la Le Mans.

Rezultate complete aici

Sursă foto: ELMS