Formula 1 Monaco: Ricciardo zboară în FP2

Formula 1 Monaco: Ricciardo zboară în FP2

Daniel Ricciardo a fost cel mai rapid pilot al sesiunii a doua de antrenamente libere a Marelui Premiu de la Monaco.

O unitate de putere îmbunătățită l-a ajutat pe Ricciardo să stabilească cel mai bun timp al zilei la Monaco, Mercedes având de recuperat mai bine de o jumătate de secundă față de mașina sa Red Bull sâmbătă.

Temperaturi de 19 grade i-au întâmpinat pe piloți în a doua sesiune de antrenamente libere a zilei de joi, iar Esteban Gutierrez a fost din nou primul care a ieșit pe circuit. Mercedes stabilise ritmul în primele 90 de minute ale zilei, iar Ferrari și Red Bull erau urmăritoarele care aveau de recuperat față de echipa germană. Doar una dintre ele a impresionat.

Încă din start, unii piloți au avut probleme pe perioada de frânare dinaintea virajului 1, unde Felipe Nasr a fost primul care a ieșit în decor. O altă zonă extrem de dificilă a fost de-a lungul timpului reprezentată de perioada de frânare de imediat de după ieșirea din tunel, iar Romain Grosjean a agățat barierele de protecție după ce a alunecat în acea zonă, provocând lansarea Mașinii Virtuale de Siguranță (VSC).

Între timp, începutul sesiunii a fost marcat de turul de 1:15.489 al lui Hamilton. Reușit pe pneuri supersoft, acesta a fost mai rapid decât cel mai bun din FP1, realizat pe ultrasofturi, dar temperaturile mai ridicate au contribuit cu siguranță la acest fapt. În scurt timp, reperul britanicului a fost întrecut de Daniel Ricciardo, dar cu ajutorul gumelor mai moi. Ferrari a ales să ruleze simulări de cursă în prima parte a sesiunii, pneurile soft fiind alese.

VSC-ul a fost instalat din nou cu ocazia accidentului lui Rio Haryanto, care a fost următorul pilot cu probleme la ieșirea din tunel. Încercând să redreseze mașina, acesta a lovit barierele de protecție de pe interiorul șicanei înainte de a ieși nevătămat din monopost. Sesiunea s-a reluat cu puțin mai mult de o oră rămasă. Coborând sub timpul pentru pole de anul trecut, Ricciardo continua să conducă, cu un 1:15.015, în fața lui Hamilton și a lui Max Verstappen.

Alte tururi rapide au urmat, precum și alte ieșiri în decor în Sainte Devote. Rosberg a reușit să urce pe locul trei al clasamentului, dar omul momentului a continuat să fie Ricciardo. Australianul a profitat de o unitate de putere îmbunătățită în acest weekend și a reușit să-și îmbunătățească timpul încă o dată, realizând un tur de 1:14.607 impresionant care nu a mai fost atins de altcineva. Mercedes, rivala cea mai apropiată, a ales să ruleze în ritm de cursă în partea finală a sesiunii.

Cu Red Bull reprezentând o amenințare palpabilă pentru liderii Formulei 1, nici echipa surioară Toro Rosso nu s-a descurcat deloc rău. Daniil Kvyat și Carlos Sainz au ocupat locurile 5 și 6 în sesiune, în fața ambelor Ferrari, dar și Force India sau McLaren, mașinile care au completat prima jumătate a clasamentului.

Cu 25 de minute rămase din cele 90, Kevin Magnussen a devenit ultimul pilot care și-a lovit mașina de barierele de protecție, de data asta în ultimul viraj al circuitului. În timpul rămas, clasamentul a rămas neschimbat, iar Red Bull pune astfel mare presiune pe Mercedes, în special prin Ricciardo, la Monaco.

CjYurvmUgAAfgkm