DTM Spielberg Cursa 1: Wittmann conduce grupul dominator BMW

DTM Spielberg Cursa 1: Wittmann conduce grupul dominator BMW

După succesele BMW din 2013 și 2014 de pe Red Bull Ring, Marco Wittmann și colegii săi au semnat un nou rezultat excelent pentru bavarezi în prima manșă din acest an, Mortara fiind singurul intrus într-un top 6 dominat de modelele M4 DTM.

Calificările de sâmbătă au adus o primă linie BMW cu tinerii Wittmann (al 6-lea pole din carieră) și Blomqvist, urmați de doi piloți Audi – surpriza Adrien Tambay și cel mai în formă component al taberei, Edo Mortara. Cei de la BMW au adus restul mașinilor în poziții bune, unicul pilot Mercedes din top 10 fiind Paul di Resta pe 8. Spre coada grilei se aflau Rockenfeller (P17), Green (P18) și Gary Paffett (P23), britanicul acuzând încă din antrenamente varii probleme tehnice.

Amintind de stilul lui Vettel în anii de dominație pe un model Red Bull, Marco Wittmann a plecat excelent și a controlat cursa din prima poziție, pe mașina ce arbora aceleași culori ca și creațiile lui Adrian Newey. În primele tururi, Tom Blomqvist s-a plâns prin radio că e mai rapid, însă BMW și-a păstrat reputația intactă anul trecut printre scandalurile legate de ordinele de echipă, așa că nu era vreo speranță pentru britanic. Wittmann nu avea nicio problemă, așa că n-a venit vreo directivă să cedeze poziția. Nici Blomqvist nu a avut mult de muncă în a se apăra de un Edo Mortara atent mai degrabă la ritmul următoarelor modele BMW ce-l presau: Glock și Tomcyzk.

În prima jumătate a manșei, cei din top 5 și-au consumat momentele de folosire a sistemului DRS, fără ca pozițiile să se schimbe. Însă, la fel ca la Hockenheim, în spatele grupului fruntaș a fost acțiune din plin. Mattias Ekstrom a fost răsucit în primul viraj după un carambol pricinuit de Antonio Felix da Costa, a cărui evoluție cu accente sălbatice a fost calmată de comisari printr-o penalizare în urma unei depășiri efectuate sub steag galben. Portughezul nu a mai putut astfel să-l preseze pe Maxime Martin, care a trecut rapid de Tambay și di Resta, evoluând apoi solitar pe poziția a șasea până la finele cursei.

Tambay a pierdut poziții încet-încet, dar nu s-a mai pierdut cu firea și a încheiat în puncte, pe 8. Paul di Resta a trecut de francez în turul al zecelea și a fost de departe cel mai bine clasat pilot Mercedes, într-o zi în care noul C63 DTM nu a performat. Robert Wickens a sperat să prindă locul 10, însă șarja de final a lui Nico Muller l-a scos din puncte. Farfus n-a avut ritmul coechipierilor săi, terminând pe 9 – a fost totuși cel de-al șaselea model BMW care a punctat la asfințit în Styria.

Marco Wittmann a adus cea de-a 70-a victorie pentru BMW în DTM, aceasta fiind cea de-a 250-a cursă pentru constructorul german în seria națională de turisme.

Cursa a doua va fi prefațată de o sesiune de calificări în care se vor păstra greutățile din această manșă, BMW având cu 2.5kg mai mult față de Audi și Mercedes. La general, echilibrul este oglindit de progresul lui Wittmann până pe poziția a treia: avem așadar un pilot Mercedes, urmat de unul Audi și unul BMW: di Resta (43p), Mortara (40p) și Wittmann (29p).