WTCC 5/12 Nordschleife: Cea mai de preț victorie a anului

WTCC 5/12 Nordschleife: Cea mai de preț victorie a anului

După succesul experimentului de anul trecut, mondialul de turisme a reconfirmat fără ezitare etapa de pe Nurburgring Nordschleife. Citroen s-a impus în ambele manșe din 2015 și mizează pe un rezultat similar. Însă ce surprize ne rezervă vremea?

Yvan Muller scotea în evidență un aspect oarecum ironic după etapa din Maroc – linia dreaptă Dottinger Hohe este mai lungă decât un tur complet la Marrakech. Timpii de anul trecut vor coborî cu certitudine, de vreme ce sectoarele limitate în 2015 la 200 sau 250km/h în urma incidentului suferit de Jann Mardenborough în VLN au fost reasfaltate și securizate, iar anul acesta nu vom mai avea acele restricții ridicole. Mașinile din WTCC își vor exprima întregul potențial pe Nordschleife, unde vor atinge cele mai ridicate viteze de care sunt capabile. Se așteaptă depășirea pragului de 260km/h de către aceste modele TC1 chiar și fără efectul aspirației.

Dacă tot vorbeam de vidul aerodinamic, acesta s-a dovedit crucial în 2015, când s-a intrat pe Dottinger Hohe pentru ultima oară cu două modele Honda în fruntea cursei, iar Muller și Lopez au trecut fluierând pe lângă aceștia, semnând dubla. De altfel, cei doi componenți ai uzinei Citroen și-au împărțit victoriile în cele două alergări de câte trei tururi, Lopez fiind autorul recordului care stă să cadă după 12 luni.

În pofida balastului maxim de 80kg, uzina franceză nu mai dictează o linie pesimistă de discurs, menită să transfere presiunea pe rivali. De această dată, Citroen admite faptul că lipsa virajelor foarte lente pe Nordschleife reduce impactul greutății suplimentare, altfel spus nu există traseu pe care să fie mai comod de purtat acest balast.

Cei de la Volvo nu se pot baza pe experiența preliminară, de vreme ce anul trecut nu erau în WTCC. Totuși, ambii piloți au rulat în cursa de 24 de ore de pe Nordschleife, așa că sunt familiarizați cu dificilul traseu. Fredrik Ekblom se impunea la clasa S1 în 2008, iar Bjork afirmă că layout-ul favorizează, teoretic, mașina Volvo S60 TC1. Iar dacă tot am pomenit de cursa-vedetă a weekendului de la poalele munților Eifel, patru dintre actualii piloți din WTCC vor lua parte și la maratonul de 24 de ore: Nicky Catsburg, Tom Coronel, Rob Huff și, desigur, Sabine Schmitz.

Alți patru foști piloți din mondialul de turisme își joacă o carte importantă de-a lungul cursei de anduranță: Marc Basseng, Augusto Farfus, Dirk Muller și Jorg Muller.

În mod paradoxal, există un pilot pe actuala grilă din WTCC care nu a reușit să ajungă pe vechiul traseu în cursele de anul trecut: este vorba de Hugo Valente (Lada), care a plătit tribut îndârjirii sale în primul tur și a avariat grav vechiul său Chevrolet înainte de a ieși de pe GP-Strecke. Daunele au fost atât de serioase încât nu a putut lua startul în manșa a doua, iar acum este atât de dornic să completeze cele trei tururi aferente fiecărei manșe că … nu poate dormi. Nu promite însă că se va calma în abordarea sa, iar un nou contact cu Tarquini ar putea determina cutremurul în cadrul echipei conduse de Shapovalov.

Preview Nurburgring 24h: O nouă încleștare a greilor

 

track5