GP2 Monaco: Markelov și Matsushita, eroi de o zi

GP2 Monaco: Markelov și Matsushita, eroi de o zi

Artem Markelov și Nobuharu Matsushita au dovedit încă de anul trecut că sunt capabili, într-o zi de grație, să învingă pe oricine. Departe de a avea constanța necesară unui asalt la titlu, cei doi au obținut victoriile de prestigiu la Monaco la finele unor manșe extrem de disputate.

Sergey Sirotkin a fost irezistibil în calificări, fiind extrem de motivat să lase în urmă eroarea din Spania. Nimeni nu s-a putut apropia de rusul de la ART Grand Prix, acesta reușind un timp cu peste jumătate de secundă mai rapid ca oricine altcineva. Norman Nato a câștigat Grupa A și s-a aliniat în prima linie, urmat de King, Evans și piloții DAMS. La polul opus, Pierre Gasly era abia al 16-lea pe grilă, chiar în fața lui Markelov.

Cursa 1

Sirotkin și-a complicat viața la start, fiind surclasat de cel mai în formă pilot din debutul stagiunii, Norman Nato. Francezul, purtat pe aripi de memoria prietenului Jules Bianchi, a rezistat tentativelor ulterioare ale rusului, evident mai rapid. În urma celor doi se aflau King, Evans și Rowland. Prima situație de Virtual Safety Car (VSC) a survenit în turul 18 din 40, când Gasly, plecat de pe linia standurilor, și-a pierdut răbdarea în spatele monopostului Arden pilotat de Jimmy Eriksson și l-a percutat. S-a deschis balul erorilor, urmând contactele cu zidul pentru Latifi și … Sirotkin. Jordan King nu s-a putut bucura de o potențială dublă Racing Engineering, lovind la Mirabeau, iar Rowland a trecut de Evans după o eroare a acestuia în șicană.

Oliver Rowland a încercat un undercut, însă chiar dacă Nato a avut parte de o oprire lentă, și-a păstrat prima poziție de facto. Pe pistă mai era un singur monopost care încă nu se oprise – Artem Markelov. Norocul i-a surâs rusului, care nu putea spera la mai mult de câteva puncte, în momentul în care Ghiotto a abandonat în acul de păr și a fost instaurat din nou VSC. Astfel, urmăritorii lui Markelov s-au deplasat o vreme cu aceeași viteză cu care pilotul Russian Time parcurgea linia standurilor când mai erau trei tururi de parcurs. Nato a privit neputincios cum Markelov iese fix în fața sa, pierzând astfel șansa unui succes pe pista pe care se impusese și în Formula Renault 3.5.

În spatele celor doi a sosit Rowland, urmat de Lynn, Evans (penalizat cu 5 secunde) și Marciello. Giovinazzi și Kirchhofer, clasați pe 7 și 8, se pregăteau de duelul duminical de pe prima linie a grilei inversate, însă debutantul italian nu s-a putut bucura prea mult de asta, fiind și el penalizat după cursă. Beneficiarul direct a fost japonezul Matsushita.

Cursa 2

Protejatul Honda a adus prima victorie stagională pentru campionii en-titre ART Grand Prix, reușind ceea ce Sirotkin ratase cu o zi în urmă: un start perfect din pole. Kirchhofer a încercat ceva în St. Devote, însă Matsushita s-a poziționat perfect pentru a se apăra în momentul critic. Fără opriri la boxe, cursa a fost o defilare pentru liderul japonez, urmăritorul său german fiind mai degrabă concentrat pe defensivă în fața lui Raffaele Marciello, alt pilot care avea mare nevoie de un rezultat solid. 13 secunde i-au despărțit pe primii doi la finele celor 30 de tururi, iar la fel de izolat a fost și cel de-al patrulea clasat, Mitch Evans.

În urma pilotului Campos a sosit un grup compact: Lynn, Nato, Rowland și Markelov reușind să puncteze. Francezul Nato și-a păstrat șefia la general în fața lui Markelov grație acestui rezultat și a fost pentru prima oară în istoria de 12 ani a seriei GP2 în care am avut exact aceiași piloți în top 8 în ambele manșe ale unui weekend. Asta spune multe despre monotonia manșei secunde, însă dacă o privim din alt unghi, reflectă și maturitatea acestor protagoniști.

Spectacolul a fost asigurat de Sergio Canamasas, catalanul reușind trei depășiri în dauna lui Gasly, Malja și de Jong. Sirotkin a abandonat din nou, cu probleme mecanice, iar indonezienii de o valoare discutabilă (Armand și Gelael) au găsit ceea ce căutau: limitele pistei, sub forma glisierelor metalice.

Următoarea etapă va fi noutatea stagiunii – deplasarea pe traseul urban din Baku.

Clasament: Nato 49p, Markelov 48p, Lynn 41p, Gasly 33p, Marciello 28p