DTM Spielberg: Mercedes nu scapă de blestemul austriac

DTM Spielberg: Mercedes nu scapă de blestemul austriac

De când a revenit traseul de la Spielberg în calendar, cel mai de succes constructor din istoria DTM nu a reușit să se impună niciodată. Anul acesta, lipsa de performanță a noilor C63 a fost neașteptată după Hockenheim și recolta de puncte absolut infimă: 6 unități în ambele manșe, față de 138 pentru BMW.

Dietrich Mateschitz a renovat vechiul A1-Ring și organizatorii DTM au bătut palma imediat pentru revenirea în Austria în 2011. Mercedes reușea atunci un loc 2 prin Ralf Schumacher, iar în stagiunea următoare Gary Paffett încheia al treilea. În 2013 cel mai bine clasat pilot al stelei în trei colțuri a fost Vietoris (P7), iar anul următor a adus un scandal legat de dubla penalizare a lui Wickens și Wehrlein pentru unsafe release, cei doi pierzând astfel șansele la victorie. În 2015 am avut din nou controverse cu aceiași doi piloți de mai sus aruncați în decor de Timo Scheider, la comanda doctorului Ullrich, după ce în prima mansă Wehrlein și di Resta au prins podiumul.

Noua mașină le dădea speranțe celor de la Mercedes pentru o primă victorie la cea de-a șasea vizită consecutivă pe traseul din Styria, mai ales după victoria facilă a lui Paul di Resta în manșa secundă de la Hockenheim. Însă câteva kilograme în plus au făcut diferența și toate modelele constructorului din Stuttgart au avut de suferit în calificări. Cursele au fost destul de strânse, așa că efectul DRS a fost mai mereu negat de faptul că și adversarul din față dispunea de același avantaj, iar astfel recuperările au fost deosebit de dificile. Recolta a fost așadar extrem de săracă – 6 puncte în prima manșă, apoi zero pe linie în cea de-a doua.

Paul di Resta a salvat situația printr-un loc 7 sâmbătă, punctele aferente păstrându-l la șefie în clasament în fața lui Mortara. Jocul rezultatelor și incidentul italianului în manșa a doua a făcut ca scoțianul să rămână lider până la etapa de pe Lausitzring cel puțin, în pofida clasării pe 15, după ce se calificase ultimul din cauza unei probleme cu podeaua.

DTM Spielberg Cursa 1: Wittmann conduce grupul dominator BMW

Robert Wickens trăgea speranțe la puncte în prima manșă, cu plecare de pe 13, însă a declarat că s-a simțit ”ca în Days of Thunder” în norul de fum creat la răsucirea lui Ekstrom. Canadianul a evitat miraculos contactul, dar a pierdut poziții și nu a mai putut recupera mai sus de locul 11, primul sub linie. A doua zi, totul s-a sfârșit în momentul contactului cu Nico Muller, pilotul Mercedes fiind găsit vinovat și invitat să parcurgă la pas linia standurilor, ieșind astfel din orice calcule într-o cursă ce nu a mai avut parte de neutralizări ulterioare.

Pentru spaniolul Dani Juncadella, weekendul a început foarte rău cu un abandon cauzat de contactul cu coechipierul Vietoris. În cea de-a doua cursă, a putut profita de duelul dintre Scheider și Paffett, din care britanicul a ieșit rău. Astfel, Dani a fost cel mai bine clasat pilot Mercedes duminică, însă abia pe locul 12. Ultima oară când a fost liderul grupului de 8 era anul trecut, tot în etapa a patra. 17 curse au trecut de atunci.

Gary Paffett a petrecut din nou mai mult timp cu tirade pe Twitter decât ar trebui să o facă un pilot de calibrul său. Ținta sa a fost tot un vechi rival de la Audi, semn că rănile vechi nu se uită pentru cel care a reușit să se impună în DTM o singură dată (2005), deși s-a luptat pentru titlu în repetate rânduri. Sâmbătă s-a calificat pe 23 (după ce nu a rulat deloc în antrenamente) și a progresat până pe 18, obiectivul său fiind să termine cu mașina întreagă. A doua zi a reluat ofensiva spre puncte, însă a ajuns în spatele lui Timo Scheider, care nu i-a lăsat niciun milimetru și l-a scos pe iarbă pe final.

DTM Spielberg: Se putea și mai mult pentru Audi

Pentru Maxi Gotz, Spielberg a fost o sursă de frustrări neîntrerupte: contacte cu Spengler și Ekstrom în prima manșă, apoi daune și supraîncălzire în cea de-a doua. Nici Lucas Auer nu a avut mai multă șansă în cursa de casă, reușind îmbunătățiri minore de setup între cele două manșe. Totuși, n-a putut urca în primii 15 nici măcar cu mașina intactă.

Christian Vietoris a avut o primă cursă scurtă din cauza contactului cu Juncadella, însă duminică a încercat să găsească o explicație pentru ritmul slab etalat de mașinile Mercedes: noul asfalt de pe traseul austriac a fost găsit vinovat de pilotul german. Asta ne duce cu gândul la noi probleme atunci când se va ajunge pe Hungaroring în toamnă, dacă este să ne luăm după ceea ce au acuzat piloții din WTCC acum o lună.

DTM Spielberg Cursa 2: Timo Glock prelungește dominația BMW

Esteban Ocon venea în Austria cu obiectivul declarat de a termina cursele. Dacă nu și-a dorit mai mult, ar trebui să fie mulțumit, deoarece a parcurs toți kilometrii de cursă programați în cele două zile. El a sumarizat ceea ce mulți au constatat: e aproape imposibil să depășești la Spielberg fără DRS, dacă cel din fața ta nu greșește. Însă un pilot care are proaspătă în minte amintirea curselor de monoposturi în care nu există încă DRS (campion F3 în 2014, GP3 în 2015) ar fi indicat să transforme acest aspect într-un avantaj propriu…

Un lucru e cert: după ce Tambay și Glock au punctat în Austria, Mercedes a rămas singurul constructor care are piloți pe zero în 2016. Și nu unul, ci 4 din cei 8: Auer, Gotz, Ocon și Juncadella.