Indy500: James Hinchcliffe obține pole-ul ediției centenare

Indy500: James Hinchcliffe obține pole-ul ediției centenare

James Hinchcliffe n-are nicio amintire despre calificările ediției de anul trecut, deoarece se zbătea între viață și moarte după incidentul din antrenamente. În 2016 a revenit și a semnat povestea de vis odată cu patru tururi magice care l-au plasat în pole pentru cea de-a 100-a ediție a Indy 500.

Alex Zanardi sigur și-ar fi pus banii pe canadianul Hinchcliffe pentru sesiunea Fast Nine de astăzi, în urma căreia s-a stabilit configurația primelor trei linii ale grilei Indy 500. Povestea lui Hinch aduce cu cea a veteranului italian, de vreme ce și-a văzut moartea cu ochii în urma impactului suferit anul trecut pe Brickyard. Sezonul 2015 s-a încheiat pentru el în acea clipă, însă a avut puterea să revină după luni bune de recuperare și mulți se întrebau dacă mai este capabil de marile performanțe. A început noua campanie ezitant, apoi a venit tot mai în față, fiind pe locul al treilea în etapa anterioară, disputată pe varianta virajată a traseului de la Indianapolis. Însă puțini ar fi mizat pe el pentru cel mai de preț pole al stagiunii, care aduce aproape tot atâtea puncte cât o victorie într-o etapă normală din IndyCar și 100.000$.

Încă din antrenamente s-a văzut că anul acesta vom avea un echilibru între Honda și Chevrolet, japonezii reușind ceea ce încă pare o himeră în Formula 1: să recupereze handicapul. Pe rând, am avut în antrenamente diverși piloți motorizați de Honda în vârful listei cu timpi, cel mai adesea din rândul grupării de top Andretti. Însă cele două zile de calificări au fost marcate de emoțiile remarcabile date de micuța echipă Schimdt Peterson Motorsports. În prima zi, Mikhail Aleshin a pătruns in extremis în Fast Nine, aruncându-l pe meritoriul debutant Alex Rossi sub linie. Apoi, în calificările pentru locurile 10-33, cel mai rapid s-a dovedit veteranul Oriol Servia, iar în faza finală, acest superpole pentru primii 9, Aleshin s-a clasat pe 7 iar Hinchcliffe a fost cel mai rapid.

În urma sa a încheiat tânărul Josef Newgarden pentru Ed Carpenter Racing (Chevrolet), acesta devansând un trio Andretti-Honda format din Hunter-Reay, Townsend Bell și Carlos Munoz. Piloții Penske au fost învinși clar în această secvență, Will Power fiind abia al șaselea, urmat de Pagenaud (P8) și Castroneves (P9).

În urma primilor 10 îl avem pe cel mai bun debutant de pe grilă, Alex Rossi (P11), iar Dixon (P13) și Montoya (P17) vor avea mult de recuperat. În cazul columbianului s-a văzut o asemenea șarjă și anul trecut, când a croșetat aproape tot plutonul în drum spre cea de-a doua victorie la Indy 500. Conaționalul său Gabby Chaves nu a putut replica ritmul bun din antrenamente și va pleca abia de pe 21, iar dintre protagoniștii campionatului cel mai slab clasat este Graham Rahal, pe 26. Piloții cu pretenții de odinioară încheie grupul de 33: Lazier și Tagliani. Pippa Mann se va lansa de pe 25, după ce a făcut din nou destule victime în exercițiul calificărilor.

Ziua i-a aparținut însă lui Hinchcliffe, care nu mai reușise niciodată să-și adjudece un pole în carieră (2011-16), iar acum l-a obținut pe cel mai important dintre toate. Totuși, prima poziție n-a mai dat învingătorul cursei din 2009, când Helio Castroneves se impunea pentru Penske.

Urmează o săptămână de așteptare până la clasica întrecere de pe ovalul de 2,5 mile, iar polemanul canadian James Hinchcliffe va face tot posibilul pentru ca povestea sa excepțională să devină și mai strălucitoare la finele lunii mai. El este printre cele mai populare figuri din paddock, așa că mulți s-ar bucura să-l vadă învingător dacă ar fi să mizeze pe un alt pilot.

1.
1. James Hinchcliffe (Schmidt Peterson / Honda)
2. Josef Newgarden (Ed Carpenter Racing / Chevrolet)
3. Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport / Honda)
2
4. Towsend Bell (Andretti Autosport / Honda)
5. Carlos Munoz (Andretti Autosport / Honda)
6. Will Power (Team Penske / Chevrolet)
3
7. Mikhail Aleshin (Schmidt Peterson / Honda)
8. Simon Pagenaud (Team Penske / Chevrolet)
9. Helio Castroneves (Team Penske / Chevrolet)
4
10. Oriol Servia (Schmidt Peterson / Honda)
11. Alexander Rossi (Andretti Autosport / Honda)
12. Takuma Sato (A.J. Foyt Enterprises / Honda)
5
13. Scott Dixon (Chip Ganassi Racing / Chevrolet)
14. Marco Andretti (Andretti Autosport / Honda)
15. JR Hildebrand (Ed Carpenter Racing / Chevrolet)
6
16. Charlie Kimball (Chip Ganassi Racing / Chevrolet)
17. Juan Pablo Montoya (Team Penske / Chevrolet)
18. Tony Kanaan (Chip Ganassi Racing / Chevrolet)
7
19. Sébastien Bourdais (KVSH Technology / Chevrolet)
20. Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing / Chevrolet)
21. Gabby Chaves (Dale Coyne Racing / Honda)
8
22. Max Chilton (Chip Ganassi Racing / Chevrolet)
23. Sage Karam (Dreyer & Reinbold / Chevrolet)
24. Conor Daly (Dale Coyne Racing / Honda)
9
25. Pippa Mann (Dale Coyne Racing / Honda)
26. Graham Rahal (RLL Racing / Honda)
27. Matt Brabham (Pirtek Team Murray / Chevrolet)
10
28. Bryan Clauson (Jonathan Byrd’s Racing / Honda)
29. Spencer Pigot (RLL Racing / Honda)
30. Stefan Wilson (KVSH Racing / Chevrolet)
11
31. Jack Hawksworth (A.J. Foyt Enterprises / Honda)
32. Buddy Lazier (Lazier Burns Racing / Chevrolet)
33. A. Tagliani (A.J. Foyt Racing / Honda)