Formula 1 Canada: Lucruri de urmărit

Formula 1 Canada: Lucruri de urmărit

Lewis Hamilton țintește a doua sa victorie consecutivă a sezonului pe un circuit care-i place, dar Nico Rosberg și Sebastian Vettel arată capabili să îi pună probleme. Acesta și alte lucruri de urmărit în Marele Premiu al Canadei.

Hamilton în poziția ideală pentru un nou succes

După câteva prime curse destul de ghinioniste ale campionului mondial, Hamilton este pregătit să mai facă un pas în reducerea ecartului ce-l separă de coechipierul său în clasamentul piloților. Circuitul Gilles Villeneuve din Montreal este unul care i se potrivește britanicului, un pilot extrem de rapid care frânează târziu, iar acesta pleacă din cea mai bună poziție posibilă după pole-position-ul obținut sâmbătă în calificări. Hamilton a fost constant mai rapid decât Rosberg de-a lungul weekendului – excepție făcând FP3 – dar diferențele dintre cei doi sunt marginale.

Startul va fi extrem de interesant de urmărit. În cele trei curse în care a plecat din pole-position în acest an, Hamilton a ajuns să fie depășit de coechipierul său în primul tur. Campionul mondial va spera să nu fie cazul și în Canada, iar un start curat va fi important. Secvența primelor două viraje ale circuitului este una destul de lentă, iar mașinile ar putea să se îngrămădească pe porțiunea respectivă, astfel încât o plecare rapidă de pe grilă ar putea să-l ajute pe Hamilton să evite chiar și eventuale acroșaje.

Mai este, desigur, bătălia numerelor – una care îl avantajează clar pe britanic în fața lui Rosberg. Hamilton a obținut sâmbătă al cincilea pole al carierei în Canada, iar în trei dintre precedentele astfel de ocazii, el a reușit să se impună și în cursă. O a patra victorie a sa pe circuitul Gilles Villeneuve a fost obținută plecând de pe locul al doilea. Hamilton este în poziția perfectă pentru a ținti a doua sa victorie consecutivă în 2016.

CksM95fWkAEcePv

Vor avea urmăritoarele vreun cuvânt de spus?

Ferrari și Red Bull sunt în mod evident singurele echipe care pot emite pretenții la victorie pe lângă Mercedes. Deși a obținut cel mai bun timp al ultimei sesiuni de antrenamente libere, Vettel a fost doar al treilea în calificări, dar turul său cel mai rapid a fost unul foarte bun – cu aproape șase zecimi mai rapid decât al coechipierului Kimi Raikkonen, și doar cu 0.178s mai lent decât pole-ul lui Hamilton. Vettel a câștigat în Canada în 2013 și pare foarte motivat, arătând de-a dreptul dezamăgit după calificări deși a scos aproape maximum cu putință din mașina sa Ferrari.

Pe un tur de circuit, Mercedes a părut să aibă ceva în plus față de rivalele sale în Canada, însă în cursă lucrurile se pot schimba. Ritmul simulărilor de cursă ale Ferrari a arătat bine, iar Vettel în special se va gândi cu siguranță la victorie, și nu numai la mai-realizabilul loc pe podium.

În ce privește echipa Red Bull, aceasta suferă pe liniile drepte, acolo unde motorizarea Renault încă nu este la nivelul fruntașelor. Dat fiind că circuitul canadian oferă suficiente linii drepte, în special cea dinainte de șicana finală, este greu de crezut că echipa se va putea infiltra în rândurile Mercedes fără un element de noroc. În schimb, monoposturile au de câștigat la capitolul tracțiune, iar calificările ne-au arătat că între Red Bull și Ferrari diferențele sunt minuscule. Am putea avea o bătălie frumoasă pentru clasări cât mai bune în top 5

CksYTPlWkAQ9CYA

Lupta pentru clasarea în puncte

În spatele fruntașelor trei echipe se regăsesc alte patru care au șanse de a acumula puncte prețioase în Canada. Williams se află pe un circuit pe care excelează în acest weekend. Calificările au confirmat acest lucru, iar Valtteri Bottas și Felipe Massa vor compune linia a patra a grilei de start. În urma lor este o combinație de piloți Force India și McLaren, alte două dintre candidatele la top 10. Ceva mai în spate vor pleca și cei de la Toro Rosso.

Pentru Daniil Kvyat și Carlos Sainz, ziua calificărilor nu a fost una prea fericită. Rusul a realizat abia al 13-lea cel mai bun timp și va pleca al 16-lea în cursă după penalizarea sa de trei poziții, în timp ce Sainz a lovit Zidul Campionilor și nu a reușit să stabilească un tur relevant în Q2, astfel încât va porni de pe locul 15. Cei doi pot recupera poziții încă de la start. În termeni de performanță, Williams pare a avea un avantaj, însă Toro Rosso, McLaren și Force India pot avea dueluri foarte interesante în mijlocul plutonului.

CksMAzUUoAAuuLK

Vremea schimbătoare

Vă amintiți de 2011? Acea etapă canadiană care a intrat în istorie drept cea mai lungă? Un amănunt interesant al acelei zile din 2011 a fost că Jenson Button, câștigătorul ei, a fost la un moment dat pe ultimul loc în cursă. Cum a reușit să se impună? Păi… Vremea. Vremea a schimbat totul.

O poate face și în acest an. Dacă vineri am avut parte de un cer însorit, sâmbătă picăturile de ploaie și-au făcut apariția pe circuit, dar au binevoit să lase calificările să se desfășoare pe o suprafață uscată. S-ar putea să nu fie cazul și duminică. Scurte ploi sunt așteptate să cadă la Montreal chiar înaintea startului, dar și imediat după cursă. Dacă știm ceva despre vreme în general, acel lucru este că e imprevizibilă. Schimbări pot apărea oricând, iar șansele de 37% de ploaie în timpul Marelui Premiu aduc după ele șanse ca el să fie la fel ca vremea – imprevizibil. Ordinea firească ar putea avea mult de suferit dacă se întâmplă așa.

Cksm8PDWgAA6XtN

Strategia va juca un rol esențial

În mod natural, vremea schimbătoare aduce după sine o importanță crescută a deciziilor strategice, dar acestea vor avea un rol important de jucat și în cazul unei curse uscate. Compoziția ultrasoft a pneurilor Pirelli a fost introdusă la Monaco și a surprins prin durabilitatea ei, dar în Canada e greu de crezut că acest lucru se va mai întâmpla.

Piloții din top 10 vor pleca pe un astfel de set de pneuri în cursă, iar încercarea unei strategii cu o singură trecere pe la boxe este una riscantă. O opțiune mai sigură ar fi o strategie cu două opriri, dar faptul că circuitul canadian este unul unde timpul mâncat de prezența pe linia boxelor este foarte lung, e foarte posibil ca multe echipe să înfrunte riscul.

Cu siguranță, unii vor fi mai norocoși decât alții, astfel încât cursa promite să fie una interesantă.